english organizacija kulturna mreža priznanja in nagrade aktualno financiranje

Naši zbori, letnik 2010, notni zvezek 1

1. notni zvezek revije Naši zbori, letnik 60

število strani 40
leto izdaje 2010
Cena: 7,00 €

Zaloga: Na zalogi

ali

Naši zbori, letnik 2010, notni zvezek 1

Dvokliknite za ogled slike v polni velikosti

Pomanjšava
Povečava

Opis

VSEBINA:

MEŠANI ZBORI
Mojca Prus: PREBUJENJE (Mila Kačič)
Gašper Jereb: TIHA NOČ (Marjetka Bohinc)
Ivan Ocvirk/Pavle Dolenc: TAM NA VRTNI GREDI (Ljudmila Polanec)
Mojmir Sepe/ Damijan Močnik: MOJE ORGLICE (Frane Milčinski - Ježek)

MOŠKI ZBORI:
Vasilij Mirk: ŠTIRI LJUDSKE PESMI IZPOD POHORJA
- KUKOVICA
- PRELEPO DREVCE
- ENO DREVCE MI JE ZRASLO
- ŠTIRJE FANTJE ŠPILAJO
Mojmir Sepe: POLETNA NOČ (Elza Budau)

ŽENSKI ZBORI
Mojca Prus: NEŽA IN KAČA (ljudska iz Trnja pri Črenšovcih)
Nada in Dečo Žgur/Tadej Kušar: LJUBEZEN JE KOT VAL (Nada in Dečo Žgur)

VIZITKE

Mojca Prus
PREBUJENJE
Poezija Mile Kačič je vedno polna močnih besed, tako tudi v pesmi Prebujenje, ki pa je v meni že prvič, ko sem jo prebrala, prebudila željo, da bi besedam dodala glasbo.
Skladba se začne odločno, z jasnim motivom, ki se kasneje prepleta v različnih variacijah, a je vedno razpoznaven.
V nadaljevanju glasba zazveni v glasnih, močnih kromatikah v več glasovih, ki še dodatno poudarijo pomembnost dogajanja.
Skladba se z glasbo in besedilom izteče v mehak konec s občutkom upanja – vsa borba in občutja preteklosti, težko in temačno vzdušje premaga žarek upanja na srečo, na boljšo prihodnost, ki je izražena tudi z durovo tonaliteto.

Gašper Jereb
TIHO JE PADALA NOČ
Ko sem prvič prebral besedilo te pesmi, sem takoj zaslišal glasbo. Njen miselni tok je kot šolski primer dramatskega trikotnika, obdanega v tančico nežne izpovedi. Skrbno izbrane besede odslikavajo naravo, ki lega k počitku, kot glasba, ki se razteza od soprana do najnižjega tona v basu. A kaj kmalu se v tej spokojnosti začne prebujati hrepenenje, ki sili v nebo, med zvezde - toni se vzpenjajo po lestvici višje in višje, akordi so vse gostejši, sledi pa štiriglasni kontrapunkt, ki kljub svoji razgibanosti in svojskosti melodij teži k enosti, uresničeni na koncu skladbe.

Pavel Dolenc in Mitja Gobec
TAM NA VRTNI GREDI
Ker sva s Sebastijanom Vrhovnikom že odlično sodelovala, sem se odločil, da napišem priredbo ponarodele Tam na vrtni gredi in mu jo ob priložnosti ponudim v izvedbo. Ta priložnost se je ponudila letos na letnem koncertu APZ Tone Tomšič. Priredba je dokaj preprosta – hotel sem ohraniti ljudski melos originala –, »za začimbo« pa sem dodal nekaj jazz akordov in malo kromatike. Pevske linije so razgibane in tekoče. Upam, da bodo pesem pevci radi peli.

Besedilo skladbe Tam na vrtni gredi z naslovom Rožmarin je napisala pesnica Ljudmila Poljanec (1874–1948). Po Ocvirku so jo prirejali še: Tomaž Habe (dekliški zbor), Jože Leskovar (ženski in moški zbor), Janez Močnik (ženski zbor), Anton Nagele (ženski zbor), Ciril Pregelj (ženski zbor), isto besedilo pa je uglasbil tudi Gojmir Krek (mešani zbor) in morda še kdo. Pričujoča objava je torej ena od mnogih. Pavel Dolenc ji je dodal nekaj jazz akordov in kromatike. MiG

Mitja Gobec
VASILIJ MIRK: ŠTIRI LJUDSKE PESMI IZPOD POHORJA
Vasilij Mirk (1884-1962), eden najbolj znanih zborovskih skladateljev in zborovodij je priredil veliko število ljudskih pesmi s Štajerskega, kjer je služboval pred drugo vojno. Objavljene štiri skladbe so iz zbirke »Naša pesem v Podravju« (Maribor, 1939), kjer je objavljenih 18 pesmi za moški zbor, med njimi tudi pet pesmi Jurija Vodovnika. Ker je bila zbirka natisnjena v zelo majhni nakladi ni več dostopna. Priredbe so preproste in zato lažje dostopne šibkejšim moškim zborom.


Mojmir Sepe
POLETNA NOČ
Skladba je bila napisana in se je tudi prvič izvajala leta 1964 na festivalu Slovenska popevka. Na Gospodarskem razstavišču, kjer se je tega leta odvijal festival (tretji po vrsti), sta Poletno noč interpretirali pevski Marjana Deržaj in Beti Jurkovič. Marjana z manjšo instrumentalno zasedbo, Beti pa ob spremljavi velikega revijskega orkestra. Pesem je doživela velikanski uspeh, premočno zmagala po glasovanju občinstva in bila kasneje tudi proglašena za najboljšo popevko petdesetletja.


Mojca Prus
NEŽA IN KAČA
Skladba je nastala po naročilu ženske vokalne skupine ČarniCe. Osnovni motiv pesmi je sicer enostaven vendar dovolj razgiban, da skladatelju ponudi več možnosti za priredbo. Pesem je sama po sebi pripovedna in tako sem si zastavila tudi gradnjo skladbe – enoglasen začetek se stopnjuje z dodajanjem glasov in modulacijo. Vmes se prepleta tudi sikanje kače, ki ga izvajajo pevke in glissandi, ki ponazarjajo plazenje kače.
Del skladbe, ki je namenjen solistu, lahko izvaja tako moški solist kot tudi ženska skupina solistk v zboru - s tem namenom sta bili napisani dve možnosti za izvedbo, torej dva različna konca, saj je moč moškega glasu bistveno večja kot moč ženskih glasov in bi solistke lahko ''pokrili'' ostali glasovi. Uporaba moškega glasu se je zdela zelo primerna odločitev predvsem zaradi vsebine besedila, saj v zadnjem delu pesmi pripoved prevzame moški lik.
Konec izzveni v glasnih akordih in ponazarja tudi vsebinski zaključek besedila pripovedne pesmi.

Tadej Kušar
ŽIVLJENJE JE KOT VAL
Priredba skladbe Življenje je kot val je bila napisana za 49. republiški zborovski seminar februarja 2009. Namenjen je bil dekliškim / ženskim zborom, ki so spoznavali izvajalsko prakso zabavne zborovske glasbe. Ob tej priliki je bilo trem avtorjem (Tomažu Habetu, Samu Ivačiču in meni) naročenih 6 priredb slovenskih zabavnih melodij – med njimi tudi Življenje je kot val Nade in Deča Žgura.
Cilj moje priredbe je bil, da se z enostavnim vodenjem glasov podkrepi spevna melodija in dokaj bogata harmonija, ki ju vsebuje originalna skladba. Celotno priredbo diskretno harmonsko podpira klavirska spremljava.