GLEDALIŠČE IN LUTKE



 

GLEDALIŠKA ŠOLA - IGRA

Ljubljana, Celje, oktober 2011 – marec 2012


Igralska šola je namenjena vsem ljubiteljskim gledališkim igralcem, tako začetnikom, kot tistim, ki bi radi svoje znanje dopolnili in nadgradili, ter vsem, ki se srečujejo z javnim nastopom. Predmetnik šole je zasnovan tako, da udeleženci dobijo kar najbolj celostno znanje odrskega ustvarjanja. Različne delavnice obravnavajo različne odrske izraze, nujno potrebne za oblikovanje gledališkega lika in predstave. Delavnice priporočamo tudi mentorjem gledaliških skupin, saj je za vodenje skupine nujno potrebno poznavanje delovanja igralca.

PANTOMIMA (mentor: Andrés Valdés)
Ljubljana, 17. oktober – 19. december 2011

GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
Ljubljana, 18. oktober – 20. december 2011

GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA II – nadaljevalna delavnica (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
Ljubljana, 17. januar – 13. marec 2012

GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA – masterclass (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
Ljubljana, 14. oktober 2011 – 24. februar 2012

TEHNIKA GOVORA (mentor: Tomaž Gubenšek)
Ljubljana, 12. november 2011

TEHNIKA GOVORA – nadaljevalni seminar (mentor: Tomaž Gubenšek)
Ljubljana, 19. november 2011

TEHNIKA GOVORA – TRENING GOVORNEGA APARATA (mentor: Tomaž Gubenšek)

Ljubljana, 16. januar – 5. marec 2012

ODRSKI GIB – IMPROVIZACIJA – KOMPOZICIJA (mentor: Eric Scott, ZDA)
Celje, 3. – 24. marec 2012

Pri vpisu treh ali več delavnic priznamo 25% popust!

1) PANTOMIMA (mentor: Andrés Valdés)
Cilj delavnice je ozavestiti telo kot eno izmed igralčevih osnovnih izraznih sredstev. Udeleženci se bodo naučili obvladovati posamezne dele telesa ter telo kot celoto. Seznanili se bodo z osnovami klasične in moderne pantomime, njene uporabe in uporabnosti v gledališču ter drugih zvrsteh umetnosti (ples…).
Preko pantomime se bodo naučili obvladovati vse geometrične oblike, ki so narisane ali nevidne v prostoru, ki nas obdaja. Naučili se bodo obvladovati realne in imaginarne predmete v prostoru in raziskovali relacije med prostorom in posameznim predmetom (realnim in imaginarnim).
Udeleženci bodo spoznali razliko med mimom in pantomimo. Skozi improvizacijo bodo (z)gradili pantomimske prizore.
Delavnica bo potekala v dvorani Skladovnica v Ljubljani, Beethovnova ul. 5.
Delavnica bo potekala 9 zaporednih ponedeljkov (z izjemo prazničnega 31.10.): 17. in 24. oktobra,   7., 14., 21.
in 28. novembra ter 5., 12. in 19. decembra 2011, od 18. do 21.30 ure.
Cena delavnice (vseh devet terminov) je 120,00 EUR (z DDV).
Rok prijave: petek, 7. oktober 2011 oz. do zapolnitve mest.

2 ) GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
Sistem Stanislavskega, v angleško govorečih deželah poznan kot »Method acting«, temelji na zavestnem in profesionalnem pristopu k igranju in nudi igralcu, ko ga dodobra osvoji, izjemne možnosti za doseganje ustvarjalnih rezultatov na področju dramske igre. Gre za temeljni sistem igralske tehnike, iz katerega izhajajo praktično vse ostale tehnike in je pra-sistem modernega gledališča.
Glavni cilj delavnice gledališke igre bo umetniško prepričljiva podoba odrskega življenja in živ, prepričljiv, verodostojen igralec na odru. S pomočjo vaj in igralskih tehnik bomo spoznavali razliko med gledališčem »prikazovanja« in gledališčem »doživljanja«, poskušali se bomo znebiti klišejev in priti v ustvarjalno stanje. Naučili se bomo, kako se vživeti v vlogo, kako na odru resnično videti, slišati in čutiti, kako vzpostaviti stik s partnerjem, spraševali se bomo o razlikah med gledališko in filmsko igro in še mnogo, mnogo drugega. Skušali bomo pridobili dovolj trdne igralske temelje, da nas viharji, ki nas čakajo na poti našega nadaljnjega ustvarjanja, ne bodo mogli več »odpihniti« s prave poti.
Po sistemu Stanislavskega so poleg gledaliških ustvarjalcev ustvarjali in še ustvarjajo številni legendarni hollywoodski igralci – Stella Adler, Anthony Quinn, Gregory Peck, Merilyn Monroe, Marlon Brando, Al Pacino, Meryl Streep in drugi.
Delavnica bo potekala v dvorani Cepetka v Ljubljani, Cankarjeva ul. 5.
Delavnica bo potekala 9 zaporednih torkov (z izjemo prazničnega 1.11.): 18. in 25. oktobra, 8., 15., 22. in 29. novembra ter 6., 13. in 20. decembra 2011, od 18. do 21.30 ure.
Cena delavnice (vseh devet terminov) je 120,00 EUR (z DDV).
Rok prijave: petek, 7. oktober 2011 oz. do zapolnitve mest. 

3) GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA II – nadaljevalna delavnica
    (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
V začetni delavnici smo se spoznali z »bivanjem« na odru ter se skušali znebiti klišejev in priti v ustvarjalno stanje. V nadaljevalnem seminarju bomo osvojeno znanje poglobili. Intenzivneje se bomo ukvarjali s čustvi. Naučili se bomo, kako v sebi poiskati vzgibe vzbuditev določenega čustva (jeza, veselje, jok…) in le-te aplicirali na zastavljeni lik.
Srečali se bomo s konkretnim tekstom ter se poukvarjali z vsako posamezno vlogo, situacijami, odnosi igralec – situacija, igralec – igralec ter seminar zaključili s produkcijo – krajšo gledališko predstavo.
Na nadaljevalno delavnico se lahko prijavijo tisti, ki so v prejšnjih sezonah obiskovali začetno delavnico Sistem Stanislavskega.
Delavnica bo potekala v dvorani Cepetka v Ljubljani, Cankarjeva ul. 5.
Delavnica bo potekala 9 zaporednih torkov: 17., 24. in 31. januarja, 7., 24., 21. in 28. februarja  ter 6. in 13. marca, od 18. do 21.30 ure.
Cena delavnice (vseh devet terminov) je 120,00 EUR (z DDV).
Rok prijave: petek, 7. oktober 2011 oz. do zapolnitve mest.

4) GLEDALIŠKA IGRA – SISTEM STANISLAVSKEGA – masterclass
    (mentorja: Vanja Slapar in Viktor Ljubutin)
Cilj delavnice bo gledališka predstava. Udeleženci bodo skupaj z mentorjema izdelali koncept uprizoritve, dramaturško zasnovo, režijski koncept in likovno zasnovo. Vsak izmed udeležencev bo po metodi dela Stanislavskega izdelal verodostojen in poglobljen gledališki lik, pogojen s položajem svojega lika ter drugih likov v prizoru in predstavi. Udeleženci bodo tako lahko preizkusili celoten proces nastajanja predstave po sistemu Stanislavskega.
Delavnica je namenjena izkušenim ljubiteljskim igralcem, ki so predhodno že obiskovali delavnice Sistem Stanislavskega.
Delavnica bo potekala v dvorani Skladovnica v Ljubljani, Beethovnova ul. 5.
Delavnica bo potekala osemnajst zaporednih petkov (z izjemo »prazničnih« 23. in 30. decembra): 14., 21. in 28. oktobra, 4., 11., 18. in 25. novembra, 2., 9. in 16. decembra 2011 ter 6., 13., 20. in 27. januarja in 3., 10., 17. in 24. februarja od 18. do 21.30 ure.
Cena delavnice (vseh osemnajst terminov) je 200,00 EUR (z vklj. DDV).
Rok prijave: petek, 7. oktober 2011 oz. do zapolnitve mest.

5) TEHNIKA GOVORA (mentor: Tomaž Gubenšek)
Gledališki seminar »Tehnika govora« je namenjen vsem, ki se v življenju srečujejo z javnim nastopanjem, seveda v prvi vrsti gledališkim ustvarjalcem, pa tudi napovedovalcem, recitatorjem, predavateljem idr. Seminar je namenjen tudi mentorjem otroških in odraslih gledaliških skupin, saj prav pravilna tehnika govora predstavlja eno izmed osnov za ustvarjanje v gledališču.
Na seminarju se bomo srečali s temami, ki pomagajo pri artikulaciji, govorni prezenci in sproščenosti. Delo je praktične narave, sestavljeno iz različnih vaj, ki pomagajo krepiti občutek za glas, postavitev diha, obvladovanje prostora z glasom ipd. Najpomembnejša poglavja so:

  • sproščanje govornega aparata
  • dihanje
  • ogrevanje
  • vaje za artikulacijo
  • samoglasniki in soglasniki
  • osnove slovenskega pravorečja

Delo bo potekalo v skupini, vendar pa bo usmerjeno k individualnemu delu. Udeleženci naj bodo oblečeni primerno fizični aktivnosti. Materiale za delo bodo udeleženci dobili na seminarju.
Seminar bo potekal v soboto, 12. novembra 2011, od 10. do 17. ure, v dvorani Cepetka na Cankarjevi 5 v Ljubljani.
Cena seminarja (z DDV) je 30,00 EUR.
Rok prijave: ponedeljek, 7. novembra 2011, oz. do zapolnitve mest.

6) TEHNIKA GOVORA – nadaljevalni seminar (mentor: Tomaž Gubenšek)
Nadaljevalni tečaj je namenjen raziskovanju in razvijanju tehničnih priprav na govorno dejanje. Osvojeno znanje bomo aplicirali na konkretne primere – tekste.
Poleg tega si bomo ogledali osnove analize in interpretacije različnih tipov besedil (poezija, drama, proza). Ogledali si bomo glavne značilnosti vsake zvrsti in pripravo na govorno interpretacijo. Kako najdemo ritem pripovedi? Kaj je s premori? Kakšen je notranji monolog in kakšen zunanji? Kakšna je razlika med monologom in dialogom? je samo nekaj vprašanj, na katera bomo poskusili najti odgovore na seminarju.
Udeleženci naj pripravijo literarne odlomke (poezijo, dramski ali prozni tekst), ki bi jih radi obdelovali na seminarju.
Seminar bo potekal v soboto, 19. novembra 2011, od 10. do 17. , v dvorani Cepetka na Cankarjevi 5 v Ljubljani.
Cena seminarja (z DDV) je 30,00 EUR.
Rok prijave: ponedeljek, 14. novembra 2011, oz. do zapolnitve mest.

7) TEHNIKA GOVORA – TRENING GOVORNEGA APARATA (mentor: Tomaž Gubenšek)
»Govorni trening« je zelo pomembni del igralskega treninga, s katerim govornik vzdržuje govorno kondicijo. Le s stalnimi vajami za artikulacijo lahko dosežemo in vzdržujemo visok govorni nivo. Trening je namenjen predvsem tistim, ki so v stalnem stiku z javnim nastopanjem – igralcem, napovedovalcem, govornikom idr.
Delavnica bo potekala osem zaporednih ponedeljkov: 16., 23. in 30. januarja, 6., 13., 20. in 27. februarja ter 5. marca 2012 od 18. do 19.30 ure v dvorani Cepetka na Cankarjevi 5 v Ljubljani.
Cena delavnice (z DDV) je 60,00 EUR za vseh 8 terminov
Rok prijave: ponedeljek, 9. januarja 2012, oz. do zapolnitve mest.

8) ODRSKI GIB – IMPROVIZACIJA – KOMPOZICIJA (mentor: Eric Scott, ZDA)

Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških prizorov. 

Delavnica bo sestavljena iz treh delov, vsak izmed terminov bo vseboval vse tri:

V prvem delu bomo s pomočjo tehnik velikana svetovnega gledališča Jerzyja Grotowskega sprostili impulze glasu in telesa in raziskali njihov odnos do igralčevih dejanj, čustev, namenov. Osnovni namen tega dela delavnice je pripraviti telo, da bo sposobno ozavestiti, formirati in izraziti te primarne primarne impulze.

V drugem delu se bomo poigrali z improvizacijami. Po metodi »Six viewpoints« ameriških režiserk in gledaliških pedagoginj Anne Bogart in Mary Overlie se bomo ukvarjali z razmerji v neverbalnih improvizacijah: prostor, tempo, oblika, telesna reakcija, zgodba, lik. Skozi improvizacije bomo raziskovali prostor med necenzuriranimi igralskimi impulzi in zavednimi dejanji.

V tretji fazi – Kompoziciji – bomo uporabili material iz improvizacij, ga nadgradili z dodatnim materialom (fragmenti teksta, glasba, sanje...) in sestavili zaključene prizore.

Delavnica bo potekala štiri sobote: 3., 10., 17. in 24. marca od 9. do 14. ure v dvorani Zveze kulturnih društev Celje, Gregorčičeva 6 v Celju.

Cena delavnice (z DDV) je 80,00 EUR za vse 4 termine
Rok prijave: ponedeljek, 27. februar 2012, oz. do zapolnitve mest.

O mentorjih:

Andrés Valdés, profesor pantomime in mima, se je rodil v Havani, Kuba. Prvič je nastopil pred številnimi gledalci v četrtem letu starosti kot plesalec v cirkusu. Kot plesalec-igralec je nastopal na številnih otroških prireditvah, po končani igralski akademiji pa se je začelo njegovo potovanje in gostovanje po svetu. Po dveh letih v Mehiki in ZDA je v Parizu postal učenec največjega umetnika pantomime Etiennea Decrouxa in nekaj časa tudi asistent znanega pantomimika Marcela Marceaua. Leta 1964 ga je pot zanesla v Ljubljano, kjer je tudi ostal. V Slovenski kulturni prostor je prinesel takrat novo zvrst umetnosti, sodobno pantomimo. S svojim znanjem in izkušnjami je s to zvrstjo pričel dolgotrajen proces bogatenja in širjenja okvirov slovenskega kulturnega prostora, tudi kot svetovalec za gib v mnogih slovenskih gledaliških hišah. Med leti 1964 in1973 je poučeval pantomimo in mim na AGRFT. Je vodja številnih seminarjev mima in pantomime v Sloveniji in Italiji.
Vanja Slapar, igralka, je diplomirala na Ruski akademiji za dramsko umetnost v Moskvi. Nekaj sezon je bila članica ansambla SLG Celje, igrala pa je še v Mestnem gledališču Ljubljanskem, Mestnem gledališču Ptuj in gledališču Satirikon. Od leta 1996 dalje se ukvarja s poučevanjem dramske igre, prevaja dramske tekste in besedila s področja gledališke teorije, oblikovala pa je tudi številne vloge v filmski in TV produkciji.
Viktor Ljubutin, igralec in režiser je diplomiral na Ruski akademiji za dramsko umetnost v Moskvi. Podpisal je številne režije v Mestnem gledališču Ljubljanskem, Gledališču Satirikon in Mestnem gledališču Ptuj, veliko pa nastopa tudi v slovenskih filmih in nadaljevankah. Prevaja dramske tekste in besedila s področja gledališke teorije, posebej pa se poveča tudi pedagoškemu delu in poučevanju dramske igre in režije.

Tomaž Gubenšek, univerzitetni diplomirani igralec, je docent za odrski govor na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Poleg predavanj na Akademiji sodeluje pri predstavah v neinštitucionalnih produkcijah kot igralec in svetovalec za govor (Gledališče ŠKUC, Lazareti Dubrovnik, Gledališče Glej…), v zadnjem času pa igra tudi v različnih lutkovnih predstavah za odrasle in otroke. Poleg s praktičnim delom se ukvarja tudi z znanstvenim raziskovanjem gledališkega govora, članke pa objavlja tako v slovenskih kot mednarodnih strokovnih publikacijah.
Eric Dean Scott je igralec, režiser in dramatik. Diplomiral je na Univerzi v New Yorku (NYU, Experimental Theater Wing) iz fizičnega in eksperimentalnega gledališča. Od leta 1991 ustvarja v različnih eksperimentalnih gledališčih v New Yorku. Je član večih gledaliških skupin:  Gorilla Repertory Theater Company, International WOW Company, The Faux-Real Theater Company, WaxFactory idr. V svojem delu kombinira eksperimentalne tehnike s tradicionalnim načinom pripovedovanja gledališke zgodbe. V Sloveniji ga poznamo kot režiserja predstave Teater za ptice (Zavod Emanat, Španski borci 2010), ter igralca v predstavah Marzipan or Plexi (Marijs Boulogne, Stara Elektrarna 2009) ter v svojem mono performansu  Tales from bordertown

Prijavnice sprejemamo do zaključka posameznega prijavnega roka oz. do zapolnitve prostih mest.
Prijavi obvezno priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!
Po prejemu prijavnice vam bomo poslali račun (in položnico). Prijava je veljavna šele po plačilu kotizacije!
Kotizacijo je možno poravnati v več mesečnih obrokih. Najmanjši obrok je 100 EUR!

 

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti
Štefanova 5, 1000 Ljubljana

 

Matjaž Šmalc,
strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

Franci Cotman,
strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnost
Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E-pošta: franci.cotman@jskd.si

 

Prijavnica

 

 

Prijavnica