VELIKA ZBOROVSKA NAGRADA EVROPE 2018
Nastopajoci zbori
      Sporedi zborov
      Urnik prireditve
      Žirija
      Rezultat
      Pravila tekmovanja
      Fotogalerija
      Videogalerija
Karmina Šilec, Slovenija – predsednica

Karmina  Šilec je  umetniška vodja zasedb Carmina Slovenica in Choregie – New Music Theatre,  dirigentka, odrska režiserka, scenografka in koreografinja. V svet vokalne  glasbe in gledališča vnaša svežino in izvirnost. Njeni projekti so provokativni  in drzni: s svojimi idejami razbija tabuje v družbi in glasbi. Za svoj izjemni  prispevek svetovnemu zborovskemu gibanju je prejela več kot 20 najvišjih  mednarodnih nagrad na zborovskih tekmovanjih, prestižno nagrado ITI – music  theatre now v kategoriji music beyond opera, gledališko nagrado golden mask in  mednarodno nagrado Roberta Edlerja za zborovsko glasbo. Kot dirigentka in  režiserka izvaja projekte z različnimi ustanovami in zasedbami po svetu:  Theater Basel, SNG Opera in balet Ljubljana, Simfoniki RTV Slovenija, SNG Opera  in balet Maribor, Slovenskim projektnim zborom, ansamblom ¡Kebataola! in  številnimi drugimi. Njeno zasedbo Carmina Slovenica so povabili na  najprestižnejše kulturne dogodke, kot so Operadagen Rotterdam, Ruhrtriennale,  Festival d'Automne á Paris, Moscow Easter Festival, Dresdner Musikfestspiele,  Melbourne Festival, Prototype Festival, Steierischer Herbst, Holland festival  in drugi.
    Deluje  tudi kot umetniška svetovalka za zborovsko glasbo in univerzitetna profesorica  za zborovsko dirigiranje, prav tako je redno gostujoča dirigentka, žirantka ali  članica umetniških komisij na festivalih in tekmovanjih. 
Bernard Tétu, Francija

Bernard Tétu je umetniški vodja Zbora  in solistov iz Lyona Bernard Tétu od leta 1979, imeli pa so že več kot dva  tisoč koncertov. Na državnem konservatoriju za glasbo in ples v Lyonu je zasnoval  prvi dodiplomski študij za zborovsko dirigiranje v Franciji, več kot 60  diplomantov pa je zdaj zaposlenih kot profesionalni dirigent. Tetúja v  mednarodnih krogih cenijo zaradi izvrstnega poznavanja francoskega repertoarja.
    Velja tudi za enega  vodilnih interpretov francoske glasbe 19. in 20. stoletja ter glasbe nemške  romantike. Posnel je več kot 35 del, med drugim kot svetovno prvo izvedbo Fauréjevega  Venerinega rojstva, Mendelssohnove Athalie in Capletovega Jezusovega ogledala. 
    Sodeloval je s  številnimi sodobnimi skladatelji, med drugim s Pierrom Boulezom. Od leta 2003  je umetniški vodja festival sodobne in sakralne glasbe Les Voix du Prieuré, ki  poteka v pokrajini Savoja (Bourget-du-Lac). 
    Tétu je sodeloval tudi s številnimi koreografi in  scenografi, med njimi z Jeanom Lacorneriejem, pri postavljanju odrskih  glasbenih predstav, v zadnjem času Sanjarjenj Philippa Hersanta in Privida iz  onstranstva Samuela Sighicellija.
    Jedro njegovega  orkestrskega dirigiranja sta vokalni in zborovski repertoar. V Franciji je  dirigiral državnemu orkestru iz Lyona, orkestru iz Auvergneja, državnemu  orkestru Bordeaux-Aquitaine, regijskemu orkestru Provence-Alpes-Côte-d'Azur,  bretonskemu simfoničnemu orkestru, simfoničnemu in liričnemu orkestru iz  Nancyja, državnemu orkestru iz Lorraine in orkestru pokrajine Savoje. Na tujem  je sodeloval s komornim orkestrom iz Ženeve, Salzburškimi solisti,  Bratislavskim orkestrom, Montreal Ancient Music Studio ter s Komornim orkestrom  iz Stuttgarta, pa tudi z nekaterimi najuglednejšimi profesionalnimi vokalnimi  sestavi.
    Bernard Tétu je  prejemnik naziva poveljnika francoskega reda za znanosti in umetnosti in član  lyonske akademije znanosti in umetnosti. 
Gary Graden, Združene države Amerike/Švedska

Gary Graden se je rodil  v ZDA in se tam izobraževal na šoli za glasbo Hartt, poletnem glasbenem  festival v Aspnu, v tujini pa je študiral pri Ericu Ericsonu na Kraljevi  akademiji za glasbo v Stockholmu. Je nekdanji član in solist tenorist Komornega  zbora Eric Ericson. 
    Graden je  vodja za zborovsko glasbo v stockholmski stolnici in cerkvi sv. Jakoba. Prej je  deloval na Glasbeni gimnaziji v Stockholmu (Stockholms Musikgymnasium) ter tam  ustanovil in vodil komorni zbor. Z njimi in komornim zborom sv. Jakoba je  osvojil številne velike nagrade in prva mesta na najuglednejših tekmovanjih po  Evropi, vključno z veliko nagrado Evrope. 
    Sodeloval je  na številnih državnih in mednarodnih festivalih ter naročil in prvič izvedel  več kot 90 del švedskih in tujih skladateljev. Po vsem svetu je zaželeni  dirigent, učitelj in žirant. Dirigiral je številnim zborom, med njimi švedskemu  radijskemu zboru, zboru francoskega radia, madžarskemu radijskemu zboru, Zboru  Slovenske filharmonije, Svetovnemu zboru mladih IFCM in italijanskemu  mladinskemu zboru. Njegovo delo skladatelja in pevca je obeleženo na številnih  radijskih in okrog 30 CD-posnetkih, med katerimi so nedavne izvedbe Bachovih  motetov, Pasijona po Janezu in Händlovega Mesije.
Helena Fojkar Zupančič, Slovenija

Helena  Fojkar Zupančič si  je solopevsko in glasbeno pedagoško izobrazbo pridobila na Akademiji za glasbo  v Ljubljani, izpopolnila pa na številnih solopevskih in dirigentskih  seminarjih. Zaposlena je na Škofijski klasični gimnaziji v Zavodu sv.  Stanislava v Ljubljani kot zborovodkinja in učiteljica vokalne tehnike. Vodi  Dekliški zbor sv. Stanislava Škofijske klasične gimnazije in Zbor sv. Nikolaja  Litija, ki gojita klasičen zborovski repertoar, ter 100-članski (Z)Mešani zbor  Škofijske klasične gimnazije, ki prepeva gospel, pop in muzikal. Njeni zbori se  odlikujejo po izpiljeni vokalni tehniki, poglobljenem poznavanju glasbenega  gradiva, bogatem zvoku in izvirnih interpretacijah.
    V  letih 2004–2009 je vodila Slovenski otroški zbor, v letih 2009–2014 pa je snemala  in koncertirala s Komornim zborom Radia Slovenija, leta 2014 je v abonmaju  Mozartine nastopila s Simfoničnim orkestrom in zborom RTV Slovenija, leta 2015  pa z Zborom Slovenske filharmonije odprla koncertni cikel Slovenski glasbeni  dnevi.
    Kot  dirigentka je bila večkrat nagrajena na državni in mednarodni ravni. Redno  sodeluje v tekmovalnih žirijah doma in na tujem, s svojimi zbori naroča in  izvaja novitete slovenskih skladateljev.
    Leta  2016 je prejela nagrado Republike Slovenije za posebne dosežke na področju  glasbenega šolstva.
    Z  veseljem se loteva različnih glasbenih zvrsti, raziskuje novosti, v že znanem  pa išče drugačne pristope in metode dela. Med pevci je priljubljena kot  dirigentka, ki zna navduševati in skupaj z njimi v glasbi iskati veselje. Na ta  način je vzgojila številne generacije pevcev, ki pomembno sooblikujejo  slovenski zborovski milje.
Johannes Prinz, Avstrija

Johannes Prinz je  z devetimi leti začel prepevati pri dunajskih dečkih. Na dunajski univerzi za  glasbo je študiral kompozicijo, glasbeno in pevsko pedagogiko ter orkestrsko  dirigiranje v razredu Karla Österreicherja. V zborovskem dirigiranju se je  izpopolnjeval pri Erwinu Ortnerju, s katerim je sodelovanje nadaljeval tudi kot  pevec v zboru Arnold Schönberg in zboru avstrijskega radia. 
    Prinz  je vodil zbor dunajske poslovne univerze (1982–1992), komorni zbor dunajske univerze  za glasbo (1988–1998) in Dunajski komorni zbor (1995–2007). 
    Leta  1991 je na pobudo prevzel vodenje Dunajskega pevskega društva (Wiener  Singverein), ki se mu je od takrat uspelo ponovno uveljaviti kot eden  najboljših mednarodnih koncertnih zborov. Posnetek Mahlerjeve 3. simfonije pod  taktirko Pierra Bouleza z Dunajskimi filharmoniki in ženskim zborom Dunajskega  pevskega društva je prejel nagrado grammy. 
    Kot  gostujoči dirigent je Prinz sodeloval z zborom bavarskega radia, berlinskim radijskim  zborom, zborom avstrijske državne opere, komornim zborom RIAS, Slovenskim  komornim zborom, španskim radijskim zborom, državnim zborom Latvija in drugimi.  Prav tako je sodeloval z evropskim mladinskim zborom (1998) in Svetovnim zborom  mladih (2003). 
    V  zadnjem času se je uveljavil tudi kot orkestrski dirigent, sodeloval je z  dunajskimi simfoniki, dunajskim radijskim simfoničnim orkestrom, s slovaškim  Cappella Istropolitana, simfoničnim orkestrom Čajkovski iz Moskve, z zasedbo  Capella Leopoldina, filharmoničnim orkestrom Kansai iz Osake, Dunajskim koncertnim  društvom in Dunajskim komornim orkestrom. 
    Prinz  doma in v tujini vodi zborovske mojstrske tečaje, je žirant na državnih in  mednarodnih zborovskih tekmovanjih, kot profesor pa predava zborovsko  dirigiranje na univerzi za glasbo v Gradcu. 
Nadežda Averina, Rusija

Nadežda Averina je  diplomirala na otroški zborovski šoli Ponomaryov VESNA v Moskvi in na  moskovskem konservatoriju Čajkovski. Je doktorica umetnostne zgodovine in  profesorica na moskovskem konservatoriju, nagrajenka mednarodnih tekmovanj in zaslužna  umetnica Moskve. 
    Od  leta 2012 je ravnateljica zborovske šole Ponomaryov VESNA in umetniška vodja  ter zborovodja otroškega zbora VESNA. Pod njenim vodstvom je zbor zmagal in  osvojil veliko nagrado na mednarodnih tekmovanjih v Tolosi (2006), Nyiregyhazi  (Madžarska, 2010), Malcesinu (Italija, 2012), belgijskem Neerpeltu Belgium in  Halleju v Nemčiji (2014), Debrecenu (2016), in Daugavpilsu (Latvija, 2017). Lani  so v Tolosi osvojili veliko nagrado Evrope 2017.
    Otroški zbor VESNA je s koncertnimi  programi nastopil v dvanajstih evropskih državah, v Kanadi, na Japonskem in  Kitajskem, pa tudi v približno 50 ruskih mestih in krajih. Prepevali so v  prestižnih moskovskih koncertnih dvoranah z znanimi orkestri in dirigenti. 
    Zborov repertoar je širok in raznovrsten.  Vključuje na stotine glasbenih del različnih obdobij, držav, slogov in žanrov,  ki so jih posnele založbe, radio in televizija. 
    Averina  je avtorica člankov o metodologiji poučevanja, številnih zborovskih priredb in zborovskih  glasbenih zbirk. Redno prireja seminarje in mojstrske tečaje za zborovodje ter  je žirantka na ruskih in mednarodnih zborovskih tekmovanjih. 
Simon Phipps, Velika Britanija/Švedska

Simon Phipps je  dirigiral večini profesionalnih orkestrov na Švedskem, vključno s Švedskim  nacionalnim orkestrom in göteborško Symphonijo. Njegov zbor Simon Phipps  Vokalensemble velja za enega najboljših švedskih zborov. Osvojil je nagrade na  številnih mednarodnih tekmovanjih. Najodmevnejša je s prestižnega festivala  Marktoberdorf (Nemčija), na katerem je maja 2015 prejel prvo nagrado in posebno  nagrado za najboljši program. Zbor je bil izbran za švedski zbor leta 2006 ter  je osvojil grand prix in štiri dodatne nagrade na tekmovanju Florilège vocale  de Tours v Franciji leta 2007. Jeseni istega leta se je zbor preimenoval v  Švedski komorni zbor (Swedish Chamber Choir). 
    Simon Phipps se je  rodil v Londonu in si prvo glasbeno znanje pridobil kot zborist na New Collegeu  v Oxfordu. Diplomiral je na King's Collegeu v Cambridgeu in nadaljeval študij petja  na londonski Guildhall School. Dirigiranje je študiral v Londonu in Manchestru.  Leta 1985 je začel profesionalno kariero v göteburški operi. 
    Naslednjih deset let  je posvetil predvsem operi z nastopi v Sadlers Wellsu in Angleški nacionalni  operi v Londonu, v Krefeldu (Nemčija) in Malmöju (Švedska). Od leta 1994 živi v  Göteborgu (Švedska). Čeprav je opera še vedno pomemben del njegove kariere (od  leta 2003 je umetniški vodja opernega festivala v Läcku (Švedska), novembra  2005 pa je dirigiral skandinavsko premiero Brittnove opere Paul Bunyan v  Göteborgu), sta instrumentalno in zborovsko delovanje zanj enako pomembna.