PLES

 

 

Izobraževanje

 

PLESNI IZZIVI NA FRONTI 2012
V OKVIRU FESTIVALA 7. FRONT@ SODOBNEGA PLESA
Murska Sobota, 27. – 30. avgust 2012

 

MENTORJI

Maja Kalafatić

Maja Kalafatić je diplomirala na SEAD (Salzburg Experimental Academy of Dance). Kot koreografinja in plesalka sodeluje v več avtorskih predstavah ter sodeluje z drugimi umetniki. Po vrnitvi v Slovenijo je obiskovala dvoletni program za učitelja joge v Devi joga centru in ga oktobra 2008 uspešno zaključila. Poučuje sodobno plesno tehniko v Intaktu in jogo v Devi in Parinama joga centru ter v Plesnem Teatru Ljubljana.

Joga

Ura je sestavljena iz ogrevanja, asan za krepitev in odpiranje mišičnega tkiva, dihalnih vaj in sprostilnega dela. Poudarek je na psihosomatskih vajah, anatomski postavitvi telesa, koordinaciji in ravnotežju. Ves čas je pozornost usmerjena na dih, ki naj bo poln in umirjen. S pranajamo se učimo enakomernega in umirjenega diha tudi skozi dinamičen sklop vaj. Na koncu vsake ure sledi sproščanje.

Milan Tomášik

Milan Tomášik je slovaški plesalec, koreograf in pedagog. Trenutno živi in ustvarja v Sloveniji in Belgiji. Leta 2004 je diplomiral na P.A.R.T.S. Kot štipendist Dance Web programa se je udeležil dunajskega festivala ImpulsTanz leta 2001 in gostoval po Evropi z nizozemsko skupino MAPA. V  Sloveniji je ustvaril pet plesnih predstav in je sodeloval z različnimi koreografi. Milan Tomášik ima številne pedagoške izkušnje v vodenju plesnega izobraževanja in izpopolnjevanja skupine kot so En-Knap, Ultima Vez, Štúdio Tanca, Plesni Teater Ljubljana, kot tudi na poletnih plesnih delavnicah v Pragi, Salzburgu, Deltebreju, Zvolenu, Antwerpnu, Leuvnu in Bruslju. Je soustanovitelj in aktivni član mednarodno uspešnega plesnega kolektiva Les SlovaKs Dance Collective.

Sodobna plesna tehnika Happy feet

»Klas se začne z vajami za podaljševanje v vse smeri v istem času. Na svoj način gibanja potujemo skozi tri različne stopnje: ustavljanje, premikanje in plesanje. Cilj je povezati telo in um tako, da vsak najmanjši del telesa ogrejemo. Ko je telo ogreto, nadaljujemo z zavedanjem vsega, kar smo prej počeli. Raziskujemo hitrost, dinamike in lastne omejitve. Razvijamo in izzivamo svoj način plesanja; iščemo užitek ne samo v lahkih ampak tudi težkih gibih; jačamo in krepimo telo, da ja pripravljeno za karkoli; raziskujemo oseben in skupen prostor. Tehnika se sreča z nastopanjem.«

Delavnica Solo ples

Kako narediti solo ples močan in prepričljiv: popolno plesanje, ritem, natančne pavze in jasen izraz.

Ingrid Kerec 

Ingrid Kerec  je svoje plesno šolanje končala na Vlaamse Dansakademie v Belgiji in več kot deset let zbirala izkušnje na področju sodobnega plesa kot plesalka, koreografinja in pedagoginja v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji.
Od leta 1998 živi in dela kot Certified Rolfer® in Rolfing®-Movement Practitioner na Dunaju  pri Rolfing® Studio Wien, kjer se poleg dnevne klinične ordinacije posebej posveča plesalcem, plesnim pedagogom in učiteljem drugih gibalnih tehnik, za katere tudi vodi seminarje in šolanja uporabne anatomije in teorije giba.

V zadnjih letih je razvila poseben način individualnega manualnega dela izključno za plesalce. To delo temelji na konceptu Rolfinga in teoriji Plesne medicine.

Osnove plesne anatomije

Kako dobiti bolj globok plié? Od kje izhaja turn-out? Kako odpreti vretenca pri roll down?
Kako pridobiti stabiliteto pri relevéju in ohraniti fleksibilnost pri skokih?
Najti odgovore na ta in mnoga druga vprašanja je vsebina te delavnice. 
Tako teoretično kot praktično je to poizkus alternativnega pristopa k treniranju in izpeljavi osnovnih tehničnih elementov iz vidika za ples relevantne anatomije - ne glede na izhodiščno tehniko (modern, sodobno, balet ali hip-hop...). Skozi spoznavanje lastnosti mišic, skeleta in fascij bo mogoče poglobiti lastno znanje, izboljšati nivo tehnike ter hkrati telesu primerno – zdravo trenirati in preprečiti preobremenitve in poškodbe na treningu.

Joan van der Mast

Joan van der Mast je mednarodno priznana učiteljica, koreografinja, predavateljica, trenerka in svetovalka za sodobni ples.
Joan je certificirana analitičarka za gibe Laban, ki se je znanja koreografije naučila v Laban London, ter za jogo in Pilates. Po svoji prekratki plesni karieri je poučevala na rotterdamski plesni akademiji Codarts, kjer je učila tehnike sodobnega plesa, improvizacijo in kompozicijo, analizo gibanja in didaktiko sodobnega plesa ter začela s kariero koreografinje. Joan je leta 1997 postala članica kraljevega konservatorija v Hagu. Je ustanoviteljica in umetniški vodja centra za sodobni ples Ex Nunc:Ex Nunc v Hagu in umetniška koordinatorka za DansPlan na kolidžu Segbroek v Hagu.

Modern dance

Njeni plesni tečaji so zakoreninjeni v principih Labana in Joseja Limona. Načela padca, toka in povratka, začetka in izpeljave ter bogati obseg dinamike predstavljajo srčiko njenega stila. Začetek in izpeljava (akcija-reakcija) ter jasnost v prostorskih odnosih z uporabo prostorske harmonije in muzikalnosti predstavljata bistvene stebre njenega stila. Joan pri poučevanju vključuje in zliva stile sodobnega plesa, kot so sistem devetih točk, tehnika letečih tal, joga in osnove Bartenieffa, s čimer vam ponuja raznovrstne, intenzivne in dinamične tečaje tehnike.

Poučevanje plesne tehnike -  delavnica za učitelje plesa

Joan van der Mast je specializirala v didaktiki in metodologiji v sodobnem in modernem plesu. Že več kot 25 let poučuje učitelje plesa na Codarts Dance Academy Rotterdam. Na delavnici bodo udeleženci razmišljali in delovali na sledečih temah:

  1. Kaj je Modern-i ples? Kaj je sodobni ples?
  2. Kako oblikovati in strukturirati Sodobni plesni klas, ki bo baziral na gibalnih principih namesto na vajah?
  3. Vloga ustvarjalnosti v plesu.
  4. Kaj je dobra tehnika in kako narediti ples “plesen in žmohten”?
  5. Kako napredovati in razvijati poučevanje v skupini z različnim predznanjem in v okviru različnih starostnih skupin?
  6. Pomen Laban Movement Analysis za poučevanje in ustvarjanje.
  7. Kako uporabiti principe »New Learning« v poučevanju plesa?
  8. Kako osvojiti osnovne metode poučevanja plesa?