prijava na e-novice

GLASBA

 

 

ZBOROVSTVO

 

 

Javni sklad Republike Slovenije za kulturne dejavnosti
OI Zagorje ob Savi, Občina Zagorje ob Savi
Organizacijski odbor revije

23. REVIJA ZAGORJE OB SAVI 2012
Državno tekmovanje otroških in mladinskih zborov
torek, 27. marec, in sreda, 28. marec 2012


ŽIRIJA

KARMINA ŠILEC  - predsednica

Karmina Šilec je v vokalno glasbo vnesla svežino, odprla nove prostore
izraza, prepričljivosti, intenzivnosti doživljanja in komunikacije. Z
vokalnim gledališčem Choregie in inovativnimi posegi je vokalni glasbi
razprla prostor h kompleksnim večzvrstnim umetniškim dogodkom – projektom,
izvajanih na številnih mednarodnih festivalih in predvajanih na EBU in
Eurovision.

Kot dirigentka ustvarja projekte z različnimi ansambli: z zborom Carmina
Slovenica, ansamblom ¡Kebataola!, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija,
zborom Opere in baleta SNG Maribor, Slovenskim projektnim zborom,
orkestrom Chorus Instrumentalis in številnimi ansambli po vsem svetu.

Za svoje delo je prejela več kot 20 najvišjih nagrad in priznanj, doma in v
tujini; med njimi nagrado Prešernovega sklada za projekt Vampirabile,
ugledno mednarodno nagrado za prispevek stroki v svetovnem merilu – Robert
Edler Prize, nagrado mednarodnega gledališkega inštituta ITI Music Theatre
Now, Glazarjevo listino.
Ob umetniškem delovanju in kot gostujoča dirigentka je tudi članica
strokovnih žirij in umetniških svetov na zborovskih in dirigentskih
tekmovanjih in revijah, predavateljica na univerzah v tujini, na mednarodnih
seminarjih, konferencah in kongresih. Deluje kot profesorica dirigiranja na
Univerzi v Mariboru.

MARTINA BATIČ

Martina Batič prihaja iz Ajdovščine. Po ljubljanski orglarski šoli in diplomi iz glasbene pedagogike na akademiji za glasbo v Ljubljani je študirala zborovsko dirigiranje na Visoki šoli za glasbo v Münchnu in diplomirala v razredu Michaela Gläserja, leta 2005 pa z odliko sklenila podiplomski študij. Izpopolnjevala se je na več mojstrskih tečajih doma in v tujini, tudi pri legendarnem Ericu Ericsonu. Kot pianistka je sodelovala s pevci in na tekmovanjih prejela več nagrad (Chemnitz, Meran), kot zborovodkinja pa z več vidnimi slovenskimi pevskimi zbori. Od leta 2004 je bila pet sezon vodja zbora Opere in baleta SNG Ljubljana. Projektno sodeluje z vidnimi slovenskimi zbori, tudi s Komornim zborom RTV Slovenija in Komornim zborom Ave, večkrat je bila sodirigentka Slovenskega otroškega zbora.

Pogosto sodeluje v žirijah slovenskih in mednarodnih zborovskih tekmovanj ter je cenjena predavateljica na zborovodskih šolah in tečajih ter pevskih tednih doma in v tujini. Jeseni 2006 je v Stockholmu na uglednem mednarodnem tekmovanju dirigentov Nagrada Erica Ericsona (Eric Ericson Award) prejela prvo nagrado, ta pa ji je odprla pot do najkakovostnejših poklicnih zborov. V zadnjih sezonah je dirigirala Zboru Bavarskega radia, Vancouvrskemu komornemu zboru, Stuttgartskemu vokalnemu ansamblu, dvakrat Komornemu zboru Švedskega radia in Komornemu zboru Erica Ericsona na slavnostnem koncertu ob 90-letnici skladatelja Ingvarja Lidholma. Od septembra 2009 je Martina Batič umetniški vodja Slovenskega komornega zbora in pomočnica direktorja Slovenske filharmonije za zbor.

HELENA FOJKAR ZUPANČIČ

Helena Fojkar Zupančič v zborovodstvu združuje eno najidealnejših kombinacij: solopevsko in glasbeno-pedagoško znanje. Njeno poznavanje glasu in izbran pristop do pevcev dokazujeta izpiljena vokalna tehnika in zelo kultiviran zvok zborov, ki jih vodi: Dekliški zbor sv. Stanislava in Zbor sv. Nikolaja Litija.

Z obema zboroma je posnela več zgoščenk in na različnih tekmovanjih dosegla prva mesta in prejela številne posebne nagrade. Med vsemi uspehi je najdragocenejša absolutna zmaga z Dekliškim zborom sv. Stanislava na Evroradijskem tekmovanju Naj narodi pojo/Let the Peoples sing v Oslu 2009.

V letih 2004, 2007, 2008 in 2009 je vodila Slovenski otroški zbor. Od leta 2009 snema in koncertira s Komornim zborom RTV Slovenija.

V interpretacijah Helene Fojkar Zupančič lahko doživljamo »zgovornost« glasbe – tisto, ki je bila na začetku ob združitvi glasbe z besedo in na katero številni zborovodje tako radi pozabljajo.

Zaradi svojega znanja, sposobnosti in bogatih izkušenj je priljubljena pri pevcih, prav tako je zaželena predavateljica na seminarjih za zborovodje in zborovske pevce.

ANDRAŽ HAUPTMAN

Po končani srednji glasbeni šoli v Ljubljani (klavir, flavta, solopetje in splošna smer) je diplomiral kot dirigent in pianist na ljubljanski akademiji za glasbo. Že med študijem je prevzel vodstvo Primorskega pevskega zbora Vinko Vodopivec in bil korepetitor in solist Akademskega pevskega zbora Tone Tomšič.

S Komornim zborom Ave (1984–2011) je dosegal odmevne uspehe na mednarodnih festivalih in uglednih zborovskih tekmovanjih, kot so Maribor (1990, 1992, 1993, 1994, 1996, 2007, 2009), Gorica (1992, 1996), Tours (1993, 1997), Maasmechelen (1993), Tolosa (1994, 2007), Johannesburg (1995), Atene (1996), Montreux (1998), Rodos (1999), Marktoberdorf (1999), Mendoza (2000), Tallinn (2001), Dunaj (2004), Helsinki (2006), Spittal (2008), Varna (2010).

Za svoje umetniško delo s Komornim zborom Ave je poleg številnih priznanj festivalov in tekmovanj prejel plaketo mesta Ljubljane, leta 2005 pa tudi Gallusovo plaketo, najvišje priznanje Javnega sklada za kulturne dejavnosti Republike Slovenije.

Kot predavatelj sodeluje na zborovskih seminarjih po Sloveniji in tujini, za člana strokovnih žirij ga vabijo na državna in mednarodna zborovska tekmovanja. Kot višji strokovni sodelavec je zaposlen na solopevskem oddelku akademije za glasbo v Ljubljani, s perspektivnimi solopevci mlajše generacije ter priznanimi slovenskimi umetniki koncertira po Sloveniji in tujini. Leta 2010 je prejel tudi posebno priznanje žirije TEMSIG za najboljšega korepetitorja v kategoriji solopetja.

MARKO VATOVEC

Po končanem študiju zborovodstva in glasbenega pouka na pedagoški akademiji v Ljubljani je na akademiji za glasbo v Ljubljani pod mentorstvom dr. Mirka Cudermana končal študij glasbene pedagogike. Za tem je nadaljeval študij dirigiranja in uspešno diplomiral v razredu Antona Nanuta ter se strokovno izpopolnjeval pri različnih predavateljih v tujini.

Svojo dirigentsko pot je začel z dirigiranjem srednješolskim zborom v Kopru in Ljubljani in z njimi dosegal lepe uspehe na nacionalnih tekmovanjih.

Prvo redno službo je dobil kot dirigent asistent pri Slovenskem komornem zboru. Kmalu za tem so ga povabili z akademije za glasbo v Ljubljani in mu ponudili mesto asistenta stažista. Tam še zdaj deluje kot izredni profesor za zborovsko dirigiranje in zborovsko petje.

Dirigiral in vodil je različne ansamble, bil eden ustanoviteljev srednješolskega zbora Veter, vodil je Obalni oktet, sodeloval z vokalno skupino Ecce, zborom Vox Europae, Slovenskim komornim zborom, vodil je Obalni komorni in simfonični orkester. Je član različnih tekmovalnih žirij, predavatelj na nacionalnih in mednarodnih simpozijih. V svojem dolgoletnem umetniškem delovanju je krstno izvedel in bil pobudnik za nastanek vrste slovenskih zborovskih in vokalno-instrumentalnih del.