PLES

 

 

Izobraževanje

 

PLESNI IZZIVI NA FRONTI 2011
V OKVIRU FESTIVALA 6. FRONT@ SODOBNEGA PLESA
Murska Sobota, 24. – 28. avgust 2011

 

MENTORJI

Maja Kalafatić

Maja Kalafatić je diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Kot koreografinja in plesalka sodeluje v več avtorskih predstavah ter sodeluje z drugimi umetniki. Po vrnitvi v Slovenijo je obiskovala dvoletni program za učitelja joge v Devi joga centru in ga oktobra 2008 uspešno zaključila. Poučuje sodobno plesno tehniko v Intaktu in jogo v Devi in Parinama joga centru ter v Plesnem Teatru Ljubljana.

Joga

Ura je sestavljena iz ogrevanja, asan za krepitev in odpiranje mišičnega tkiva, dihalnih vaj in sprostilnega dela. Poudarek je na psihosomatskih vajah, anatomski postavitvi telesa, koordinaciji in ravnotežju. Ves čas je pozornost usmerjena na dih, ki naj bo poln in umirjen. S pranajamo se učimo enakomernega in umirjenega diha tudi skozi dinamičen sklop vaj. Na koncu vsake ure sledi sproščanje.

Joan van der Mast

Joan van der Mast je mednarodno priznana učiteljica, koreografinja, predavateljica, trenerka in svetovalka za sodobni ples.

Joan je certificirana analitičarka za sistem Labanove gibalne analize (LMA). Študirala je koreologijo na Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance ter se izpopolnjevala v jogi in Pilatesu. Po svoji prekratki plesni karieri je poučevala na rotterdamski plesni akademiji Codarts, kjer je poučevala tehnike sodobnega plesa, improvizacijo in kompozicijo, analizo gibanja in didaktiko sodobnega plesa ter začela s kariero koreografinje. Joan je leta 1997 postala članica kraljevega konservatorija v Haagu. Je ustanoviteljica in umetniški vodja centra za sodobni ples Ex Nunc:Ex Nunc v Haagu in umetniška koordinatorka za DansPlan na kolidžu Segbroek v Haagu.

Modern dance

Njeni plesni tečaji temeljijo na principih Labana in Joseja Limona. Načela padca, toka in povratka, začetka in izpeljave ter bogati obseg dinamike predstavljajo srčiko njenega stila. Začetek in izpeljava (akcija-reakcija) ter jasnost v prostorskih odnosih z uporabo prostorske harmonije in muzikalnosti predstavljata bistvene stebre njenega stila. Joan pri poučevanju vključuje in zliva stile sodobnega plesa, kot so sistem devetih točk, tehnika letečih tal, joga in osnove Bartenieffa, s čimer vam ponuja raznovrstne, intenzivne in dinamične tečaje tehnike.

Mickael Marso Riviere

Mickael Marso Riviere (Decalage): Fusion delavnica (Capoeira, Break dance, Waving, Contemporary)

Mickael Marso Riviere je uspešen koreograf, performer in učitelj, ki je sodeloval z umetniki tako iz The Bolshoi Ballet kot s Hip Hop skupinami. Leta 2008 je bilo njegovo delo izbrano za najprestižnejšo koreografsko tekmovanje, The Place Prize. Marso je ustanovil svojo skupino - Company Decalage v začetku leta 2004 in od takrat dalje s svojo skupino gostuje po celem svetu.

Z udeleženci delavnice bo pripravil krajšo koreografijo, ki bo predstavljena v okviru festivala 6. Front@ sodobnega plesa.

Več: www.makinprojects.co.uk.

Saša Lončar 

Saša Lončar je mentorica predšolske plesne pedagogike. Med leti 1993 in 1995 je pri Studiu Tango raziskovala teatralne sposobnosti otrok. Raziskovanje jo je pripeljalo na začetek, na srečanje s primarnim gibom, ki je postal glavna tema njenega dela na področju gibalnih sposobnosti posameznika. V vzgojnem zavodu je nekaj let delala z mladostniki, kjer je pridobila izkušnje pri delu z bolj zahtevnimi osebami. Eden večjih raziskovalno-ustvarjalnih projektov je vsakoletna organizacija  poletnega tabora na Mašunu, kjer se z mladimi umetniki kreativno druži teden dni. Leta 1999 je ustanovila KD Qulenium, v katerem deluje kot predsednica, organizatorka, koordinatorka, mentorica, koreografinja, pedagoginja, umetniški vodja in producentka.

Otroška plesna ustvarjalnost – delavnica za učitelje ples
Saša Lončar bo na delavnici predstavila svoj način dela z otroki in mladostniki, ki izhaja iz raziskovanja primarnega giba. Njeno delo temelji na tem, da preko različnih ustvarjalnih procesov prebudi in ozavesti prirojen občutek za gibanje, ki ga potem v tesnem sodelovanju z otrokom oblikuje v njegov osebni plesni izraz. Oris tem, ki bodo predstavljene na delavnici:

  • spoznavanje in zaupanje (v odnosu otrok/pedagog in otrok/skupina)
  • zavedanje prostora in  spoznavanje gibalnih sposobnosti skozi različne nivoje v prostoru
  • procesi sproščanja v skupini otrok in povezovanje otrok v skupino z uporabo principov kontaktne improvizacije
  • ustvarjalni proces
  • uporaba gibalnega materiala, ki je nastal v procesu poučevanja za oblikovanje plesne koreografije

Predstavljeno bo tudi postopno nadgrajevanje tem, glede na zahtevnost skupine otrok s vključevanjem individualnih potreb posameznika.

Sinja Ožbolt

Sinja Ožbolt je študirala ples na šolah in seminarjih modernega/ sodobnega plesa; od leta 1981-83 pa na London Contemporary Dance School. Sodobni ples je poučevala po Sloveniji in tujini, plesala in koreografirala je v sledečih sodobnih plesnih skupinah in gledališčih: Studio za sodobni ples, Eksperimentalno gledališče Glej, SNG Drama, Slovensko mladinsko gledališče, Koreodrama Ljubljana.... Je dobitnica več nagrad: Zlata ptica za najboljšo plesalko v predstavah Plesnega Teatra Ljubljana 1986; Sole Blu za video Rdeči čeveljčki na tekmovanju RTTV, Riccione, Italija, 1995; zmagovalna predstava po izboru občinstva za najboljšo predstavo 1. plesnega festivala GIBANICA 2003 (RITEM TVEGANJA, produkcija PTL, 2003). Je ustanovna članica Plesnega Teatra Ljubljana in Društva za sodobni ples Slovenije. Od leta 1996 je članica Umetniškega vodstva Plesnega Teatra Ljubljana.

Koreografska delavnica “Besede plešejo/ literatura in ples” bo v svojem ustvarjanju in raziskovanju izhajala iz literature. Delovali bomo v prepletu dveh umetnostnih področij: plesa in literature z načrtno zasnovanimi tematskimi sklopi. Skozi proces bomo izhajali iz idej, vsebin in form določenega literarnega dela in s tem odpirali ter omogočali prostor za novo učenje, raziskovanje, opazovanje, eksperimentiranje in dialog. Praktično delo udeležencev bo potekalo na lastnih in vodenih gibalnih, plesnih, in koreografskih raziskavah: od improvizacije do kompozicije in koreografije. Delavnica je odprta vsem, ki jih zanima ples, gledališče in koreografija v povezavah z literaturo ter bi želeli oblikovati svoje postopke za kreiranje giba.