PLES / OPUS 1 - PLESNA MINIATURA 2020

 

Opus 1

28. državno tekmovanje mladih plesnih ustvarjalcev
OPUS 1 – PLESNA MINIATURA 2020

 

Španski borci v Ljubljani

 

TEMA

 

1. ZVOČNI PLES / SOUNDDANCE

2. KARKOLI / WHATEVER

To leto je predlagana tema obvezna zgolj za starostne skupine XXS, XS in S. Plesni ustvarjalci iz starostnih skupin M in L pa lahko izbirajo. Lahko se lotijo ustvarjanja na predlagano temo, lahko pa ustvarijo karkoli.

ZVOČNI PLES / SOUNDDANCE

Nekje na spletu sem zasledila, da je leto 2020 proglašeno za leto zvoka in tako letošnja tema preizprašuje odnos zvoka in plesa. Naslov je povzet po koreografiji Mercea Cunninghama, ki je pri koreografiranju uporabljal enake načine dela kot jih je skladatelj John Cage pri komponiranju glasbe. Cage je trdil, da se lahko sleherni zvok sliši kot glasba in prav tako je Cunningham v svoje koreografije vključeval vsakdanje gibe in kretnje. Predvsem pa sta oba trdila, da morata glasba in ples obstajati, ne pa biti namerno usklajena saj sta njuna edina skupna imenovalca čas in prostor.

Zvok je valovanje, ki ga po obliki zvočnega gibanja delimo v štiri skupine: ton, zven, šum, pok. Je osnovni gradnik glasbe. In tako kot z oblikovanjem zvokov ustvarjamo glasbo, tako z oblikovanjem gibov ustvarjamo ples.
Raziskovanja odnosa med gibanjem in zvokom se lahko lotimo na mnogo načinov:
1- interakcije zvokov, besed, stavkov, pesmi in besedil z gibanjem delov telesa in telesa kot celote; 2- ustvarjanje gibanja z zvoki, ki nastanejo z manipulacijo z različnimi predmeti; 3- ustvarjanje različnih zvokov, ki nastanejo pri dihanju, uporabi glasu, telesnih tolkalih; 4- ustvarjanje gibanja z različnimi glasbenimi spodbudami in še in še.

Letošnja tema spodbuja premislek o povezanosti med plesom ali strukturiranim človeškim gibanjem in glasbo ali vzorci zvoka. Kdaj in v kakšnih kontekstih medsebojno delujeta glasba in ples? Kakšna je narava njunega odnosa? Ali plesalec sledi zvoku ali zvok podpira gibanje plesalca? In ali obstajajo konteksti, v katerih se glasba in ples ali zvok in gib združita ter tvorita celoto? Kako se gib in zvok stapljata in odzvanjata eden v drugem?

KARKOLI / WHATEVER

Če vas predpisana tema ne navdihne, se lahko lotite česarkoli. Karkoli je v vas, karkoli je okrog vas, karkoli iščete, karkoli se sprašujete, v karkoli dvomite, karkoli vas zanima, zanima tudi nas!

Navodilo mentorjem in zrelejšim plesalcem:

Razpisana tema vsem ustvarjalcem, ne glede na starost, ponujala širok razpon možnosti. Tekst o temi je morda v nekaterih delih prezahteven za najmlajše ustvarjalce, zato jim mentorji poskusite približati temo na njim primeren način. Z njimi se pogovarjajte, sicer pa naj bodo v oblikovanju ideje in miniature avtonomni ter ustvarjalni.

Naloga mentorja je svetovanje, vodenje in usmerjanje otroka/mladostnika v oblikovanju ideje, plesnega izraza in samostojnega koreografskega dela.

Obvezen del ustvarjalnega procesa je tudi prevajanje idej in postopkov v besede. Kot vsako leto morajo mladi ustvarjalci sami napisati opis koncepta in proces dela ( ideje, misli, postopek dela, odločitve...).

Razmišljajte in delajte na tem z namenom, da se resnično poglobite v nastajanje in oblikovanje plesne miniature in tako vsebinsko osmislite koncept, proces in rezultat dela.

 

 

 

 

 

pravilnik

e-prijavnica

 

 

 

casopis Opus 20

časopis prireditve (1MB, pdf)

 

 

Lanski OPUS 1 - 2019