PRIDRUŽITE SE NAŠI
   FACEBOOK SKUPINI

        

   OBIŠČITE NAŠ YT-KANAL

        

 

prijava na e-novice

 

Naši zbori

 

Naši zbori

 

Naši zbori

OSREDNJA SLOVENSKA ZBOROVSKA REVIJA NAŠI ZBORI NA SPLETU

 

   SPLETNA STRAN FESTIVALA
   EUROPA CANTAT 2021
   LJUBLJANA

 

 

   KATALOGI

 

GLASBA

 

 

ZBOROVSTVO


23. REVIJA ZAGORJE OB SAVI 2012
Državno tekmovanje otroških in mladinskih zborov
torek, 27. marec, in sreda, 28. marec 2012


Karmina Šilec: Nagovor

Dragi pevke in pevci, dirigenti in glasbeniki, dragi gosti in vsi navzoči!

Letošnjim nastopajočim namenjam pohvalo in spodbudo. Tekmovanje je res lepo uspelo, slišali pa smo veliko presenetljivo dobrih nastopov. Lahko bi analizirala tudi nastope na letošnjem državnem tekmovanju, dodala nekaj o izvajanih programih in ravni, vse pa podkrepila še s strokovnimi mnenji cenjenih kolegov, članov žirije, na koncu pa dodala upanje in poziv, da se kmalu srečamo.
Vendar me je ta intenziven stik z zborovstvom spodbudil k razmišljanju o zborovski glasbi današnjega časa. Taka koncentracija glasbenega dogajanja, kot smo je bili deležni v Zagorju, kar kliče po razmisleku o pomenu umetnosti za naš čas in naše okolje.
Čeprav je dogajanje v Zagorju pravi praznik, se mi zdi, da je slovenska družba zborovstvu naklonjeno občasno, kadar si tega zaželi, ali to potrebuje. Zelo smo ponosni nase, kadar se zavedamo, da sta slovenska zborovska ustvarjalnost in poustvarjalnost že nekaj časa v svetovnem vrhu. In zborovstvo je rado simbol slovenske indentitete. Veliko dlje od tega pa slovenska zavest o pomenu zborovskega petja vendarle ne seže. Nasprotno! Čedalje bolj so zbori odrinjeni na obrobje razmišljanja o tem, kaj so zares pomembne kulturne vrednote našega okolja.

Te dni smo lahko na odru videli predvsem veliko pevcev mlajših generacij, zato vidim prihodnost zborovske glasbe v njih in generacijah za njimi.
Zakaj vse to govorim? Ker je zborovska glasba tudi po raziskavah Unesca tista človeška dejavnost, v katero se vključuje največ ljudi. Kot taka ima zato pomembno družbeno vlogo. Najprej pri socialnem in kulturnem vplivu, ki lahko nato (ali pa tudi ne) preraste v umetnost. Zato je zborovsko udejstvovanje pomembna oblika človekovega skupinskega delovanja, ker omogoča nastajanje vrednostnega sistema. Ta pomaga človeku pri socializaciji, ustvarjanju samopodobe, samoaktualizaciji, postavljanju prednosti in drugem. Vendar se ne spomnim, da bi kdaj kje zasledila socialni program, ki bi o tem razmišljal tudi tako.  Zato upravičeno pogrešam širši sociološki, antropološki pogled na vlogo zborovskega gibanja v Sloveniji in na ustrezno umestitev te dejavnosti v ustroj naše družbe. Pa tudi inovativne programe, ki bi spodbujali zborovske aktivnosti. Sodobni čas nas zavezuje, da spet razščistimo poglede na zborovsko glasbo in njeno vlogo v koordinatah naše družbe.

************

Člani letošnje žirije smo bili z izvedbami nastopov zadovoljni. Naše delo je potekalo v slogi in demokratično, zato upam, da bodo naše ocene zborom v spodbudo.
Opazili smo velik razvoj na področju oblikovanja zborovskega zvoka, pohvalimo lahko oblikovanje tekmovalnih sporedov, še posebno, ker je v njih kakovostna slovenska glasba in izjemno veliko novih glasbenih del. Nastopi so bili zelo izdelani in na visoki ravni. Morda smo pogrešali le malo več dobrih izvedb zgodnje glasbe in kakšno nekoliko bolj »avantgardno« sodobno glasbo.

Žirija seveda ni absolutno razsodišče, zato naj vam naše strokovne ocene le pomagajo pri vašem umetniškem delovanju.

Zborovodjem, pevcem in organizatorjem prireditve čestitam za odlično izpeljavo tega tekmovanja, kolegom, članom žirije, pa se zahvaljujem za sodelovanje.

Karmina Šilec, predsednica žirije