ZBOROVSKA GLASBA / IZOBRAŽEVANJA

Naziv seminarja:

 

 

 

ZVOK MOJIH ROK – SEMINARSKI DEL

Kraj izvedbe:

 

 

Dvorana Univerze v Ljubljani (U) in Slovenska filharmonija (SF), Ljubljana

Termini:

 

4. - 6. november 2016

Predavatelji:

 

Reiner Schneider-Waterberg, dr. Daniel Svenšek, mag. Tomaž Faganel, Franka Žgavec, Simona Rožman Strnad, Stojan Kuret

Cena:

 

od 5,00 do 45,00 EUR (DDV vključen)

Rok prijave:
 

31. 10. 2016 (če želite plačati po položnici),
za samoplačnike možnost gotovinskega plačila na dan udeležbe brez predhodne prijave

 

 

V okviru 1. Državnega tekmovanja Mateja Hubada za slovenske zborovodje bo potekal tudi državni zborovodski seminar. Vsebuje študijsko skupino, ki bo obravnavala vsebine, vezane na zasnovo, potek in dogajanje na tekmovanju, ter delavnico, pogovor in predavanja o komunikacijskih in akustičnih vidikih zborovske dejavnosti.

 

URNIK

 

PETEK, 4. 11. 2016
15.45–16.45 (U)
Študijska skupina, 1. srečanje
17.00–20.30 (SF)
Tekmovanje – glasba iz obdobja romantike, 12 kandidatov, Dekliški zbor AG
20.30–21.15 (SF)
Študijska skupina, 2. srečanje
21.30 (SF)
Razglasitev polfinalistov in žreb skladb za polfinale

 

SOBOTA, 5. 11. 2016
8.45–9.45 (U)
Študijska skupina, 3. srečanje
10.00–12.20 (SF)
Tekmovanje – glasba iz obdobja renesanse in baroka, 6 kandidatov, Komorni zbor Dekor
12.30–13.15 (SF)
Študijska skupina, 4. srečanje
13.15 (SF)
Razglasitev finalistov in žreb skladb za finale
16.00–17.30 (U)
Toliko truda, pa tako medel aplavz … (zakaj in kako občinstvu na kratko predstaviti skladbe, 1. del)
Mentor Reiner Schneider-Waterberg, delavnica
17.45–19.00 (U)
Srečanje z (ne)akustičnimi prostori
Predavatelj dr. Daniel Svenšek, predavanje

 

NEDELJA, 6. 11. 2016
11.30–13.00 (U)
Toliko truda, pa tako medel aplavz … (zakaj in kako občinstvu na kratko predstaviti skladbe, 2. del)
Mentor Reiner  Schneider- Waterberg, delavnica
14.30–16.00 (U)
Koncertni list – nočna mora (o pripravi kvalitetnega koncertnega lista)
Predavatelj mag. Tomaž Faganel, predavanje
16.15–17.45 (U)
Kako izbrati primeren spored zbora za različne priložnosti?
Govorniki na posvetu: Franka Žgavec, Simona Rožman Strnad, Stojan Kuret, moderatorica Rossana Paliaga
18.30–19.15 (SF, Dvorana Slavka Osterca)
Predkoncertni pogovor
Moderator mag. Tomaž Faganel
19.30
Tekmovanje – finale, sodobna glasba, 3 kandidati, Zbor Slovenske filharmonije
Po finalu (SF)
Študijska skupina, 5. srečanje
21.15 (predvidoma) (SF)
Podelitev priznanj, razglasitev nagrajencev

 

VSEBINSKI OPIS


Študijska skupina

Zakaj dirigentsko tekmovanje? Kaj tekmovanje dirigentov je? O smislu in pomenu, sporedu ter dirigentskih zahtevah in vprašanjih, o nastopih tekmovalcev in izidih … Dirigentsko tekmovanje: prestiž ali koncert?

 

Predavanje:
Koncertni list – nočna mora

Dirigentova ali občinstva? Priprava in urejanje. Glasbeno-strokovna in lektorsko-uredniška vprašanja.

 

Predkoncertni pogovor
Predstavitev tekmovanja in sporeda sklepnega dela oz. koncerta finalistov.

Tomaž Faganel

 

Predavatelj in moderator študijske skupine

Dirigent in muzikolog Tomaž Faganel je poučeval na vseh ravneh glasbenega izobraževanja in raznovrstno glasbeno deloval, raziskoval je večinoma slovensko glasbo, o njej pisal ter predaval doma in v tujini. Vodil je in vodi kakovostno raznovrstne zbore, od »navadnih« in vidnejših ljubiteljskih do poklicnih, z njimi koncertiral doma in v tujini ter snemal za nosilce zvoka. V zborovstvu sodeluje v mednarodnem okviru, je član žirij, deluje v cerkveni glasbi, posveča se glasbeni publicistiki ter uredniškemu in mentorskemu delu z zbori in dirigenti.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Delavnica:
Toliko truda, pa tako medel aplavz …

Ste dali vse od sebe, občinstva pa niste navdušili? Bi bolje sprejelo vaše izvedbe, če bi jim jih predstavili? Razložili vsebino, ki jim je zaradi tujega jezika ali tuje glasbene govorice nerazumljiva, povedali kakšno zanimivost o nastanku skladbe, skladateljevem namenu, zanimivi zgodovinski okoliščini, izrazili vaš osebni odnos do skladbe ... Zakaj to počno vokalne skupine, kakšen je odziv, bi to lahko počeli tudi zbori in kako se tega lotiti? Vabljeni pasivni in aktivni udeleženci – aktivni naj pripravijo 2 kratki predstavitvi skladbe po izbiri (ene slovenske in ene tuje) in predstavitvi pošljejo ob prijavi do 25. 10. 2016. Z mentorjem jih boste komentirali ter po potrebi primerneje preoblikovali in predstavili pasivnim udeležencem.

PRIJAVNICA ZA AKTIVNO UDELEŽNO na delavnici!

 

Reiner  Schneider-Waterberg

 

Mentor delavnice:

Reiner Schneider-Waterberg se je rodil v Namibiji, na univerzi Stellenbosch University je s cum laude diplomiral na treh smereh ter prejel univerzitetno priznanje. Na Univerzi v Cambridgeu v Veliki Britaniji je študiral mednarodne odnose in pel v zboru Trinity College ter se uveljavil kot kontratenor. Čez nekaj časa se je preusmeril v študij petja na Mozarteumu v Salzburgu in Scholi Cantorum Basiliensis v Baslu. Uveljavil se je kot baritonist in sodeloval v številnih zasedbah. Še posebno pomembno je zanj sodelovanje v vodilni nemški skupni Singer Pur. Pridružil se ji je leta 2003, z nastopal v več kot 40 državah in z njo prejel 3 priznanja ECHP Klassic, ki veljajo za najprestižnejšo evropsko nagrado za glasbene izdaje.

 

 

 

 

Predavanje:
(Ne)akustični prostori

V lahkotnem sprehodu mimo preprostih principov, ki jih srečujemo vsak dan, a pri tem najbrž ne mislimo na zvok, bomo osvetlili ključne fizične lastnosti prostora, na katere se lahko opremo pri izbiri koncertnega prizorišča ali pa ob že izbranem rešimo, kar se rešiti da.

Daniel Svenšek

 

Predavatelj:

Fizik dr. Daniel Svenšek je docent in raziskovalec na Fakulteti za matematiko in fiziko Univerze v Ljubljani in raziskuje na področju fizike mehkih snovi, raziskave pa širi tudi na področje akustičnega modeliranja. Bil je dolgoletni pevec APZ Tone Tomšič, je ustanovni član Vokalne akademije Ljubljana, iskalec dobrega zvoka in poznavalec akustičnih praks. Kot producent je ustvaril približno 20 zgoščenk različnih zborovskih sestavov, predvsem v sodelovanju z iskanim snemalnim mojstrom Sašem Govekarjem.

 

 

 

 

 

Posvet:
Kako izbrati primeren spored zbora za različne priložnosti?

Ali izbirate spored glede na to, kaj je všeč vam kot zborovodji, ga prilagajate sposobnostim zbora, ga izbirate tako, da z njim zbor kakovostno raste, pomislite kakšni vrsti publike je namenjen? Kako se lotite sestave sporeda za območno revijo, nastop v domu upokojencev, koncert v gosteh, obletnico zbora, tekmovanje? Prisluhnete potrebam občinstva, ali želite na vsak način predstaviti skladbe po svojem izboru? Ste se skrajno potrudili, da bi sestavili zanimiv tekmovalni spored, pa ta ni prepričal? Ste z njim razkrili več pomanjkljivosti kot odličnosti? Katere izkušnje lahko z vami delita Franka Žgavec, ki je bila večkrat izpostavljena zaradi odličnih tematskih izborov sporeda in Simona Rožman Strnad, ki je v dvajsetih letih s premišljenimi izbirami sporeda vzgojila svoje občinstvo ter izdelala koncept zanimive obletnice svojega zbor? Kako na napake pri sestavi sporedov za revije otroških in odraslih zborov gleda Damijan Močnik in na katere napake pri sestavah tekmovalnih sporedov lahko opozori Stojan Kuret z bogatimi izkušnjami kot dirigent in žirant?

 

 

Franka Žgavec

 

Govorniki:

Franka Žgavec
Franka Žgavec je diplomirala iz solopetja na Konservatoriju Benedetto Marcello v Benetkah. Po diplomi je več let poučevala na slovenskih šolah. Že zelo mlada se je vključila v prosvetne organizacije in zbore na Goriškem. Aktivno je sodelovala pri reorganizaciji glasbenega šolstva v Gorici in je ustanovna članica Slovenskega centra za glasbeno vzgojo Emil Komel. Veliko let je na glasbeni šoli vodila tudi otroški pevski zbor, od leta 1988 pa nepretrgoma poučuje solopetje in s svojimi gojenci uspešno sodeluje na srečanjih in tekmovanjih. Po obnovi Kulturnega centra Lojze Bratuž je sprejela vlogo predsednice goriškega kulturnega hrama, v katerem s sodelavci oblikuje in bogati goriški prostor z različnimi pobudami in srečanji. Od leta 1999 vodi tudi vokalno skupino Vinika v Goriških brdih.

 

 

Simona Rožman Strnad

 

Simona Rožman Strnad
Simona Rožman Strnad, profesorica glasbe, je že 25. leto zborovodkinja Mešanega pevskega zbora Biva Brežice. V pestrem in raznovrstnem ustvarjalnem obdobju je za to zasedbo oblikovala številne koncertne in tekmovalne sporede, ki so že vsa leta tematsko zaokroženi, ter drugačni in zanimivi za pevce in poslušalce. Izstopajo programi letnih in jubilejnih koncertov, izpostavljeni in večkrat nagrajeni so tudi sporedi na Sozvočenjih ter regijskih tekmovanjih. Ker je zaposlena pri Javnem skladu za kulturne dejavnosti in vodja območne izpostave Brežice, ima tudi vpogled v celovito ljubiteljsko ustvarjanje.

 

 

 

 

 

 

 

Damijan Močnik

Skladatelj Damijan Močnik od leta 1993 dela kot profesor na Škofijski klasični gimnaziji v Ljubljani, na kateri je od leta 2000 umetniški vodja glasbenih dejavnosti. Od leta 1986 je s Cerkvenim ženskim zborom Andreja Vavkna, APZ France Prešeren Kranj in Komornim zborom Megaron ob uspešni koncertni dejavnosti prejel več nagrad na tekmovanjih. Je ustanovitelj in umetniški vodja Slovenskega otroškega zbora. Sodeluje v več strokovnih in umetniških svetih in predava na strokovnih srečanjih. Težišče Močnikovega skladateljskega snovanja je posvečeno glasu, za kar je bil tudi večkrat nagrajen s študentsko Prešernovo nagrado, Gallusovo plaketo in državno nagrado na področju šolstva (2013).

Stojan Kuret

 

Stojan Kuret
od leta 1983 predava na Konservatoriju Giuseppe Tartini v Trstu. Že med študijem je ustanovil MPZ Glasbene matice Trst, vodil dekliški in mešani zbor ter ponovno ustanovil zbor Jacobus Gallus. Bil je umetniški vodja in dirigent APZ Tone Tomšič, nekaj sezon dirigent Komornega zbora RTV Slovenija, projektno je sodeloval s Coro Giovanile Italiano ter z žensko vokalno skupino ČarniCe, trenutno je umetniški vodja in dirigent Vokalne akademije Ljubljana. Z zbori je dosegel zavidljive uspehe, med njimi tudi dve veliki zborovski nagradi Evrope, Guidoneum award 2011 in nagrado Prešernovega sklada 2012.

 

 

 

OBSEG IN OBLIKA IZOBRAŽEVANJA

Izobraževanje poteka v obsegu 24 šolskih ur skupinsko in individualno. Zasnovano je kot kombinacija analize vaj, predavanj in praktičnega dela.

 

KAKO SODELOVATI?

Kotizacija
Tekmovanje (petek, sobota) in predkoncertni pogovor: brezplačno
Tekmovanje (nedelja): vstopnice prodaja Slovenska filharmonija
Študijska skupina: posamezni termin 5 €, vsi termini 20 €*
Predavanja, posvet, posamezni termin: 5 €, vsi termini 15 €
Delavnica: pasivno 10 €, aktivno**: 20 €
Vstopnica za celo izobraževanje (s pasivno udeležbo na delavnici): 35 €
Vstopnica za celo izobraževanje (z aktivno udeležbo na delavnici): 45 €
*notno gradivo, ki ni prosto dostopno in vstopnica za finalni koncert niso vključeni v ceno
 ** če bo prijav za aktivne udeležence preveč, bodo imeli prednost tisti, ki se bodo prijavili prej

Študenti Akademije za glasbo in člani demonstracijskih zborov imajo prost vstop.
Dijaki in ostali študenti samoplačniki imajo 50% popust. Za uveljavljanje popusta je potrebno predložiti potrdilo, ki izkazuje veljavni študentski status.  

 

Plačilo
- samoplačniki:  s predračunom na podlagi izpolnjene prijavnice ali z gotovino na prireditvi,
- za tiste, ki vam račun plača šola, društvo, ustanova …: s predračunom, ki ga pošljemo na podlagi izpolnjene elektronske prijavnice.

 

Notno gradivo za študijsko skupino
Udeleženci študijske skupine potrebujejo za sodelovanje notno gradivo tekmovalnih skladb, saj bodo le tako lahko sledili delu tekmovalcev in ga nato analizirali.
Seznam skladb po etapah

 

Pridobitev notnega gradiva:
udeleženci skladbe pridobijo sami.

- skladbe iz Novih akordov so dostopne na digitalni knjižnici http://www.dlib.si/,

- MAMS SAZU, Ljubljana: naročilo na muz_inst@zrc-sazu.si,

- Carus-Verlag: naročilo na https://www.carus-verlag.com/en/contact/,

- DSS: Trg francoske revolucije 6, 1000, naročilo na edicije@dss.si,   

- Astrum: pripravljen je zvezek s skladbami tekmovanja v njihovi izdaji (Zimska, Igraj kolce, Koroška ljubezen, Eno drevce, Če bi jaz bila fčelica, nocoj je edna lüštna noč, Za oblaki grem)
Naročilo do 31. 10.: 14.40 €, nakup na dan tekmovanja (naročilo ni potrebno): 18,90 €,

- skladbe v izdaji JSKD in Akademije za glasbo pa boste prejeli brezplačno na študijski skupini.

 

ELEKTRONSKA PRIJAVA

za tiste, ki želijo plačati po položnici: rok prijave je 31. 10. 2016.

Izpolnite elektronsko prijavnico na naslednji povezavi:

prijavnica


POMEMBNO

Ta izobraževalni program je tudi del DOPOLNILNEGA IZOBRAŽEVANJA ZA ZAPOSLOVANJE V KULTURI za brezposelne mlade do 29. leta.

Vse, ki temu kriteriju ustrezate in vam delo ter dodatno izobraževanje na področju zborovske glasbe predstavlja poseben izziv vabimo, da se prijavite na naš JAVNI RAZPIS v okviru izbora operacij  “PRIDOBIVANJE DODATNIH ZNANJ ZA MLADE NA PODROČJU KULTURNIH DEJAVNOSTI V OKVIRU JSKD: a) dopolnilna izobraževanja za zaposlitev/delo v kulturi 2016”.

Za vas smo pripravili izjemno zanimiva 120-urna dopolnilna izobraževanja v okviru MODULA:   ŠOLA ZBOROVODSTVA IN ZBOROVSKI  MENEDŽMENT.

Do 31. 10. izpolnite informativno e-prijavnico!  Podrobne informacije in program vam bomo posredovali po e-pošti, ki jo boste navedli v prijavi.

dopolnilno izobrazevanje

Vsi ki, boste izbrani na razpisu in boste uspešno zaključili izobraževalni program boste imeli dodatne reference za vključitev v subvencionirane zaposlitve na področju kulture.

 

Dodatne informacije

 

 

 

Mihela JAGODIC

samostojna strokovna svetovalka za vokalno glasbo
T: (01) 2410 525
F: (01) 2410 536
E: mihela.jagodic@jskd.si

 

 

 

      

 

 

 

prijavnica