GLASBA
PROGRAM HISTORIČNE GLASBE IN PLESA
MUSICA FESTIVAL HISTORIČNE GLASBE IN PLESA KONCERTI Sobota, 26. junij, ob 20.30 uri, Mestni trg: Nedelja, 27. junij, kapela Loškega gradu, ob 18.00 uri Ponedeljek, 28. junij, ob 20. uri, kapela loškega gradu: Torek, 29. junija, ob 20.30 uri, Loški grad: PREDAVANJA Nedelja, 27. junij, ob 10.00 uri, Okrogli stolp Loškega gradu Ponedeljek, 28. junij, ob 16. uri , Mala dvorana Sokolskega doma: Ponedeljek, 28. junij, ob 10. uri , Mala dvorana Sokolskega doma:
DELAVNICE:
INSTRUMENTI S TIPKAM Mentor: Egon Mihajlovič EGON MIHAJLOVIČ se je rodil leta 1972 v Postojni. Historične inštrumente s tipkmai (čembalo, hammerklavier, orgle) in staro glasbo je študiral na Visoki šoli za v Frankurtu, kjer je leta 1992 diplomiral. 1996 je z najvišjimi priznanji končal postiplomski študij in dosegel naziv koncertnega solista. Nastopal je s solo recitali na pomembnih festivalih in koncertnih pozoriščih v Evropi in Ameriki ter prejel mednarodna priznanja kritikov kot enden najpomembnejših čembalistov, strokovnjakov in interpretov glasbe za čembalo. Kot organist se je specializiral za interpretacijo italijanske, španske in francoske glasbe XVI do XVIII stoletja. Kot dirigent ansambla Compagnie Fontainebleau izvaja od leta 1994 baročne opere in Sakralno glasbo Monteverdija, De Lalanda, Charpentiera, Lullyja, Rameauja, Haendla in Telemanna. Dirigiral je tudi znamenitim orkestrom kot so Berlin Baroque in Züricher Kammerorchester. Snemal je za založbe Marc Aurel Edition, Cybele, Zenon in Moeck. Kot Docent in gostojoči Profesor za čembalo, historične inštrmente s tipkami in staro glasbo je poučeval na visokošolskih ustanovah in akademijah za glasbo v Würzburgu (1998-2000), Nürnbergu ( 2001 ), na Cetinju (2002-2003), Ferrari (2006), in v Pesaru (2006-2008). Od leta 2009 je habilitirani docent za čembalo na Akademiji za Glasbo v Ljubljani.
KLJUNASTA FLAVTA Mentorica: Mateja Bajt MATEJA BAJT je študirala kljunasto flavto na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju pri prof. Hansu Marii Kneihsu na koncertni in pedagoški smeri. Leta 1994 je diplomirala iz glasbene pedagogike ter 1997 z odliko zaključila magistrski študij na koncertni smeri iz kljunaste flavte. Za izjemen uspeh je prejela nagrado avstrijskega Ministrstva za znanost. Leta 1998 je na Dunaju zaključila še izredni študij s poudarkom na komorni in sodobni glasbi. Kot solistka, članica in vodja različnih ansamblov koncertira v Sloveniji in drugod po Evropi. Sodeluje z uglednimi slovenskimi in tujimi glasbeniki. Leta 2003 je izdala svojo prvo portretno CD-ploščo z naslovom 'Podoba ljubezni' z glasbo francoskega baroka, ki je bila sprejeta s toplo kritiko v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Vodi tudi poletne šole ter seminarje za učitelje in učence kljunaste flavte. Izdelala je učni načrt za kljunasto flavto za program umetniške gimnazije in akademske stopnje. Poučuje na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana ter na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je bil v šolskem letu 2009/10 uveden tudi program kljunaste flavte.
LUTNJA Mentor: Boris Šinigoj BORIS ŠINIGOJ se je že pred koncem študija klasične kitare na ljubljanski Akademiji za glasbo in filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani posvetil igranju na renesančno lutnjo in raziskovanju starejših glasbenih virov. Začetno spodbudo sta mu dala profesorja Tomaž Šegula in Primož Soban, nekdanja člana prvega slovenskega ansambla za zgodnjo glasbo Schola Labacensis. Koncertne izkušnje si je nabiral pod vodstvom violinista Tomaža Lorenza in nekdanjega prvega flavtista Simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije Rudija Poka. Izpopolnjeval se je v sodelovanju s člani angleškega ansambla Dufay Collective. Najpogosteje nastopa solistično in v komornih sestavih, pa tudi na večerih poezije. V duu Jubilet je s pevcem Marjanom Trčkom nedavno posnel zgoščenko z deli italijanske in angleške zgodnjebaročne glasbe za tenor in arhilutnjo Armonici e Sacri Accenti (G. Caccini, C. Monteverdi, A. Piccinini, G. Puliti, H. Purcell). Snemal je tudi za Antologijo glasbene umetnosti Slovenije Musica noster amor in radijsko igro Cvetke Bevc o Francescu Landiniju.
PETJE Mentorji: Marjeta Naglič, Marta Močnik Pirc, Janez Jocif MARTA MOČNIK PIRC je solopetje študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Irene Baar. V času študija je prejela študentsko Prešer-novo nagrado. V letu 2006 je zaključila podiplomski študij na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem, kjer je svoje znanje poglabljala z Barbaro Pearson in Diane Forlano na oddelku za klasično glasbo ter z Jill Feldman in Michaelom Chanceom na oddelku za staro glasbo. Nastopala je z Orkestrom Slovenske filharmonije, s Komornim ansamblom Slovenicum, Simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, Komornim orkestrom Wiener Academie, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, z Münchenskim simfoničnim orkestrom in Baročnim orkestrom Kraljevega konservatorija pod vodstvom priznanih domačih in tujih dirigentov. Poučuje solopetje in vokalno tehniko v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani. JANEZ JOCIF je po končani gimnaziji v Škofji Loki študiral arheologijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Glasbeno se je izobraževal na teoretskem oddelku Srednje glasbene šole in na oddelku za zborovodstvo Pedagoške akademije v Ljubljani. Kot zborovodja je sodeloval z mnogimi vokalnimi zasedbami med njimi s Komornim zborom Loka, MePZ Glasbena matica Ljubljana, Slovenskimi kantorji itd. V zadnjem času se posveča preučevanju izvajalske prakse zgodnje glasbe posebej v povezavi z upodobitvami glasbenih instrumentov na slovenskih gotskih freskah. Deluje kot vodja programa za historično glasbo in ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti. PLES Mentorica: Tanja Skok TANJA SKOK se je izobraževala na London Contemporary Dance School, kjer je opravila magisterij iz sodobnega plesa in odrskega nastopanja. Že od leta 1996 je aktivno vključena v slovensko plesno sceno, kjer kot plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja, organizatorka sodeluje z različnimi koreografi, gledališkimi in filmskimi režiserji, glasbeniki in multimedialnimi umetniki. (Plesni teater Ljubljana, SNG Nova gorica, SNG Drama, PS Intakt, EnKnap, Terra Mystica). Z zgodovinskimi plesi se je intenzivno začela ukvarjati leta 2003. Od takrat se je izobraževala na številnih seminarjih po Italiji, Franciji, Švedski in Sloveniji. Zanima jo raziskovanje plesne in gledališke tradicije od 15. stoletja dalje, vse do Commedie dell'arte in baročnih plesov v 18.stoletju. Sodelovala je z uveljavljenimi ustvarjalci na področju historičnih plesov- Il Ballarino (Italija), Dramsam (Italija), Compagnie L'Eventail (Francija), Actafabula (Francija). Njen avtorski koreografski opus obsega predstave, v katerih združuje historični plesni izraz s sodobno plesnimi in gledališkimi oblikami (Bassa Continua, Barok, Patricijin vez, Contre-temps).
KONCERTNova Carmina Alessandra Cossi : vokal, synphonia, tolkalaNicoletta Sanzin: gotska harfa »Visoka« glasba evropskega poznega srednjega veka je svojim prefinjenim oblikam in vzorcem našla svoj antipod v glasbenem repertoarju namenjenemu predvsem zabavi občinstva. Nosilci tovrstne glasbe so se imenovani joculatores in so se tako tudi z imenom ločili od bolj poduhovljenih cantores. Prve ohranjene dokumente o takšni glasbi zasledimo od 11. stoletja dalje, ko je postalo zapisovanje glasbe običajno in je glasba dobila enak status kot znanost. Na srečo je bila zapisovalcem tudi glasba namenjena razvedrilu dovolj pomembna, da so jo zapisali. Pri tem je šlo seveda za njene nekoliko bolj kultivirane oblike. Enostavnejše, kamor je spadala tudi plesno instrumentalna glasba, so se še vedno ohranjale na podlagi ustnega izročila. Ansambel DRAMSAM želi poslušalcem približati zvočni svet srednjeveških družabnih srečevanj, ki se je ohranil v različnih glasbenih virih od srednjega veka do zgodnje renesanse. Program je razdeljen na tri dele. Prvi je posvečen kodeksu Carmina Burana, iz katerega nam bodo glasbeniki predstavili pesmi o ljubezni, pomladi in vinu. Drugi sklop zajema ustvarjalnost francoskih trubadurjev in trouverjev, pesnikov in glasbenikov, ki so do popolnosti razvili t.i. dvorno ljubezen. Tretji sklop je namenjen italijanski, predvsem plesni glasbi 14. in 15. stoletja.Pri tem bosta sodelovali tudi skupini, ki delujeta v okviru Akademije za srednjeveške študije Jaufre Rudel in se ukvarjata s historičnim plesom in zgodovinskim mečevanjem. Ansambel DRAMSAM se od svojega nastanka v letu 1987 posveča glasbeni zapuščini srednjega veka. Redno nastopa po Italiji in sodeluje na mnogih priznanih mednarodnih festivalih in kulturnih dogodkih (Nemčija, Francija, Švica, Španija, Avstrija, Slovenija, Hrvaška, Polska). Sodeloval je na številnih radijskuh in televizijskih snemanjih (RAI, NDF, SDF, RTK, CaN 5). Pod vodstvom Giuseppeja Paola Cecereja ansambel Dramsam ponuja bogat repertoar srednjeveške in renesančne glasbe, pri čemer se poskuša čimbolj približati avtentični izvajalski praksi tudi z uporabo kopij historičnih glasbenih instrumentov.
Prijave in dodatne informacije:
Območna izpostava Škofja Loka
|
|