SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2017/18

Naziv seminarja:

 

MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE DELAVNICE

SEDEM VELIČASTNIH

     

Kraj izvedbe:

 

Izola

Termini:

 

27. avgust - 1. september 2018

Mentorji:

 

Maja Gal Štromar, Barbara Bulatović, Katrin Janser, Maja Sviben, Bram De Win, Halil (Hanan) Itzhak, Kimmo Tähtivirta

Cena:

 

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 10. 7. 2018,

140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 10. 8. 2018 (DDV vključen).

Rok prijave:
 

10. avgust 2018

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

 

PROGRAM DELAVNIC:

I. RAZISKOVANJE IGRALČEVEGA POTENCIALA – TELO/GLAS/BESEDILO
mentorica: Maja Gal Štromar, Slovenija

II. LUTKE SO ZAKON! (Prepovedano za otroke!) – lutkovno gledališče za odrasle
mentorica: Barbara Bulatović, Slovenija

III. THE BEST OF BRECHT & STANISLAVSKI
mentorica: Katrin Janser, Švica

IV. AVTORSKO GLEDALIŠČE
mentorica: Maja Sviben, Hrvaška

V. LECOQ IN IGRA MASK
mentor: Bram De Win, Belgija

VI. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

VII. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

 

I. RAZISKOVANJE IGRALČEVEGA POTENCIALA – TELO/GLAS/BESEDILO
mentorica: Maja Gal Štromar, Slovenija

Delavnica bo predstavila tehnike in metode, kako se izogniti »suhoparnemu« in konvencionalnemu pristopu k oblikovanju gledališkega monologa in lika, »zgolj mentalnemu, racionalnemu« delovanju, in psihologiziranju ter razširiti polje delovanja na vse nivoje naše prezence. Na tak način bomo odkrivali nove razsežnosti in možnosti, ki so ne le nujne v delu vsakega gledališčnika, temveč tudi zabavne in presenetljive, saj nam odpirajo nove poglede na neverjetne razsežnosti naših osebnih potencialov.
V prvem delu delavnice bomo pregledali tehnike in metode, ki nam pomagajo pri izoblikovanju gledališkega monologa in vloge, predvsem pa pri harmoniziranju vseh psihofizičnih potencialov igralca: telo, glas, gib, tekst, čustveni naboj, ter tako ustvariti suveren, prepričljiv in celosten gledališki lik. Delo bo temeljilo na tehnikah šole Jacquesa Lecoqa pa tudi ostalih velikanov gledališke igre. Na delavnici bomo poskušali izoblikovati gledališki monolog skozi prenos zunanjih dinamik (predvsem delo z glasbo, elementi, materiali) in njihove aplikacije na igralca (doziranje dinamik, itd.). 
V drugem delu delavnice bomo oblikovane like povezali v gledališke prizore in raziskovali dinamike med igralci znotraj prizora ter kako to vpliva na naše like.
Delavnica je zaradi svojega pristopa primerna za gledališke igralce, pa tudi plesalce, mentorje in režiserje.

rob zgoraj

Nekoč sem mislila, da sem izvrstna igralka. Potem sem spoznala Majo …
Maryl Streep, igralka

rob spodnji

Delavnica bo potekala v slovenskem jeziku.

 

Maja Gal Štromar

Maja Gal Štromar je vsestranska umetnica: igralka, pesnica in pisateljica, prevajalka, gledališka pedagoginja. Sicer diplomirana romanistka je diplomantka Mednarodne šole za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu. V gledališču je tako doma kot v tujini odigrala 41 vlog in posnela več kot 30 filmov. Izdala je 12 avtorskih knjig, od tega štiri pesniške zbirke, pet romanov, monodramo Alma Ajka ter gledališki vademecuum s pravljico Črkolandija in pravljico Dobrodelna pravljica Anina Zvezdica. Na izid pri Založbi Goga čaka roman Ženska drugje. Piše gledališka besedila za otroške predstave, radijske igre za odrasle in mladinske igrane igre v več delih. Leta 1991 je prejela Severjevo nagrado za igralske dosežke. Odlomek njenega romana Misli name, ko ti je lepo v angleškem jeziku je bil leta 2017 izbran za objavo v zborniku BEF Best European Fiction 2017, Dalkey Archive Press.
Svoje bogate izkušnje posreduje tudi ljubiteljskim gledališkim ustvarjalcem preko številnih gledaliških delavnic. Je tudi dolgoletna strokovna spremljevalka in selektorica srečanj in festivalov v okviru Javnega sklada RS za kulturne dejavnosti.


II. LUTKE SO ZAKON! (Prepovedano za otroke!) – lutkovno gledališče za odrasle
mentorica: Barbara Bulatović, Slovenija

Ste si želeli v predstavi leteti, lebdeti, delati trojne šrauf salte, biti veliki pol metra ali dva metra in pol, pa ste pri tem vedno trčili na fizične zakonitosti odra? Lutke zmorejo več od vaših najbolj divjih želja! Tokratna delavnica se ne bo ukvarjala z lutkami za otroke, temveč bo obdelala vse aspekte lutkovnega ustvarjanja za mladinsko (srednješolsko, študentsko) in odraslo publiko. V prvem delu bodo udeleženci spoznali  osnove lutkovnega gledališča za mladino in odrasle. Izbrali bodo konkreten tekst, naredili priredbo, tekst dramaturško razčlenili ter izdelali režijski koncept (izbor tehnik, likovna zasnova, izbor glasbe …)
Drugi del delavnice bo namenjen izdelavi lutk, s katerimi bodo udeleženci pripravili kratko lutkovno produkcijo, zasnovano v prvem delu izobraževanja. Pri tem se bodo spoznali z osnovami lutkovne animacije za posamezno tehniko.
Poseben poudarek bo namenjen tudi možnosti uporabe lutkovnih prvin v »normalni« gledališki predstavi in kako lahko lutkovno razmišljanje obogati ustvarjanje na dramskem odru.

rob zgoraj
Življenje, preden sem spoznal Barbaro, bi lahko z eno besedo označil kot – dolgočasno.
George Lucas, režiser in producent

rob spodnji

Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

 

Barbara Bulatović

Barbara Bulatović je leta 1990 diplomirala na francoski visoki lutkovni šoli ESNAM v Charleville-Mézièresu. Sprva se je usmerila predvsem na področje oblikovanja, scenografije, dramaturgije in semiologije. Podiplomski študij iz lutkovne scenografije je nadaljevala na AMU v Pragi in v tem času režirala v Divadlu Minor. Od leta 1994 je samostojna lutkarica. Kot animatorka, oblikovalka, režiserka in scenaristka je sodelovala z LG Ljubljana, LG Maribor, Gledališčem Ane Monro, Rozinteatrom, Senzorialnim gledališčem, MG Ptuj idr. Z lutkovnim pristopom se loteva tem, ki obravnavajo tanko mejo med realnim in imaginarnim svetom, med konkretnim in abstraktnim, med umom in za-umom. O slednjih pričajo avtorske predstave Otrok in svet, Juri muri v Afriki,  Kreda, Kralj Alkohol, Kdo je tuki nor?, Fokus pokus, Simplicissimus, Začaran kraj, Optična prevara, Feng-šus v gledališču brez igralca, Guliver-moje potovanje v Liliput, Kekec na Marsu, Kekec in tihi tat idr.

 

III. THE BEST OF BRECHT & STANISLAVSKI
mentorica: Katrin Janser, Švica

Skozi delavnico bomo raziskovali in primerjali metode in vaje Stanislavskega in Brechta. Raziskali bomo razliko med epskim in Aristotelskim dramskim gledališčem ter se poigrali z različnimi gledališkimi formami. Analizirali bomo pot junaka v posamezni zgodbi in raziskovali, kateri so tisti arhetipi, ki vplivajo na razvoj zgodbe. Razvijali bomo svoje igralske in improvizacijske veščine ter iskali načine, kako s pomočjo teh metod in tehnik oblikujemo odrski lik in obdelamo določeno gledališko temo

rob zgoraj
Katrin je mojemu Bradu ukradla srce. Enkrat se je udeležil njene delavnice in od takrat naprej ni in ni nehal govoriti o njej. Zato sem ga enostavno morala skenslat!
Angelina Jolie

rob spodnji

Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

 

Katrin Janser
Katrin Janser (Švica) je rojena v gledališki družini in je prvo vlogo v gledališču odigrala pri treh letih in se na prvo gostovanje v tujino odpravila z enajstimi leti. Zaključila je študij dramske pedagogike in je vodja delavnic za švicarsko in nemško Amatersko gledališko zvezo. Kot gostujoča predavateljica na različnih univerzah po Evropi in šolah po Švici poučuje gledališko improvizacijo in ritem. Trikrat je prejela posebno povabilo za udeležbo na mednarodnem Festivalu improvizacije v Chicagu in Rio de Janeiru. Je predsednica mednarodne neprofitne organizacije EDERED (European Drama Encounters), članica Sveta Evrope ter umetniška svetovalka za Evropsko gledališko hišo v Lingnu.

 

IV. AVTORSKO GLEDALIŠČE
mentorica: Maja Sviben, Hrvaška

Avtorsko gledališče je vrsta gledališča, ki ne izhaja nujno iz dramske predloge ali iz močne režijske roke, temveč končni produkt nastane kot sodelovanje vseh sodelujočih: igralcev, izvajalcev, režiserja in drugih sodelujočih. In prav takšen pristop bomo ubrali tudi na delavnici Avtorskega gledališča. Najprej se bomo spoznali s principi in problemi tovrstnega pristopa, kjer bomo iskali lastno potrebo za določenim gledališkim izrazom. Poudarek bo na procesu ustvarjanja in razvijanju idej udeležencev. Ukvarjali se bomo z različnimi formami fizičnega gledališča, kjer pa ne bomo zanemarili klasičnih narativnih struktur… Za gradnjo predstave bomo izkoristili različna izhodišča, od glasbe, fotografije, članka iz časopisa, giba in seveda tudi dramski tekst. Raziskovali in eksperimentirali bomo s temami, idejami in koncepti udeležencev in na koncu zgradili gledališki prizor.

rob zgoraj
Nikoli nisem pomislila, da bi se udeležila Majine delavnice. Pravzaprav nikoli nisem pomislila …
Kim Kardashian, zvezdnica kar tako

rob spodnji


Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine

 

Maja Sviben
Maja Sviben, dramaturginja, dramatičarka in gledališka pedagoginja, je končala študij dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu. Kot dramaturginja je sodelovala pri več predstavah v različnih hrvaških gledališčih, kjer raziskuje možnosti ustvarjanja gledališča skozi različne umetniške forme. Bila je urednica spletne strani Teatar.hr in članica uredništva Drama.hr, portala sodobne hrvaške dramatike. Vodi dramski studio v Teatru Tirena, Zagrebačkem kazalištu mladih in Mednarodnem kulturnem centru Zagreb, kot režiserka ustvarja predstave z otroki in mladino. Je mentorica različnih delavnic za mlade in odrasle gledališke ustvarjalce ter za mentorje gledaliških skupin. Za svojo dramo »Točka izvora« je prejela prestižno nagrado Marina Držića.

 

V. LECOQ IN IGRA MASK
mentor: Bram De Win, Belgija

V prvem delu delavnice se bomo spoznali z osnovnimi prvinami fizičnega gledališča, ki črpa iz zapuščine francoskega pedagoga Jacquesa Lecoqa. Gre za osnove fizične igre in igre preko telesa, ki so ključnega pomena za delo in igro z maskami ter vključujejo osnove odrske prezence, vaje za artikulacijo in poglobljeno študijo igralskega telesa. 
Delo bomo nadaljevali s spoznavanjem principov dela z gledališkimi maskami: raziskovali bomo, kako se lahko s pomočjo maske spravimo v nevtralno stanje, brez preteklosti in védenja o svetu, popolnoma odprti in pripravljeni na primarno reakcijo na dražljaje od zunaj, kako nam karakter pogojujejo larvalne maske, ekspresivne maske in vse do najmanjše maske Lecoqovega repertoarja – rdečega klovnskega noska.
Raziskovali bomo naravne odzive telesa na podlagi njegovega čustvenega in čutnega spomina ter njegovih različnih energij. Metoda igralca obravnava celostno, tako njegovo fizično kot čustveno plat in venomer vzpostavlja razmerje med telesom in zavestjo. Metoda je učinkovita za pripravo igralca na vseh področjih igre, tako za oder, kot tudi npr. za igro pred kamero, kjer se od igralca zahteva hitrejši odziv na situacijo.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

rob zgoraj
Vse, kar znam, sem se naučil od Brama!
Al Pacino

rob spodnji

 

Bram De Win

Bram De Win je leta 2008 diplomiral na Inštitutu performativnih umetnosti v Maastrichu. Že med študijem je ustanovil neprofitno organizacijo Sterk Water, ki je preko organizacije gostovanj in festivalov združevala neodvisne gledališke skupine. Po zaključenem študiju je ustanovil gledališki kolektiv Detlev. V zadnjih letih Bram deluje kot igralec in režiser v številnih gledaliških in kolektivih v Belgiji in na Nizozemskem (KVS, Het Nieuwstedelijk, De Roovers, Skägen, Het Paleis, De Maan, 't Arsenaal, Het Vervolg and Het Zuidelijk Toneel idr.)

 

VI. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

Igralčevo najboljše orodje je njegova domišljija. Vsak igralec jo ima, vendar jo prevečkrat – tudi, ko gre za polje improvizacije – potisne v stran in se zateče k besedam. V delavnici Od domišljije do improvizacije se bomo potopili v našo najglobljo podzavest. Pobrskali bomo po naših strahovih, sreči in veselju in skočili v – neznano.
V delavnici bomo raziskovali svet brez besede. Osvobojeni besede se bomo lahko posvetili gradnji gledališkega lika; čustvom, stališčem, fizični in psihični plati, opazovali bomo različna razmerja med različnimi liki v različnih situacijah. S svojimi ču(s)t(ve)nimi izkušnjami in domišljijo bomo preko improvizacij gradili prizore, ki bodo pokazali, da igralčevo glavno sredstvo komunikacije ni beseda, temveč igralec sam.

rob zgoraj
Res bi rad bil bolj podoben Halilu …
Leonardo Di Caprio

rob spodnji

Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

 

Halil Itzhak
Halil Itzhak je diplomiral leta 2000 na Yoram Levinstein Acting Studiu v Tel Avivu. Kot igralec je nastopal v številnih TV serijah (Polishuk, Burganim, Dakot shel Tehila, Shemesh idr.) ter sodeloval z različnimi Izraelskimi gledališči (Herzliya Theater, Soojud in Tzavta Theater, Tmoona Theater). Od leta 2003 je zaposlen na igralski šoli Yorama Levinsteina kot programski koordinator, kjer razvija in vodi programe in posebne projekte za mlade, starejše ter osebe iz ranljivih skupin (migranti, …)

 

 

VII. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

Delavnica bo raziskala vse vrste naših fizičnih navad in manir. Raziskovali bomo, kako lahko s pomočjo telesa izrazimo vsebino brez govorjene besede. V delavnici bomo raziskovali psihofizični potencial igralca skozi prepoznavanje različnih dinamik, npr. skozi dinamike štirih elementov (voda, zemlja, zrak, ogenj), živali ali določene slike (dinamike barv, kompozicije …) ter to prenesli v gledališki prostor. Spoznali se bomo z osnovami pantomime, dotaknili pa se bomo tudi osnov odrske borbe in preko tega raziskovali notranji ritem akcij in re-akcij ter kakšno je razmerje med dojemanjem organskega ritma, kot ga čuti igralec in ritma, ki ga dojema občinstvo.

Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.

rob zgoraj

Kimmo je edini, ki ima bolj sexy ritko, kot jaz!
Beyonce, pevka

rob spodnji

 

Kimmo Tähtivirta

Kimmo Tähtivirta je gledališki pedagog, režiser, plesalec in performer. Po zaključenem študiju na gledališki akademiji v Helsinkih (Theatre Academy of Finland – Teatterikorkeakoulu) je svoje znanje in izkušnje fizičnega gledališča izpopolnjeval v Pragi in Madridu. Kot igralec in režiser večinoma deluje na področju neverbalnega in fizičnega gledališča. Je vodja številnih delavnic fizičnega gledališča doma in tudi v tujini (Rusija, Danska, Švedska, Belgija, Hrvaška in Turčija).

 

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Izola, več lokacij 27. 8. – 1. 9. 2018.

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana

 

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

 

e-prijava


Rok prijave je 10. avgust 2018


Cena delavnice

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 10. 7. 2018,

140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 10. 8. 2018 (DDV vključen).

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah. Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.


BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:
SGTŠ Izola - Dijaški dom:  http://gostinstvo.splet.arnes.si
Hostel Alieti Izola:  http://www.hostel-alieti.si
Hostel Izola: http://www.hostelizola.com/
Turistična agencija Laguna Izola (apartmaji in sobe):  http://www.laguna-sp.si/index-sl_SI.htm
Kamp Belvedere:  www.belvedere.si


KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
Prijavi obvezno priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

 

DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si