PLES

 

 

Izobraževanje

 

STIK - STROKOVNO IZPOPOLNJEVANJE ZA PEDAGOGE SODOBNEGA PLESA
            IN USTVARJALNEGA GIBA

URNIK SEMINARJEV ZA ŠOLSKO LETO 2011/2012

 1. SEMESTER

  1. seminar: Ples od kod in kam; predavateljica Neja Kos

DATUM

URA

SEMINAR / TEMA

PREDAVATELJ

8.10.2011

9.00 – 10.00

Uvod v STIK

Nina Meško

8.10.2011

10.00 – 13.00

Ples od kod in kam – pogled v fenomen in zgodovino plesa

Neja Kos

8.10.2011

14.30 – 18.30

Ples od kod in kam – razumevanje in  vrednotenje plesnega dela

Neja Kos

9.10.2011

9.00 – 13.00

Ples od kod in kam – ples in druge umetnosti

Neja Kos

* lokacija: dvorana Cepetka, Cankarjeva 5
 
Ples od kod in kam
Dvodnevni seminar je razdeljen na tri vsebinske sklope:

  1. Pogled v fenomen in izvor plesa

Ogledali si bomo ples kot pojav in človekovo dejavnost, kje je njegov izvor, kakšne  so njegove značilnosti, kakšna je bila in je njegova funkcija skozi čas (ples in religija, ples kot spektakel, ples kot družabna zabava) ter kako in zakaj lahko postane  plesno gibanje  nosilec estetskega sporočila (ples  kot umetnost)

  1. Razumevanje in vrednotenje plesa

Kako doživljata ples izvajalec in kako gledalec? Relativnost  »lepega«. Razumevanje baleta, modernega, sodobnega in postmodernega plesa. Zabavni ples, ljudski in družabni ples danes, kič v plesu. Kako vrednotimo plesno delo? Vzgojni in kulturni pomen plesa.

  1. Ples in druge umetnosti

Samostojnost ali odvisnost  plesnega medija? Kako se ples povezuje z drugimi umetnostmi? Ples in glasba, ples in likovna umetnost, ples in gledališče, ples in arhitektura, ples in  film, video, televizija ter nove tehnologije, sodobni performans. Mala praktična plesna delavnica natemo teh povezav.
Opomba: predavanja bodo ilustrirana z video posnetki. Zadnji del tretjega sklopa seminarja bo praktičen, zato je potrebna ustrezna oprema.

Neja Kos
Neja Kos se je s sodobnim plesom seznanila že v srednji šoli. Bila je učenka Žive Kraigher in je plesala v njeni skupini. Leta 1974  je bila med ustanoviteljicami prve slovenske sodobne plesne skupine Studio za svobodni ples Ljubljana, kjer je poučevala, s somišljeniki  raziskovala in ustvarjala. Diplomirala je na Filozofski fakulteti v Ljubljani iz psihologije in  poučevala na Vzgojiteljski srednji šoli psihologijo ter plesno vzgojo.Od leta 1977 je delala kot samostojna strokovna svetovalka za ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti  (JSKD). Postavila je temelje neformalnega plesnega izobraževanja v Sloveniji ter prispevala k razvoju slovenske ljubiteljske in profesionalne sodobne plesne scene. Vsa leta se je dodatno izobraževala na številnih plesnih seminarjih v tujini in doma. Leta 1982 je napisala knjigo Ples od kod in kam. Ukvarja se s plesno kritiko ter pisanjem o plesu.

                                                                        
       2. seminar: Konceptualni pristop v kreativnem plesu; predavateljica Ana Vovk Pezdir

DATUM

URA

SEMINAR / TEMA

PREDAVATELJ

12.11.2011

9.00 – 13.00

Konceptualni pristop v kreativnem plesu

Ana Vovk Pezdir

12.11.2011

14.30 – 18.30

Konceptualni pristop v kreativnem plesu

Ana Vovk Pezdir

13.11.2011

9.00 – 13.00

Konceptualni pristop v kreativnem plesu

Ana Vovk Pezdir

Konceptualni pristop v kreativnem plesu
Kreativni ples, ki sloni na kombinaciji razvoja veščin, lastnega izražanja in raziskovalnem duhu, je lahko predmet učenja na kateri koli stopnji. Če naj plesalec zares razume ples, če ga želi ustvarjati in sprejemati, naj se nauči izkoriščati elemente oz. koncepte plesa.
Koncepti (prostor – čas – moč – telo – gibanje – forma) za plesnega pedagoga zagotovo niso nič novega. Gre za to, da obstajajo različni načini vklapljanja teh konceptov v plesno pedagoško delo. Na delavnici bomo preizkušali enega od načinov, ki lahko vodijo naše učence na poti plesnega ustvarjanja.

Ana Vovk Pezdir
Ana Vovk Pezdir se je že v zgodnji mladosti seznanila s plesno umetnostjo. V osnovnošolskem obdobju v Šoštanju je imela to srečo, da je njena učiteljica baleta prepoznala njen ustvarjalni zagon in ji dovolila plesno ustvarjati tudi po svoje. V Ljubljani je obiskovala plesne ure pri Živi Kraigher, sodelovala je na mednarodnih plesnih šolah v Rovinju, kjer je prišla v stik z odličnimi učitelji plesa iz tujine. Takrat se je dejansko pričela oblikovati njena nadaljnja plesna pot, ki jo je na bolj zavestni ravni začela udejanjati v času svojega bivanja v Londonu v letih 1973 in 1974. Po vrnitvi iz Londona se je zaposlila v Pedagoškem šolskem centru, kjer je poučevala plesno vzgojo. Sledila so leta njene dejavnosti v statusu samostojne umetnice – koreografinje, hkrati pa je vodila Pionirsko plesno gledališče, ki se je ob ugodni družbeni klimi izjemno produktivno razvijalo in tudi formalno združevalo za ples zainteresirane učence vseh celjskih osnovnih šol. Leta 1991 je Ana Vovk Pezdir ustanovila Harlekin d.o.o., ki ga je po petnajstih letih opustila kot neustrezno organizacijsko obliko in leta 2006 s plesalkami ustanovila Harlekin-društvo za umetnost plesa.
Ana Vovk Pezdir je ustvarila način plesnega izobraževanja imenovan »plesna piramida« in ga umestila v slovenski plesni prostor, vseskozi pa je izven okvirov sodobnega plesa in uveljavljene plesne vzgoje iskala spodbude za umetniško ustvarjanje in plesno pedagoško delo na področju klasičnega baleta in ljudskega izročila. Kot strokovna sodelavka je Ana Vovk Pezdir sooblikovala področje umetnosti v »Kurikulumu za vrtce« in bila med pisci izobraževalnega programa za sodobni ples.

 

 

Odzivi udeležencev