GLEDALIŠČE IN LUTKE

 

 

Delavnice

 

Mednarodne poletne gledališke delavnice
Izola, 22. – 28. avgust 2011

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

Program delavnic

I. MUSICAL, GLASBENO GLEDALIŠČE (Miha Alujevič)

Letos se bomo posvetili musicalu, ki osvaja odre Broadwaya, West Enda, Hamburga... in seveda tudi Slovenije. Na delavnici se bomo najprej na kratko seznanili z osnovami teorije izvedbe musicala, različnimi zvrstmi in podzvrstmi, kompleksno sestavo samega musicala, ipd., ter se posvetili vsakemu posameznemu elementu oziroma sestavini musicala, potrebnim za sestavo celote (petje, igra, ples, kostumografija, scenografija, režija, glasbena spremljava,…).
Glavni del delavnice bo izvedba samega musicala oz. posameznih scen/songov iz zakladnice svetovnih musicalov (Briljantina, Fantom iz opere, Chicago, ipd.) Pri tem bomo posebno pozornost namenili praktični izvedbi različnih oblik posameznih scen, npr. solo scena, prenos oziroma predstavitev zgodbe preko zapetih dialogov, medigre, skupinske scene, koreografije…, v okviru tega pa bomo praktično izvedli oziroma prikazali tudi različne razpoloženjske scene in različnost vlog oziroma situacij.
K sodelovanju vabimo vse, ki jih veseli petje, ples in igra, vse, ki jih musical zanima in veseli, vse, ki bi radi to najkompleksnejšo odrsko zvrst spoznali pobližje in se v živo – na odru preizkusiti v svetovno znanih musicalskih vlogah.

Miha Alujevič je igralec, režiser in pevec. Po končanem šolanju na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani na oddelku za jazz in zabavno glasbo je nadaljeval šolanje na Vienna musical school na Dunaju. Hkrati je magistriral na Akademiji dramske umetnosti v Zagrebu. Režira gledališke in operne predstave profesionalnih in ljubiteljskih gledališč v Sloveniji in na Hrvaškem. Za režije predstav in za svoja dramska besedila je Miha prejel številne domače in tuje nagrade (rektorjevo nagrado Univerze v Zagrebu, Zlata paličica 1996, Bronasti grb Mestne občine Celje, Savinova plaketa za režijo operete Hmeljska princesa 2007, velika nagrada Čufarjevih dnevov za predstavo Gospod lovec 2007, itd). Kot igralec in pevec Miha nastopa v produkcijah muzikalov v gledališčih doma in v tujini (Peter v Jesus Christ Superstar; Billy Flynn, Amos Hart v Chicagu; Gaston v Beauty and the Beast; Master of the Ceremony v Cabaretu; Andreas v Tanz der Vampire; Robert v Ognjemetu...), posoja glas v risankah (Sezona lova, Avtomobili, Shreck III, Simpsonovi…), številnih televizijskih in radijskih reklamah. Redno nastopa na raznih festivalih in oddajah v Sloveniji (MMS, Slovenska popevka, Orion, Zvezde pojejo…) in v tujini (Hrvaška, Avstrija, Francija, Nemčija...). Za izvajanje francoskih šansonov je na mednarodnih festivalih prejel kar nekaj pomembnih nagrad.

 

II. IGRA PRED KAMERO IN USTVARJANJE IGRANEGA FILMA
     (Vesna Pernarčič, Aleš Nadai, Boris Omahen)

Delavnica se bo na kar se da poljuden, zabaven in zanimiv način lotila skrivnostnega sveta filma in filmske igre. Delavnica je namenjena tako tistim, ki vas zanima filmska oz. TV igra, kot tudi tistim, ki svoj prostor raje najdete za kamero – režiserji, scenaristi, snemalci.
Udeleženci se bodo seznanili s celotnim procesom nastajanja igranega filma: od prve ideje, sinopsisa pa to scenarija, režijske in snemalne knjige ter samega snemanja ter seveda montaže in končnega izdelka. Igralci se bodo posebej poukvarjali z razlikami med gledališko in filmsko igro. Spoznali se bomo s igralskimi tehnikami uporabnih pri obvladovanju samega sebe in svoje vloge v na prvi pogled kaotičnem procesu snemanja filma.

Spoznali bomo igro pred kamero od začetka – avdicije (Casting Announcement), preko analize teksta, vaj z režiserjem pa do samega snemanja in njegovega poteka. S praktičnim delom bodo spoznali plane snemanja, kadriranja, in kako ti vplivajo na način igre in igralčevega obvladovanja samega sebe.

Končni produkt delavnice bodo kratki igrani filmčki, posneti po vaših idejah. Poleg tistih, ki svojo vlogo v filmskem ustvarjanju vidite za kamero so seveda dobrodošli tudi tisti, ki bi se radi seznanili z delom pred njo: delo se bo našlo tako za igralce, kot za režiserje, kamermane in montažerje.

Aleš Nadai, režiser in scenarist, je študiral na znameniti praški filmski šoli FAMU (kjer so diplomirali velikani Forman, Menzel, Kusturica,…). Poleg raznih igranih oddaj in dokumentarnih filmov trenutno dela kot odrski režiser in epizodni scenarist priljubljene serije Lepo je biti sosed. Med drugim je tudi avtor popularne evropske dokumentarne oddaje Cityfolk, pri kateri že dve leti sodeluje kot scenarist in režiser za Slovenijo. Pred leti je njegovo delo naletelo na odličen odziv gledalstva v oddaji TLP, v kateri je ustvarjal igrano humoristično reportažo Panika. Poleg tega pa piše tudi za gledališče in mnoge druge umetniške dogodke vseh zvrsti in žanrov.

Vesna Pernarčič je diplomirala na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Že od drugega razreda dalje je sodelovala na RTV Ljubljana pri snemanju radijskih iger in kaset za otroke ter sinhronizaciji risank Še med študijem je debitirala v poklicnem gledališču z glavno vlogo Mirandoline v predstavi Krčmarica (Gledališče ZATO Ptuj). Po zelo plodovitem triletnem obdobju v SSG Trst se je zaposlila v PG Kranj in se preselila nazaj v Ljubljano, kjer so se ji znova odprle možnosti za delo na RTV Slovenija, tako pri sinhronizaciji risank kot tudi pri sodelovanju v otroških oddajah, kakršna je npr. Pod klobukom. Je dobitnica mnogih nagrad, med drugim Borštnikove nagrade za vlogo Edith Piaf v predstavi Piaf Edith Piaf, dvakrat je na Dnevih komedije v Celju dobila nagrado Žlahtna komedijantka, idr. Širša javnost pa jo najbolje pozna po vlogi Silvike v popularni nanizanki Lepo je biti sosed.

III. OSNOVE IMPROVIZACIJSKEGA GLEDALIŠČA (Sara Šoukal)

Improvizacijsko gledališče se je v Sloveniji uveljavilo v začetku 90. let, prva gledališka skupina, ki se je s tem ukvarjala je bila Ana Monro. Po seriji uspešnih nastopov v KUDu France Prešeren so začeli z delavnicami tudi za ostale zainteresirane gledališčnike in ljubitelje improvizacijskih umetnosti. Kmalu ustanovila državna Impro liga, vseslovensko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Nekaj let zatem se je ustanovila tudi ŠILA, državno srednješolsko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Danes v ŠILI in Impro ligi, ter Improgojnici (podmladku Impro lige), tekmuje več kot 36 ekip.
Tekom delavnice se bodo udeleženci spoznali z osnovami improvizacijskega gledališča, skozi različne vaje se bodo učili prepoznavanja kreativnih idej, skupnega nastopanja, oblikovanja dramskih prizorov in igranja v improvizacijskih disciplinah. Pridobljeno znanje bomo strnili v krajšo improvizacijsko predstavo.

Sara Šoukal se je z improvizacijskim gledališčem začela ukvarjati že v 5. razredu osnovne šole. Sprva je igrala v prvi ŠILA skupini osnovnošolcev v Sloveniji, Grupa z rufa, kasneje pa je skozi celotno gimnazijo tekmovala v državni srednješolski impro ligi-ŠILA, v kateri je s svojo ekipo dosegla trikratni zaporedni naslov prvaka. Kot študentka je sodelovala tudi v Impro ligi, kjer je v sezoni 2005/2006 z ekipo Jajo je papajo osvojila 2. mesto. Sedaj sodeluje v podmladku Impro lige, Improgojnici, zadnje 3 leta pa deluje kot  mentorica ŠILA ekipe (gimnazija Vič in gimnazija Šiška) ter sodnica. Ves čas se je udeleževala različnih impro delavnic tako naših kot tujih mentorjev in sodelovala pri doktorski raziskavi: Improvizacijsko gledališče in njegovi vplivi pri delu z otroki iz socialno ogroženih družin. Trenutno je vpisana na podiplomski študij geografije, zaposlena pa kot pomočnica programske vodje v Trubarjevi hiši literature Ljubljana. *


IV. ČIKAŠKA ŠOLA IMPROVIZACIJE – LONGFORME (Sonja Vilč)

Nadaljevalna delavnica se osredotoča predvsem na t.i. longforme oz čikaško šolo improvizacije. Kako lahko ustvarjamo daljše improvizacije? Kakšne so zakonitosti spontane dramaturgije in različnih zgodbenih kompozicij? Katere oblike daljših improvizacij poznamo? Pri tem bomo spoznavali strukture klasičnih longformov ter igralska in režiserska orodja s katerimi jih gradimo, hkrati pa se potunkali v malo morje možnosti, kako lahko zgradimo izvirno, nam lastno obliko daljše improvizacijske predstave. Poleg resnih tem je na sporedu tudi raztegovanje, poskakovanje in splošen špas.

Sonja Vilč je članica kultnega Kolektiva Narobov, kjer ustvarja in so-ustvarja najrazličnejše projekte od predstav fizičnega in uličnega gledališča do eksperimentalnih performansov in radijskih iger, kot improvizatorka, glasbenica in umetniški vodja. Nekaj let je bila tudi članica ustvarjalne ekipe oddaje Štafeta mladosti na RTV Slovenija. Z lastnimi predstavami kot igralka v mednarodnih ansamblih in kot vodja
improvizacijskih delavnic gostuje širom po Evropi, v Kanadi in v ZDA. S Kolektivom Narobov je za radijsko igro Velika Sestra na Radiu Slovenija prejela Ježkovo nagrado, za improvizacijski predstavi Klic in De.Kons pa nagradi festivalov Improvaganza (Edmonton, Kanada) in Impronale (Halle, Nemčija). Živi v Berlinu, kjer poučuje improvizacijo ter piše doktorat na temo umetnosti in politike.

V. ODRSKI GIB – VIEWPOINTS IMPROVISATION (Eric Scott, ZDA)

Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških prizorov. 

S pomočjo tehnik velikana svetovnega gledališča Jerzyja Grotowskega bomo sprostili impulze glasu in telesa ter raziskali njihov odnos do igralčevih dejanj, čustev, namenov. Osnovni namen tega dela delavnice je pripraviti telo, da bo sposobno ozavestiti, formirati in izraziti te primarne primarne impulze. Po metodi »Six viewpoints« ameriških režiserk in gledaliških pedagoginj Anne Bogart in Mary Overlie se bomo ukvarjali z razmerji v neverbalnih improvizacijah: prostor, tempo, oblika, telesna reakcija, zgodba, lik. Skozi improvizacije bomo raziskovali prostor med necenzuriranimi igralskimi impulzi in zavednimi dejanji.

V tretji fazi – Kompoziciji – bomo uporabili Material iz improvizacij bomo nadgradili z dodatnimi materialom (fragmenti teksta, glasba, sanje...) in sestavili zaključene prizore.

Eric Dean Scott je igralec, režiser in dramatik. Diplomiral je na Univerzi v New Yorku (NYU, Experimental Theater Wing) iz fizičnega in eksperimentalnega gledališča. Od leta 1991 ustvarja v različnih eksperimentalnih gledališčih v New Yorku. Je član večih gledaliških skupin:  Gorilla Repertory Theater Company, International WOW Company, The Faux-Real Theater Company, WaxFactory idr. V svojem delu kombinira eksperimentalne tehnike s tradicionalnim načinom pripovedovanja gledališke zgodbe. V Sloveniji ga poznamo kot režiserja predstave Teater za ptice (Zavod Emanat, Špnaski borci 2010), ter igralca v predstavah Marzipan or Plexi (Marijs Boulogne, Stara Elektrarna 2009) ter v svojem mono performansu  Tales from bordertown

VI. GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKI
     (Vanja Slapar in Viktor Ljubutin, Slovenija/Rusija)

Sistem Stanislavskega, v angleško govorečih deželah poznan kot »Method acting«, temelji na zavestnem in profesionalnem pristopu k igranju in nudi igralcu, ko ga dodobra osvoji, izjemne možnosti za doseganje ustvarjalnih rezultatov na področju dramske igre. Gre za temeljni sistem igralske tehnike, iz katerega izhajajo praktično vse ostale tehnike in je pra-sistem modernega gledališča.
Glavni cilj delavnice gledališke igre bo umetniško prepričljiva podoba odrskega življenja in živ, prepričljiv, verodostojen igralec na odru. S pomočjo vaj in igralskih tehnik bomo spoznavali razliko med gledališčem »prikazovanja« in gledališčem »doživljanja«, poskušali se bomo znebiti klišejev in priti v ustvarjalno stanje. Naučili se bomo, kako se vživeti v vlogo, kako na odru resnično videti, slišati in čutiti, kako vzpostaviti stik s partnerjem, spraševali se bomo o razlikah med gledališko in filmsko igro in še mnogo, mnogo drugega. Skušali bomo pridobili dovolj trdne igralske temelje, da nas viharji, ki nas čakajo na poti našega nadaljnjega ustvarjanja, ne bodo mogli več »odpihniti« s prave poti.

Vanja Slapar, igralka, je diplomirala na znameniti Ruski akademiji za dramsko umetnost (RATI) v Moskvi. Nekaj sezon je bila članica ansambla SLG Celje, igrala pa je še v Mestnem gledališču Ljubljanskem, Mestnem gledališču Ptuj in gledališču Satirikon. Od leta 1996 dalje se ukvarja s poučevanjem dramske igre, prevaja dramske tekste in besedila s področja gledališke teorije, oblikovala pa je tudi številne vloge v filmski in TV produkciji. V sezoni 2010/11 je predavala igro na Adelaide College of Arts (TAFE) v Avstraliji.

Viktor Ljubutin, igralec in režiser je diplomiral na znameniti Ruski akademiji za dramsko umetnost (RATI) v Moskvi. Podpisal je številne režije v Mestnem gledališču Ljubljanskem, Gledališču Satirikon in Mestnem gledališču Ptuj, veliko pa nastopa tudi v slovenskih filmih in nadaljevankah. Prevaja dramske tekste in besedila s področja gledališke teorije, posebej pa se poveča tudi pedagoškemu delu in poučevanju dramske igre in režije. V sezoni 2010/11 je predaval igro na Adelaide College of Arts (TAFE) v Avstraliji.


Šolnina posamezne delavnice:

prijava in plačilo do 22. junija 2011: 130,00 EUR (DDV vključen)
prijava in plačilo do 22. julija 2011: 140,00 EUR (DDV vključen)

Informacije in prijave za delavnice: JSKD, Štefanova 5, 1000 Ljubljana, tel. 01 2410 500 ali 2410 523, faks: 01 2410 510, e-mail: franci.cotman@jskd.si, kontaktni osebi: Franci Cotman in Matjaž Šmalc.

Prijavni rok: petek 22. 7. 2011

Plačilo kotizacije:

Plačila sprejemamo do zaključka prijavnega roka:
- v gotovini na sedežu JSKD v Ljubljani, Štefanova 5, vsak delavnik od 9. do 14. ure (Franci Cotman);
- za udeležence izven Ljubljane: po prejemu prijavnice vam bomo poslali račun (in položnico),
  ki ga morate poravnati do začetka delavnice.

Pojasnila in priporočila

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila.
Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom.
Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.
Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev.
Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

Organizator si pridržuje pravico do sprememb programa in razporeda udeležencev po skupinah,
če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena. 

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo SGTŠ Izola - Dijaški dom, Ulica Prekomorskih brigad 7, kjer stane polni penzion v dvoposteljni sobi 33 EUR, polpenzion pa 28 EUR.
Informacije in rezervacije: 05 66 21 740 ali 041 639 216.
Kamp Belvedere - informacije: www.belvedere.si, telefon: 05/66 05 100.

 

Dodatne informacije in prijave

 

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti
Štefanova 5, 1000 Ljubljana

 

Matjaž Šmalc,
strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

Franci Cotman,
strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnost
Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E-pošta: franci.cotman@jskd.si

 

 

Prijavnica

 

Prijavnica