GLEDALIŠČE IN LUTKE

 

GLEDALIŠKE DELAVNICE

Po odličnih odzivih na februarja izvedeno delavnico Čuječnost in ustvarjalnost najavljamo novo možnost za ustvarjanje in samoraziskovanje z umetnostnimi izraznimi sredstvi:

ČUJEČNOST IN USTVARJALNOST

Avtentično gibanje in ustvarjalno izražanje v različnih umetnostnih medijih. 
Ljubljana, junij 2011

Mentorica: Aleksandra Schuller

Delavnica je namenjena vsakomur, ki se zanima za samoraziskovanje in ustvarjanje v različnih umetnostnih medijih (izražanje skozi gib-ples, zvok-glas, pisanje, risanje idr.). K udeležbi in strokovnemu izpopolnjevanju pa vabimo tudi gledališke, plesne, likovne in glasbene ustvarjalce/pedagoge/terapevte ter strokovne delavce s področij vzgoje, izobraževanja, socialnega dela ter zdravstva, ki pri svojem delu z otroki, mladino ali odraslimi vključujejo ustvarjalne dejavnosti.

Ustvarjalni proces je zasnovan tako, da se udeleženci postopoma izkustveno seznanijo z disciplino Avtentično gibanje/Authentic Movement, sodobno prakso zavedanja v gibanju, ki se je v zadnjem desetletju razvila v enega izmed osrednjih pristopov v gibalno-plesni edukaciji/terapiji; uporaba njenih principov je pogosta tudi na drugih področjih pomoči in poučevanja z umetnostnimi izraznimi sredstvi (npr. dramska, likovna, glasbena smer umetnostne terapije/pedagogike) ter v t.i. na telo osredotočenih in integrativnih terapevtskih pristopih.

Udeleženci bodo spoznali integrativno obliko Avtentičnega gibanja, ki bo izhajala iz neposrednega telesnega izkustva in se bo izražala ter razvijala tudi skozi druge ustvarjalne moduse.

Na delavnici se bomo najprej osredotočili na osnovne prvine čuječnosti v gibanju: na kultiviranje samozavedanja (npr. kako se počutim, diham in gibam v danem trenutku; kakšna čustva, misli, vonje, podobe zaznavam) in razvijanje veščin pričevanja lastnemu toku zaznav oziroma odzivov nanje (pozorno sledenje svojemu gibanju, zavedanje interakcije med mislimi/čustvi in telesnimi reakcijami). Simbolni pomen in obliko svoje notranje izkušnje, ki se bo prvenstveno utelesila skozi gibalno akcijo, bodo sodelujoči lahko ustvarjalno izrazili tudi skozi risanje, pisanje, zvok in glas.

Ustvarjalno delo in raziskovanje osebnih, medosebnih ter nadosebnih tem bo potekalo v podpornem skupinskem okolju; v odprti komunikaciji, ki bo pomagala vzpostaviti ustvarjalni prostor za vsakega posameznega udeleženca. Delavnica bo omogočala tudi podporo za prenos pridobljenih izkušenj v vsakdanje življenje, v osebno ustvarjalno in strokovno delo udeležencev. 
 
Udeleženci ne potrebujejo posebnih veščinskih predznanj. Delavnica je primerna za vse, ki jih zanima poglobljeno raziskovanje lastnih ustvarjalnih potencialov in razvijanje pozornega zavedanja v vsakdanjem življenju, hkrati pa lahko nova znanja ponudi tudi ustvarjalcem z izkušnjami.

Oprema: udobna oblačila, delali bomo v nogavicah oz. bosi, majhna blazina za sedenje; risalni blok in brezčrtni zvezek; pisala in barvice ter zvočila (vsak udeleženec je naprošen, da prinese nekaj manjših predmetov, s katerimi je mogoče proizvajati zanimive zvoke).

Delo bo potekalo v mali skupini: zaradi na posameznika usmerjenega pristopa se delavnice lahko udeleži le 8 udeležencev.

Sodelujoče prosimo, da se udeležijo celotne delavnice in ob tem upoštevajo dogovorjene termine posameznih srečanj. Morebitne želje po delni prilagoditvi urnika je potrebno izpostaviti ob prijavi, da lahko pravočasno preverimo ali jih je mogoče uskladiti z mentorico in člani skupine. 

Mentorica: dr. Aleksandra Schuller je samostojna pedagoginja v kulturi, docentka za uprizoritvene vede na Oddelku za kulturne študije UP FHŠ Koper. Je specialistka discipline Avtentično gibanje, neposredna učenka pionirke AG, plesno-gibalne terapevtke dr. Janet Adler (ZDA-Kanada). Raziskovalno-pedagoško delo Aleksandre Schuller se osredotoča na uprizoritvene študije, gledališko pedagogiko in integrativno umetnostno terapijo. Vodi izkustvene delavnice za različne strokovne javnosti, kot gostujoča predavateljica pa sodeluje tudi s podiplomskim študijem Pomoč z umetnostjo-umetnostna terapija (PEF UL) in z nekaterimi visokošolskimi članicami združenja ECArTE (European Consortium for Arts Therapies Education).  

Urnik:

Delavnica obsega 40 pedagoških ur, izvedena bo v dveh zaporednih vikendih: od 17. do 19. junija  in od 24. do 26. junija 2011 v dvorani Cepetka, Cankarjeva ulica 5, Ljubljana
v petek (17. in 24. 6.): od 16.00 do 18.15 (po dogovoru lahko tudi od 19.15 do 21.30)
v soboto (18. in 25.6.): od 9.00 do 12.00 in od 13.45 do 17.00
v nedeljo (19. in 26.6.): od 9.00 do 12.00 in od 13.45 do 17.00

Cena delavnice: 200 evrov (z vključenim DDV).

Rok za prijavo: petek, 10. junij 2011.

Prijavnice (prosimo, da jim priložite svoj CV) sprejemamo do zaključka prijavnega roka. Število udeležencev je omejeno na 8 v skupini. V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

Plačila sprejemamo do zaključka posameznega prijavnega roka.
- v gotovini na sedežu JSKD v Ljubljani, Štefanova 5, vsak delavnik od 9. do 15. ure (Franci Cotman);
- za udeležence izven Ljubljane: po prejemu prijavnice vam bomo poslali račun (in položnico), ki ga morate  poravnati do začetka delavnice.


Dodatne informacije in prijave:

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti
Štefanova 5, 1000 Ljubljana

 

Matjaž Šmalc,
strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

Franci Cotman,
strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnost
Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E-pošta: franci.cotman@jskd.si

 

 

Prijavnica

 

Prijavnica