PREDSTAVITEV
Namen razvijanja plesne dejavnostiZajema predvsem mlado populacijo (predšolski otroci, osnovnošolci, srednješolci, študentje in mlajši odrasli) z namenom mladim ponuditi možnosti doživljanja plesa in razvijanja plesne ustvarjalnosti ter tako prispevati k njihovi osebnostni rasti. Ples namreč neposredno razvija fizične sposobnosti in zmogljivosti, bogati svet čustev, poglablja čustveno inteligentnost, razvija splošne in posebne intelektualne sposobnosti ter ustvarjalnost, oblikuje estetska čustva in percepcijo, prispeva k širjenju znanja, pospešuje socializacijske procese itd.
Razvoj plesne dejavnostiPlesno dejavnost razvijamo v okviru JSKD že 29 let. V tem času je število skupin naraslo od 2 na okrog 170, kar predstavlja med 3000 in 3.500 pretežno otrok in mladine.
Uspeli smo torej razviti široko plesno bazo, pomembno pa smo prispevali tudi k razvoju slovenske profesionalne sodobne plesne scene. Skoraj vsi, ki danes delujejo kot poklicni sodobni plesalci in ustvarjalci, so tako ali drugače izšli iz plesnega ljubiteljstva.
Tako lahko na eni strani govorimo o dokaj hitrem razvoju sodobnega plesa, žal pa na splošno še vedno vlada nezanimanje za umetniški ples in nesposobnost sprejemanja tovrstnih umetniških del, ki izvira predvsem iz nepoznavanje plesne umetnosti. Ples je namreč površno vključen v umetnostno vzgojo na naših šolah in zato je nujno razmišljati o oblikah seznanjanja mladih s plesno ustvarjalnostjo.
PovezovanjeStrokovno in organizacijsko se povezujemo z vsemi, ki se v Sloveniji ukvarjajo s plesom ljubiteljsko ali profesionalno (Plesni studio Intakt Ljubljana, Plesni teater Ljubljana, Stara elektrarna, srednje glasbene in baletne šole, ki imajo v programu ples in/ali balet, Umetniška gimnazija - modul sodobni ples in drugi). Poudarek našega dela pa ostaja na strokovni pomoči in spodbujanju razvoja regionalnih plesnih centrov in njihovih zametkov (Plesni center OI JSKD Maribor, ples v okviru Centra kulturnih dejavnosti Kranj, Plesni forum Celje in plesne dejavnosti v Celju, Velenju, Novem mestu, Kopru, Izoli, Šempetru pri Gorici in drugje).
Izobraževanje za znanjeZnanja, ki jih plesni pedagog oz. mentor potrebuje za kakovostno delo z otroci in mladimi, z rednim izobraževanjem v institucionaliziranih šolskih ustanovah ni možno pridobiti. Zato smo vzpostavili dveletno strokovno izpopolnjevanje za pedagoge sodobnega plesa in plesnega ustvarjanja STIK. STIK daje možnost plesalcem, da se izpopolnijo kot plesni pedagogi in nudi znanja o tem, kakšne so razsežnosti plesa, kako motivirati otroke in mladostnike, kako jih spodbuditi k ustvarjalnosti, kakšne so osnovne zakonitosti koreografije odrskega giba...
Vsem, ki plešejo ali želijo plesati, ponujamo različne oblike strokovne pomoči, vključno z neformalnimi oblikami izobraževanja, možnosti nastopanja in spodbudami za ustvarjanje. V sklop izobraževanja spadajo regijski in državni seminarji (Zimska plesna šola in Plesni izziv - pomladanski ter jesenski termin) ter delavnice s praktičnimi, po potrebi pa tudi teoretičnimi vsebinami, ki zajemajo plesne tehnike in metode razvijanja plesne ustvarjalnosti.
Strokovno svetovanje poteka v obliki mentorskih pogovorov na terenu in reagiranja na individualne prošnje oziroma zahteve - denimo o možnostih nadaljnjega plesnega izobraževanja, pridobivanja štipendij, načrtovanja in izvedbe projektov, pa še o vrsti drugih vprašanj, povezanih s stroko in organizacijo, ter posredovanje plesnih informacij, razpisov, poročil o preteklih prireditvah, seminarjih itd. prek spletne strani.
Produkcije in festivaliOblike in možnosti nastopanja, ki zajemajo območne in regijske plesne revije ter državne prireditve (PIKA MIGA, ŽIVA, Opus 1 - plesna miniatura, Besede plešejo...), so načrtovani tako, da odsevajo in spodbujajo ustvarjalna iskanja in znanje naših skupin in posameznikov (sistem selekcij) v soočanju s širšo publiko in prav tako s strokovno sodobno plesno sceno. Namen območnih, regijskih in državnih revij pa je poleg predstavitve skupin in izbora, namenjen predvsem pogovoru med mentorji skupin in selektorjem po prireditvi. Gre za oceno oz. analizo dela skupine in svetovanje mentorjem za nadaljnje delo z otroci in mladimi.
Po selekcijskem sistemu se izbrane plesne miniature in predstave uvrstijo prek območnega na regijsko in državno revijo. Regijski selektorji na podlagi ogledanih območnih plesnih revij sestavijo program regijskih revij. 6 regijskih revij (otroških in mladinskih - včasih so ločene, včasih združene) si ogleda državni selektor, ki sestavi program državnih prireditev. Na revijah plesnih skupin preko strokovnih pogovorov med selektorji (izkušenimi mednarodno uveljavljeni avtorji sodobnih plesnih projektov in plesnimi pedagogi) in mentorji, opozarjamo na osnovna znanje o tem, kakšne so razsežnosti plesa, kako motivirati otroke, kako jih spodbuditi k ustvarjalnosti in kakšne so osnovne zakonitosti koreografije odrskega giba.
IZOBRAŽEVANJE
ZALOŽNIŠTVO
Nina Meško, samostojna svetovalka za plesno dejavnost |
|