GLASBA

 

 

 

PROGRAM HISTORIČNE GLASBE IN PLESA

 

MUSICA
LOCOPOLITANA

FESTIVAL HISTORIČNE GLASBE IN PLESA
ŠKOFJA LOKA, 26., 27., 28., 29. JUNIJ 2010

KONCERTI

Sobota, 26. junij,  ob 20.30 uri, Mestni trg:
Ansambel za stao glasbo Dramsam, Italija.

Nedelja, 27. junij, kapela Loškega gradu, ob 18.00 uri
Koncert Baročnega tria Akademije za glasbo v Ljubljani: Veronika Ramovš in Kristina Martinc – kljunasti flavti ter Izidor Erazem Grafenauer – kitara / vihuela, vodstvo doc. Mateje Bajt.

Ponedeljek, 28. junij, ob 20. uri, kapela loškega gradu:
Koncert lutenjskega ansambla Nova Schola Labacensis z Andrejem Jovanićem in Jamesom Bowenom pod umetniškim vodstvom Borisa Šinigoja v sodelovanju z udeleženci delavnice.

Torek, 29. junija, ob 20.30 uri, Loški grad:
Zaključni nastop udeležencev glasbenih delavnic

PREDAVANJA

Nedelja, 27. junij, ob 10.00 uri, Okrogli stolp Loškega gradu
Tanja Skok: Historični ples danes: Disnyland? Ne hvala!

Ponedeljek, 28. junij, ob 16. uri , Mala dvorana Sokolskega doma:
Janez Jocif: Upodobitve glasbenih instrumentov freskanta Jerneja iz Loke.

Ponedeljek, 28. junij, ob 10. uri , Mala dvorana Sokolskega doma:
Boris Šinigoj:  »Prepletanja prve in tretje godbe v rokopisu
za baročno kitaro Santiaga de Murcia« .

 

DELAVNICE:

 

INSTRUMENTI S TIPKAM

Mentor: Egon Mihajlovič
Delavnica je namenjena vsem, ki bi se radi spoznali ali izpopolnili v igranju na historične inštrumente s tipkami (čembalo, orgle, basso continuo ), mladim profesionalcem in študentom
Program: manualna tehnika, historična izvajalska praksa, interpretacija glasbe za inštrumente s tipkami od XVI – XVIII stoletja, predvsem španske, italijanske in francoske glasbe, praksa igranja generalbasa v sodelovanju s kljunastim flavtami, komorna glasba
Kotizacija: 150 €
Urnik:
sobota, 26. 06.:
delavnica 10.00-13.00 in od 15.00-18.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
nedelja, 27. 06:
delavnica 10.00 -13.00 in 15.00-18.00
ponedeljek, 28. 06.:
delavnica od 10.00- 13.00 in 15.00- 18.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
torek, 29. 06.:
delavnica 10.00- 13.00 in 15.00-18.00
20.30: zaključni nastop dnevov stare glasbe Musica Locopolitana na Loškem gradu

EGON MIHAJLOVIČ se je rodil leta 1972 v Postojni. Historične inštrumente s tipkmai (čembalo, hammerklavier, orgle) in staro glasbo je študiral na Visoki šoli za v Frankurtu, kjer je leta 1992 diplomiral. 1996 je z najvišjimi priznanji končal postiplomski študij in dosegel naziv koncertnega solista. Nastopal je s solo recitali na pomembnih festivalih in koncertnih pozoriščih v Evropi in Ameriki ter prejel mednarodna priznanja kritikov kot enden najpomembnejših čembalistov, strokovnjakov in interpretov glasbe za čembalo. Kot organist se je specializiral za interpretacijo italijanske, španske in francoske glasbe XVI do XVIII stoletja. Kot dirigent ansambla Compagnie Fontainebleau izvaja od leta 1994 baročne opere in Sakralno glasbo Monteverdija, De Lalanda, Charpentiera, Lullyja, Rameauja, Haendla in Telemanna. Dirigiral je tudi znamenitim orkestrom kot so Berlin Baroque in Züricher Kammerorchester. Snemal je za založbe Marc Aurel Edition, Cybele, Zenon in Moeck. Kot Docent in gostojoči Profesor za čembalo, historične inštrmente s tipkami in staro glasbo je poučeval na visokošolskih ustanovah in akademijah za glasbo v Würzburgu (1998-2000), Nürnbergu ( 2001 ), na Cetinju (2002-2003), Ferrari (2006), in v Pesaru (2006-2008). Od leta 2009 je habilitirani docent za čembalo na Akademiji za Glasbo v Ljubljani.

 

KLJUNASTA FLAVTA

Mentorica: Mateja Bajt
Delavnica je namenjena flavtistom, ki imajo zaključeno vsaj nižjo glasbeno šolo.
Program: Prvi del delavnic je namenjen komorni igri za ansambel kljunastih flavt v večjih sestavih (5 do 8 flavt) za izvajanje zahtevnejše renesančne glasbe ('cori spezzati'), sodobnih del (Pärt) ter priredb priljubljenih melodij za ansambel kljunastih flavt (Strauss, Jazz…). Drugi del delavnic je posvečen komorni igri v povezavi z drugimi inštrumenti (čembalo, lutnja). Dela mojstrov baročnih triosonat (Telemann, Purcell, Marais…)
Kotizacija: 150 €
Urnik:
sobota, 26. 06.:
delavnica 10.00-13.00 in od 15.00-18.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
nedelja, 27. 06:
delavnica 10.00 -13.00 in 15.00-18.00, 18.00: Koncert Baročnega tria Akademije za glasbo v Ljubljani: Veronika Ramovš in Kristina Martinc – kljunasti flavti ter Izidor Erazem Grafenauer – kitara / vihuela, vodstvo doc. Mateje Bajt, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
ponedeljek, 28. 06.:
delavnica od 10.00- 13.00 in 15.00- 18.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
torek, 29. 06.:
delavnica 10.00- 13.00 in 15.00-18.00
20.30: zaključni nastop dnevov stare glasbe Musica Locopolitana na Loškem gradu.

MATEJA BAJT je študirala kljunasto flavto na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju pri prof. Hansu Marii Kneihsu na koncertni in pedagoški smeri. Leta 1994 je diplomirala iz glasbene pedagogike ter 1997 z odliko zaključila magistrski študij na koncertni smeri iz kljunaste flavte. Za izjemen uspeh je prejela nagrado avstrijskega Ministrstva za znanost. Leta 1998 je na Dunaju zaključila še izredni študij s poudarkom na komorni in sodobni glasbi. Kot solistka, članica in vodja različnih ansamblov koncertira v Sloveniji in drugod po Evropi. Sodeluje z uglednimi slovenskimi in tujimi glasbeniki. Leta 2003 je izdala svojo prvo portretno CD-ploščo z naslovom 'Podoba ljubezni' z glasbo francoskega baroka, ki je bila sprejeta s toplo kritiko v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Vodi tudi poletne šole ter seminarje za učitelje in učence kljunaste flavte. Izdelala je učni načrt za kljunasto flavto za program umetniške gimnazije in akademske stopnje. Poučuje na Konservatoriju za glasbo in balet Ljubljana ter na Akademiji za glasbo v Ljubljani, kjer je bil v šolskem letu 2009/10 uveden tudi program kljunaste flavte.

 

LUTNJA

Mentor: Boris Šinigoj
Celodnevna delavnica za lutnjo, vihuelo, in baročno kitaro. K sodelovanju vabljeni pevci in instrumentalisti (ob izpostavljenih glasbilih pridejo v poštev še arabska lutnja, flamenco kitara, čarango, violina, mandolina, kljunasta flavta, violončelo, viola da gamba in razna tolkala) pa tudi muzikologi in etnomuzikologi, organizatorji glasbenih festivalov ter vsi ljubitelji, ki jih zanima raziskovanje skupnih ritmičnih, zvočnih in duhovnih prvin srednjeveške, renesančne in baročne glasbe ter glasbe latino-afriškega izročila in njemu ustreznih glasbil od bolivijskega čaranga, berberskega lutarja do balafona, kalimbe in afriške harfe.
Program: »Prva in tretja godba. Srečanje starejše evropske glasbe in glasbe tretjega sveta«. Delavnica vključuje predavanji ljubljanskega lutnjista in filozofa Borisa Šinigoja in v Londonu šolanega beograjskega lutnjista Andreja Jovanića, v sodelovanju s kalifornijskim lutnjistom Jamesom Bowenom. Okvirni repertoar: od srednjeveških cantig, renesančnih diferencias, baročnih folij in latino-afriških cumbees do argentinske milonge in slovenskih ljudskih pesmi kot Zrejlo je žito in Riba Faronika.
Kotizacija: 40 €
Urnik:
ponedeljek, 28. 06.:
10.00–10.45 Uvodno predavanje »Prepletanja prve in tretje godbe v rokopisu za baročno kitaro Santiaga de Murcia« (Boris Šinigoj, Ljubljana)
11.00–11.45 Predavanje »O izvajanju basso continua na kitaroneju« (Andrej Jovanić, Beograd) 12.00–15.00 Delavnica za vse prijavljene aktivne udeležence (vodi Boris Šinigoj v sodelovanju z Andrejem Jovanićem in Jamesom Bowenom ter člani ansambla Nova Schola Labacensis)
15.00- 18.00 Odmor za kosilo in pogovor na temo letošnjega srečanja
18.00–20.00 Generalka za večerni koncert
20.00–21.00 Koncert lutenjskega ansambla Nova Schola Labacensis z Andrejem Jovanićem in Jamesom Bowenom pod umetniškim vodstvom Borisa Šinigoja v sodelovanju z udeleženci delavnice.
21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence

BORIS ŠINIGOJ se je že pred koncem študija klasične kitare na ljubljanski Akademiji za glasbo in filozofije na Filozofski fakulteti v Ljubljani posvetil igranju na renesančno lutnjo in raziskovanju starejših glasbenih virov. Začetno spodbudo sta mu dala profesorja Tomaž Šegula in Primož Soban, nekdanja člana prvega slovenskega ansambla za zgodnjo glasbo Schola Labacensis. Koncertne izkušnje si je nabiral pod vodstvom violinista Tomaža Lorenza in nekdanjega prvega flavtista Simfoničnega orkestra Slovenske filharmonije Rudija Poka. Izpopolnjeval se je v sodelovanju s člani angleškega ansambla Dufay Collective. Najpogosteje nastopa solistično in v komornih sestavih, pa tudi na večerih poezije. V duu Jubilet je s pevcem Marjanom Trčkom nedavno posnel zgoščenko z deli italijanske in angleške zgodnjebaročne glasbe za tenor in arhilutnjo Armonici e Sacri Accenti (G. Caccini, C. Monteverdi, A. Piccinini, G. Puliti, H. Purcell). Snemal je tudi za Antologijo glasbene umetnosti Slovenije Musica noster amor in radijsko igro Cvetke Bevc o Francescu Landiniju.

 

PETJE

Mentorji: Marjeta Naglič, Marta Močnik Pirc, Janez Jocif
Delavnica je namenjena zborovskim pevcem in solistom, ki jih zanima zgodnja voklana glasba od enoglasja do zgodnje polifonije. Predvideni program: Cantigas de S. Maria, Libre vermel, Huelgas…
Kotizacija: 40 €
Urnik:
sobota, 26. 06.:
delavnica 17.00-20.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
nedelja, 27. 06:
delavnica 17.00-20.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
ponedeljek, 28. 06:
delavnica 17.00-20.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
torek, 29. 06.:
delavnica 15.00 do 18.00, 20.30: zaključni nastop dnevov stare glasbe Musica Locopolitana na Loškem gradu.

MARTA MOČNIK PIRC je solopetje študirala na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu prof. Irene Baar. V času študija je prejela študentsko Prešer-novo nagrado. V letu 2006 je zaključila podiplomski študij na Kraljevem konservatoriju v Haagu na Nizozemskem, kjer je svoje znanje poglabljala z Barbaro Pearson in Diane Forlano na oddelku za klasično glasbo ter z Jill Feldman in Michaelom Chanceom na oddelku za staro glasbo. Nastopala je z Orkestrom Slovenske filharmonije, s Komornim ansamblom Slovenicum, Simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, Komornim orkestrom Wiener Academie, Simfoničnim orkestrom RTV Slovenija, z Münchenskim simfoničnim orkestrom in Baročnim orkestrom Kraljevega konservatorija pod vodstvom priznanih domačih in tujih dirigentov. Poučuje solopetje in vokalno tehniko v Zavodu sv. Stanislava v Ljubljani.

JANEZ JOCIF je po končani gimnaziji v Škofji Loki študiral arheologijo na Filozofski fakulteti v Ljubljani. Glasbeno se je izobraževal na teoretskem oddelku Srednje glasbene šole in na oddelku za zborovodstvo Pedagoške akademije v Ljubljani. Kot zborovodja je sodeloval z mnogimi vokalnimi zasedbami med njimi s Komornim zborom Loka, MePZ Glasbena matica Ljubljana, Slovenskimi kantorji itd. V zadnjem času se posveča preučevanju izvajalske prakse zgodnje glasbe posebej v povezavi z upodobitvami glasbenih instrumentov na slovenskih gotskih freskah. Deluje kot vodja programa za historično glasbo in ples pri Javnem skladu RS za kulturne dejavnosti.

Eschewynge cover

PLES

Mentorica: Tanja Skok
Delavnica je namenjena vsem ki se zanimajo za historični ples (plesalci, mentorji, koreografi, igralci…). Od udeležencev ne pričakujemo plesnega predznanja. Zaželjeno je, da imajo udeleženci s seboj udobna oblačila in mehko obutev (copate in dodatne nogavice).
Program:
Italijanski dvorni plesi XV. Stoletja- bassa danza in ballo. Udeleženci bodo praktično in teoretično spoznali s plesnimi oblikami, ki so se ohranile v ohranjenih virih avtorjev Guglelma Ebrea, Giovannija Ambrosia, Domenica di Piacenze in drugih. Ob spoznavanju osnovnih plesnih korakov bomo dali poseben poudarek na kvalitete, ki so poglavitne pri izvajanju tega plesnega jezika- drža telesa, fluidnost giba, komunikacija med soplesalci in orientacija v prostoru. Spoznali bomo tudi nekaj branlov, ki spadajo v repertoar francoske renesanse XVI. Stoletja. To so skupinski družabni plesi, s katerimi se bodo lahko udeležanci pridružili družabnim glasbeno plesnim dogodkom v okviru festivalskega večernega programa.
Kotizacija: 60 €
Urnik:
sobota, 26. 06.:
delavnica 12.00-15.00 in 16.00-18.00, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
nedelja, 27. 06:
delavnica 10-13 in 14.30-17.30, 21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
ponedeljek, 27. 06:
21.00: renesančni družabni plesi za vse udeležence
torek, 28. 06:
priprave za zaključni nastop
20.30: zaključni nastop

TANJA SKOK se je izobraževala na London Contemporary Dance School, kjer je opravila magisterij iz sodobnega plesa in odrskega nastopanja. Že od leta 1996 je aktivno vključena v slovensko plesno sceno, kjer kot plesalka, koreografinja, plesna pedagoginja, organizatorka sodeluje z različnimi koreografi, gledališkimi in filmskimi režiserji, glasbeniki in multimedialnimi umetniki. (Plesni teater Ljubljana, SNG Nova gorica, SNG Drama, PS Intakt, EnKnap, Terra Mystica). Z zgodovinskimi plesi se je intenzivno začela ukvarjati leta 2003. Od takrat se je izobraževala na številnih seminarjih po Italiji, Franciji, Švedski in Sloveniji. Zanima jo raziskovanje plesne in gledališke tradicije od 15. stoletja dalje, vse do Commedie dell'arte in baročnih plesov v 18.stoletju. Sodelovala je z uveljavljenimi ustvarjalci na področju historičnih plesov- Il Ballarino (Italija), Dramsam (Italija), Compagnie L'Eventail (Francija), Actafabula (Francija). Njen avtorski koreografski opus obsega predstave, v katerih združuje historični plesni izraz s sodobno plesnimi in gledališkimi oblikami (Bassa Continua, Barok, Patricijin vez, Contre-temps).

 

KONCERT

Nova Carmina
Ansambel za staro glasbo DRAMSAM, Italija:
Evropska srednjeveška in renesančna glasba ljubezni in veselja

Alessandra Cossi : vokal, synphonia, tolkala

Nicoletta Sanzin: gotska harfa
Fabio Accurso : lutnja, tolkala
Gian Paolo Capuzzo: kljunasta flavta, dvojna flavta, vokal
Giuseppe Paolo Cecere : vokal, vielle, ghironda, umetniški vodja

»Visoka« glasba evropskega poznega srednjega veka je svojim prefinjenim oblikam in vzorcem našla svoj antipod v glasbenem repertoarju namenjenemu  predvsem zabavi občinstva. Nosilci tovrstne glasbe so se imenovani joculatores in so se tako tudi z imenom ločili od bolj poduhovljenih cantores. Prve ohranjene dokumente o takšni glasbi zasledimo od 11. stoletja dalje, ko je postalo zapisovanje glasbe običajno in je glasba dobila enak status kot znanost. Na srečo je bila zapisovalcem tudi glasba namenjena razvedrilu dovolj pomembna, da so jo zapisali. Pri tem je šlo seveda za njene nekoliko bolj kultivirane oblike. Enostavnejše, kamor je spadala tudi plesno instrumentalna glasba, so se še vedno ohranjale na podlagi ustnega izročila. Ansambel DRAMSAM želi poslušalcem približati zvočni svet srednjeveških družabnih srečevanj, ki se je ohranil v različnih glasbenih virih od srednjega veka do zgodnje renesanse. Program je razdeljen na tri dele. Prvi je posvečen kodeksu Carmina Burana, iz katerega nam bodo glasbeniki predstavili pesmi o ljubezni, pomladi in vinu. Drugi sklop zajema ustvarjalnost francoskih  trubadurjev  in trouverjev, pesnikov in glasbenikov, ki so do popolnosti razvili t.i. dvorno ljubezen. Tretji sklop je namenjen italijanski, predvsem plesni glasbi 14. in 15. stoletja.Pri tem bosta sodelovali tudi skupini, ki delujeta v okviru Akademije za srednjeveške študije Jaufre Rudel in se ukvarjata s historičnim plesom in zgodovinskim mečevanjem. Ansambel DRAMSAM se od svojega nastanka v letu 1987 posveča glasbeni zapuščini srednjega veka. Redno nastopa po Italiji in sodeluje na mnogih priznanih mednarodnih festivalih in kulturnih dogodkih (Nemčija, Francija, Švica, Španija, Avstrija, Slovenija, Hrvaška, Polska). Sodeloval je na številnih radijskuh in televizijskih snemanjih (RAI, NDF, SDF, RTK, CaN 5). Pod vodstvom Giuseppeja Paola Cecereja ansambel Dramsam ponuja bogat repertoar srednjeveške in renesančne glasbe, pri čemer se poskuša čimbolj približati avtentični izvajalski praksi tudi z uporabo kopij historičnih glasbenih instrumentov.

 

 

Prijave in dodatne informacije:


Janez Jocif, vodja programa historične glasbe in plesa pri JSKD

Območna izpostava Škofja Loka
tel. 041 80 24 24, e-mail: janez.jocif@siol.net

 

 

 

prijavnica

 

prijavnica