SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2012/13

 

Naziv seminarja:

 

 

 

MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE DELAVNICE

     

Kraj izvedbe:

 

Izola, več lokacij

Termin:

 

26. 8. – 1. 9. 2013

Mentorji:

 

 

Miha Alujevič, Sara Šoukal, Eric Dean Scott, Predrag Stojmenović, Nicholas Jonne Wilson,  Maja Sviben, Iva Milley, Katrin Janser

Cena:

 

od 120,00 EUR do 140 EUR (z DDV).

Rok prijave:
 

25.  7. 2013 oz. do zapolnitve mest

 

 

 

 

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

 

VSEBINA

I. Musical, glasbeno gledališče

mentor: Miha Alujevič

Letos se bomo posvetili musicalu, ki osvaja odre Broadwaya, West Enda, Hamburga ... in seveda tudi Slovenije. Na delavnici se bomo najprej na kratko seznanili z osnovami teorije izvedbe musicala, različnimi zvrstmi in podzvrstmi, kompleksno sestavo samega musicala, ipd., ter se posvetili vsakemu posameznemu elementu oziroma sestavini musicala, potrebni za sestavo celote (petje, igra, ples, kostumografija, scenografija, režija, glasbena spremljava,…). Glavni del delavnice bo izvedba samega musicala oz. posameznih scen/songov iz zakladnice svetovnih musicalov (Briljantina, Fantom iz opere, Chicago, ipd.) Pri tem bomo posebno pozornost namenili praktični izvedbi različnih oblik posameznih scen, npr. solo scena, prenos oziroma predstavitev zgodbe preko zapetih dialogov, medigre, skupinske scene, koreografije…, v okviru tega pa bomo praktično izvedli oziroma prikazali tudi različne razpoloženjske scene in različnost vlog oziroma situacij. K sodelovanju vabimo vse, ki jih veseli petje, ples in igra, vse, ki jih musical zanima in veseli, vse, ki bi radi to najkompleksnejšo odrsko zvrst spoznali pobližje in se v živo – na odru preizkusiti v svetovno znanih musicalskih vlogah.


O MENTORJU

Miha Alujevič (Slovenija) je igralec, režiser in pevec. Po končanem šolanju na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani na oddelku za jazz in zabavno glasbo je nadaljeval šolanje na Vienna musical school na Dunaju. Hkrati je magistriral na Akademiji dramske umetnosti v Zagrebu. Režira gledališke in operne predstave profesionalnih in ljubiteljskih gledališč v Sloveniji in na Hrvaškem. Za režije predstav in za svoja dramska besedila je Miha prejel številne domače in tuje nagrade (rektorjevo nagrado Univerze v Zagrebu, Zlata paličica 1996, Bronasti grb Mestne občine Celje, Savinova plaketa za režijo operete Hmeljska princesa 2007, velika nagrada Čufarjevih dnevov za predstavo Gospod lovec 2007, itd). Kot igralec in pevec Miha nastopa v produkcijah muzikalov v gledališčih doma in v tujini (Peter v Jesus Christ Superstar; Billy Flynn, Amos Hart v Chicagu; Gaston v Beauty and the Beast; Master of the Ceremony v Cabaretu; Andreas v Tanz der Vampire; Robert v Ognjemetu...), posoja glas v risankah (Sezona lova, Avtomobili, Shreck III, Simpsonovi…), številnih televizijskih in radijskih reklamah. Redno nastopa na raznih festivalih in oddajah v Sloveniji (MMS, Slovenska popevka, Orion, Zvezde pojejo…) in v tujini (Hrvaška, Avstrija, Francija, Nemčija...). Za izvajanje francoskih šansonov je na mednarodnih festivalih prejel kar nekaj pomembnih nagrad.

 

II. Osnove improvizacijskega gledališča

mentorica: Sara Šoukal

  1. Improvizacijsko gledališče se je v Sloveniji uveljavilo v začetku 90. let, prva gledališka skupina, ki se je s tem ukvarjala je bila Ana Monro. Po seriji uspešnih nastopov v KUDu France Prešeren so začeli z delavnicami tudi za ostale zainteresirane gledališčnike in ljubitelje improvizacijskih umetnosti. Kmalu ustanovila državna Impro liga, vseslovensko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Nekaj let zatem se je ustanovila tudi ŠILA, državno srednješolsko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Danes v ŠILI in Impro ligi, ter Improgojnici (podmladku Impro lige), tekmuje več kot 36 ekip. Tekom delavnice se bodo udeleženci spoznali z osnovami improvizacijskega gledališča, skozi različne vaje se bodo učili prepoznavanja kreativnih idej, skupnega nastopanja, oblikovanja dramskih prizorov in igranja v improvizacijskih disciplinah. Pridobljeno znanje bomo strnili v krajšo improvizacijsko predstavo.


  2. O MENTORICI

  3. Sara Šoukal se je z improvizacijskim gledališčem začela ukvarjati že v 5. razredu osnovne šole. Sprva je igrala v prvi ŠILA skupini osnovnošolcev v Sloveniji, Grupa z rufa, kasneje pa je skozi celotno gimnazijo tekmovala v državni srednješolski impro ligi-ŠILA, v kateri je s svojo ekipo dosegla trikratni zaporedni naslov prvaka. Kot študentka je sodelovala tudi v Impro ligi, kjer je v sezoni 2005/2006 z ekipo Jajo je papajo osvojila 2. mesto. Sedaj sodeluje v podmladku Impro lige, Improgojnici, zadnje 3 leta pa deluje kot  mentorica ŠILA ekipe (gimnazija Vič in gimnazija Šiška) ter sodnica. Ves čas se je udeleževala različnih impro delavnic tako naših kot tujih mentorjev in sodelovala pri doktorski raziskavi: Improvizacijsko gledališče in njegovi vplivi pri delu z otroki iz socialno ogroženih družin. Trenutno je vpisana na podiplomski študij geografije, zaposlena pa kot pomočnica programske vodje v Trubarjevi hiši literature Ljubljana.

 

III. Intenzivno Shakespeare – fizični pristop

  1. mentor: Eric Dean Scott, ZDA

Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških prizorov. V te bomo vkomponirali Shakespearove tekste, se igrali z njihovimi deli in sestavili kratke prizore.
Delavnica bo razdeljena na tri dele: v prvem delu bomo s pomočjo tehnik velikana svetovnega gledališča Jerzyja Grotowskega sprostili impulze glasu in telesa ter raziskali njihov odnos do igralčevih dejanj, čustev, namenov. Osnovni namen tega dela delavnice je pripraviti telo, da bo sposobno ozavestiti, formirati in izraziti te primarne primarne impulze. V drugem delu se bomo po metodi »Six viewpoints« ameriških režiserk in gledaliških pedagoginj Anne Bogart in Mary Overlie ukvarjali z razmerji v neverbalnih improvizacijah: prostor, tempo, oblika, telesna reakcija, zgodba, lik. Skozi improvizacije bomo raziskovali prostor med necenzuriranimi igralskimi impulzi in zavednimi dejanji. Čeprav gre za v osnovi za tehniko neverbalnega gledališča, bomo raziskovali, na kakšen način lahko v improvizacije vključimo Shakespearova tekste in jih nadgradimo s poigravanjem z besedami, gestami, in idejami. V tretji fazi – Kompoziciji – bomo uporabili material iz improvizacij bomo nadgradili z dodatnimi materialom (fragmenti teksta, glasba, sanje...) in sestavili zaključene prizore.

Za udeležbo na delavnici potrebujete zgolj osnovno znanje angleškega jezika.


O MENTORJU

Eric Dean Scott je igralec, režiser in dramatik. Diplomiral je na Univerzi v New Yorku (NYU, Experimental Theater Wing) iz fizičnega in eksperimentalnega gledališča. Od leta 1991 ustvarja v različnih eksperimentalnih gledališčih v New Yorku. Je član večih gledaliških skupin: Gorilla Repertory Theater Company, International WOW Company, The Faux-Real Theater Company, WaxFactory idr. V svojem delu kombinira eksperimentalne tehnike s tradicionalnim načinom pripovedovanja gledališke zgodbe. V Sloveniji ga poznamo kot režiserja predstave Teater za ptice (Zavod Emanat, Španski borci 2010), ter igralca v predstavah Marzipan or Plexi (Marijs Boulogne, Stara Elektrarna 2009) ter v svojem mono performansu Tales from bordertown.

 

IV. Gledališka igra: gledališče igralca – svet brez igre

  1. mentor: Predrag Stojmenović, Srbija

  2. Delavnica se bo posvetila igralcu in njegovemu procesu ustvarjanja vloge. Udeleženci bodo iskali svoj osebni izraz in govorico in kako vse skupaj preko igralske samodiscipline artikulirati v odrski prostor. Poskušali bomo odkriti ter se znebiti vseh igralskih klišejev in »bližnjic«, ki uporabljamo. Iskali bomo lastne, še neodkrite ustvarjalne vire ter iz njih skušali črpati material za kasnejšo gradnjo lika.

Delavnica bo največji del pozornosti posvetila izkoreninjanju preprek za ustvarjalni proces. Šele ko se kot igralci očistimo vseh preprek in ovir, ustvarimo pogoje za ustvarjanje. Raziskovali bomo proces, kjer bomo začeli globoko v igralčevi notranjosti; izogibali se bomo igranju efekta / rezultata, temveč bomo iskali pot do njega preko notranjih vzgibov.

V drugem delu delavnice se bomo posvetili sami igralski veščini in gradnji lika. Raziskali bomo razmerje med igralsko spontanostjo in disciplino in skušali ustvariti suveren in živ gledališki lik.
Delavnica bo potekala v slovenskem in srbskem jeziku.

O MENTORJU

Predrag Stojmenović je diplomiral iz gledališke režije na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu in je eden izmed najvidnejših režiserjev mlajše generacije v Srbiji. Je umetniški vodja gledališča Dadov Beograd ter predava gledališko igro in režijo na Akademiji umetnosti v Beogradu. Je avtor številnih antologijskih gledaliških predstav. Posebno pozornost namenja vzgoji mladega igralca. Kot mentor sodeluje v številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.

 

V. The body method

  1. mentor: Nicholas Jonne Wilson, Velika Britanija

  2. The Body Method je lahak, naraven in neposreden način spoznavanja z gledališko igro. Gradi na naravnih odzivih telesa na podlagi njegovega čustvenega in čutnega spomina ter njegovih različnih energij. Metoda igralca obravnava celostno, tako njegovo fizično kot čustveno plat in venomer vzpostavlja razmerje med telesom in zavestjo. Metoda je učinkovita za pripravo igralca na vseh področjih igre, tako za oder, kot tudi npr. za igro pred kamero, kjer se od igralca zahteva hitrejši odziv na situacijo.

V delavnici se bomo naučili vzpostaviti sitem različnih energij, lastnih našemu telesu in potrebnih za gradnjo gledališkega prizora. Naučili se bomo obvladati svoje telo, interakcije s soigralcem in kako se vživeti in »brati« njegovo odrsko energijo. S pomočjo mask bomo raziskovali, kako telo v odsotnosti obraznega izraza izraža različna čustva. Pomešali bomo številne jezike in se poigrali z nastajanjem prizorov in končne predstave. Delavnica je namenjene tako igralcem, kot tudi režiserjem. Jonnove neprecenljive izkušnje in izreden smisel za humor obljubljajo ne samo vpogled v umetnost gledališke igre, temveč tudi v nas same. Kjer se gledališče pravzaprav začenja.

Delavnica bo potekala v angleškem jeziku.

O MENTORJU

Nicholas Jonne Wilson se že več kot trideset let aktivno ukvarja z gledališčem kot igralec, režiser, dramatik, velik del svoje kariere pa je posvetil prav poučevanju. Predaval je na raznih gledaliških šolah in univerzah v Londonu ter vodil masterclasse v Actors’ Centre na Leicester Squaru. Je ustanovitelj Theatrestorm, avantgardnega gledališča s poudarkom na vizualnem in fizičnem pristopu. Ukvarja se tudi s filmom, leta 2005 je ustanovil Cevel Garden Films. Njegova gledališka raziskovanja segajo na področje govorice telesa in njegovih energij. Svoje izkušnje je povezal v lastno metodo »The Body Method«.

 

VI. Gledališče in prostor

  1. mentorici: Maja Sviben in Iva Milley, Hrvaška

  2. Gledališče se največkrat dogaja v za ta namen zgrajenih stavbah – v gledališčih. Vendar pa sta zgodovina in razvoj gledališča prežeta prav z zvrstmi, ki so se izvajale na ulicah in trgih, kjer se je fikcija izvedbe mešala s stvarnostjo vsakdana. Tudi mi se bomo umaknili iz dvorane. Iskali bomo obrise otoka Izola, ki že dolgo ni več otok, se posvetovali z duhovi rimskih prednikov in pospremili potnike po progi nekdanje ozkotirne železnice »Porečanka«. Naše gledališko ustvarjanje bomo iz nadzorovanih pogojev zaprtega prostora gledališke dvorane predstavili v realne in nepredvidljive prostore ulic in trgov Izole ter jih uporabili kot izhodišče za gledališke situacije.

Kaj se menja? Kaj ostane enako? Kakšne zgodbe nastajajo v ozkih srednjeveških ulicah in kakšne na morski obali? Kako prostor definira like in odnose med njimi? Kakšen je odnos med izvajalci in občinstvom in kakšna je meja med obojimi, če se gledališče premakne iz »varnega« zavetja odra na ulico, trge ali v naravo?

Skozi niz vaj in improvizacij, ki nas bodo ponesla v različna, mogoče še neraziskana mesta in stanja, se bomo ukvarjali s prostorskimi odnosi posameznik/skupina, skupina/skupina, veliko/majhno, daleč/blizu, glasno/tiho, itd. Cilj delavnice bo s skupinskim ustvarjalnim procesom priti do predstave, kjer je prostor soigralec in ne zgolj naključni vizualni okvir.

Delavnica bo potekala v slovenskem/hrvaškem/angleškem jeziku.

 

O MENTORICAH

Maja Sviben dramaturginja, dramatičarka in gledališka pedagoginja, je končala študij dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu. Kot dramaturginja je sodelovala pri več predstavah v različnih hrvaških gledališčih, bila urednica spletne strani Teatar.hr in članica uredništva Drama.hr, portala sodobne hrvaške dramatike. V okviru Teatra Tirena vodi dramski studio. Za svojo dramo »Točka izvora« je prejela prestižno nagrado Marina Držića.
Iva Milley komparativistka, arheologinja in teatrologinja. Je članica dramskega studia ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih).  Zaposlene je v Teatru Tirena kot dramska pedagoginja, igralka in scenografka. Piše dramske tekste za otroke in mladino, je mentorica številnih gledaliških delavnic igre in mima.

 

VII. Svet improvizacij

mentorica: Katrin Janser, Švica

Delavnica bo obdelala različna metode improvizacijskega gledališča. V udeležencih – improvizatorjih bo spodbujala pozornost, drznost, spontanost in predvsem iskala načine, kako zaupati svojim impulzom. Začeli bomo s kratkimi improvizacijskimi formami, jih postopoma podaljševali in na koncu ustvarili živo predstavo z uporabo orodij improvizacijskega gledališča. S pomočjo gledaliških vaj po metodah Normana Taylorja, Stanislavskega, Augusta Boala in Keitha Jonhstona se bomo ukvarjali s strukturo predstave, karakterji v njej in se naučili, kako enostavno in učinkovito povedati zgodbo (storytelling) v improvizacijskem gledališču.

O MENTORICI

Katrin Janser je gledališču zapisana od svojega tretjega leta. Po izobrazbi je dramski pedagog. Predava na Akademiji za improvizacijo in gledališče (AFIS) v Zürichu in uči gledališko improvizacijo in ritmiko v različnih glasbenih šolah v Švici. Je vodja improvizacijskega gledališča The Impro-Lick-TuAls ter igralka v skupinah Improsant (Zurich) in Improvenös (Baden). Je generalna sekretarka neprofitne organizacije Sveta Evrope EDERED (European Drama Encounters). Kot mentorico gledaliških delavnic jo poznajo v Švici, Nemčiji, Luxembourgu, Rusiji, Indiji, Češki, Veliki Britaniji in drugod.

 

 

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Izola, več lokacij 26. 8. – 1. 9. 2013. Podrobne informacije naknadno.

 

 

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

 

Glede na čas plačila je odvisna tudi višina plačila, in sicer:

- prijava in plačilo do 26. aprila 2013: 120,00 EUR (DDV vključen)
- prijava in plačilo do 24. maja 2013: 130,00 EUR (DDV vključen)
- prijava in plačilo do 25. julija 2013: 140,00 EUR (DDV vključen)

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

 

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah. Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana, zaradi tega vas prosimo, da na prijavnici z »X« označite izbrano delavnico in z »R« nadomestno delavnico, v kolikor se izbrana delavnica ne bi izvedla. 

 

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo SGTŠ Izola - Dijaški dom, Ulica Prekomorskih brigad 7, kjer stane polni penzion v dvoposteljni sobi 33 EUR, polpenzion pa 30 EUR.

Informacije in rezervacije: 05 66 21 740 ali 041 639 263.

Če se odločite za bivanje v Dijaškem domu Izola morate sobo rezervirati najkasneje do petka 5. 7. 2013.


Kamp Belvedere - informacije: www.belvedere.si, telefon: 05/66 05 100.
Turistična agencija Laguna Izola (apartmaji in sobe): 05/640 0278

 

KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!
Prijavi obvezno priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!
V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

 

DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

     
 

 

 

 

Franci Cotman

strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnost
Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E-pošta: franci.cotman@jskd.si

 

 

 

word