GLEDALIŠČE IN LUTKE

 

 

Delavnice

 

 

 

Poletne gledališke delavnice
Koper, 6.- 11. julij 2009

 

 

Delavnice so namenjene gledališkim skupinam, ki gojijo klasično gledališče na ljubiteljskih odrih (drame, komedije, veseloigre ipd). Udeležbo priporočamo predvsem mentorjem otroških in mladinskih gledališč ter režiserjem in igralcem ljubiteljskih odrov. Obseg delavnic je 30 ur. V sodelovanju z Gledališčem Koper in v okviru Primorskega poletnega festivala so predvideni tudi ogledi predstav poklicnih gledališč in pogovori s profesionalnimi ustvarjalci.

 

 

Program delavnic:

 

I. REŽIJA PREDSTAVE SKOZI USTVARJANJE LIKA (Maja Gal Štromar)

 

Delavnica, ki je namenjen mentorjem gledaliških skupin, igralcem in režiserjem, se bo v prvem delu posvečala delu na gledališkemu liku z: kako lik zaživi, kakšne so njegove karakteristike in na kakšen način ga skozi raziskovanje gledaliških prijemov oživljamo. In ker lik, kot človek, brez (pred)zgodbe ne obstaja, ga bomo tudi mi umeščali v konkretne situacije in ga prav skozi slednje nadgrajevali. V tem procesu gradnje se bomo poigravali z različnimi režijskimi pristopi in prijemi, ki nam bodo skozi različne variacije na temo (ritem, atmosfere, različni vsebinski, estetski prijemi) širili vedute in dokazovali, kako pester in nikoli dokončen je plato gledališkega izraza.


Delavnica priporočamo tako igralcem, ki bodo seznanjeni z različnimi principi gradnje lika, kakor tudi režiserjem in mentorjem, ki bodo skozi delavnico spoznali različne načine dela z igralcem in režiranje predstave z igralcem in njegovim likom kot izhodišče.

 

O mentorici: Maja Gal Štromar je študij gledališke igre zaključila na Mednarodni šoli za gledališče Jacquesa Lecoqa v Parizu. Kot dramska igralka je bila nekaj let stalno angažirana v Slovenskem Ljudskem Gledališču v Celju in v Drami Slovenskega narodnega gledališča v Mariboru, gostovala pa je tudi v mnogih drugih gledališčih (Gledališče Koper, Teatro Miela, Koreodrama, GOML, L'Espace d'un instant, Pariz, Rosengarden Teaterhus Kristiansand, Norveška, Teatro Kiklos Padova, Italija, itd.) Kot gledališki mentor deluje tako v tujini kot doma. Poučuje gledališko igro na HIA-Umetniški Akademiji/Norveška, Kiklos Padova/Italija, Univerza na Primorskem (Uprizoritvene študije).


II. RADIJSKA IGRA - DELAVNICA DRAMSKEGA PISANJA (Alen Jelen)

 

Delavnica za pisanje besedil za radijsko igro je sestavljena iz treh sklopov. V prvem sklopu bomo predstavili osnovne zvrsti radijske igre in besedil zanje; drugi sklop delavnice je namenjen proučevanju besedil za radijsko igro in seznanjanje s specifiko pisanja za radijski medij. V tretjem sklopu delavnice pa se bodo udeleženci praktično ukvarjali s pisanjem kratke radijske igre in priredbami del za radio.


Delavnica je predvsem praktična ter podkrepljena s številnimi konkretnimi primeri (kot npr. poslušanje radijske igre, branje besedil, pisanje krajših prizorov za radio). Cilj delavnice za pisanje besedil za radijsko igro je spoznavanje zakonitosti radijskega medija in osnove kreativnega pisanja krajših radijskih iger, vključno s priredbami.

 

O mentorju: Alen Jelen je na AGRFT v Ljubljani diplomiral najprej iz dramaturgije, kasneje pa še iz gledališke in radijske režije. Od leta 2000 umetniško vodi ŠKUC gledališče. Radijsko kariero je začel na Radiu Koper in se leta 1997 pridružil uredništvu jutranjega in nočnega programa Radia Slovenija ter urejal oddaji Odprti termin in Dvignjena zavesa. Danes dela kot dramaturg in režiser v uredništvu igranega programa. Je tudi tajnik Združenja dramskih umetnikov Slovenije in član strokovnega sveta SNG Drama Ljubljana. Za svoje delo je prejel številne nagrade.

 


III. PEDAGOŠKO GLEDALIŠČE (Harrison Muleya - Zambija, Chang Janaprakal Chandruang - Tajska, Sigfrido Aguilar - Mehika, Argyro Skista - Grčija in Veronika Gaber Korbar - Slovenija)

 

Delavnico Pedagoško gledališče sestavlja pet samostojnih enodnevnih delavnic, ki se ukvarjajo z različnimi aspekti gledališke vzgoje in vzgoje v gledališču. Predstavljene bodo tako metode "klasičnega" gledališča, prilagojene za delo z otroki in mladostniki, kakor tudi metode DIE (Drama in Education), katere cilj ni nujno predstava, temveč mladostnikom omogočiti ustvarjalni proces osebnostne rasti, pridobivanje izkušenj na intelektualni in čustveni ravni, razvijanje domišljije, učenje reševanja problemov, upoštevanja mišljenja drugih, pridobivanje na samozavesti, urjenje verbalnih sposobnosti ter pozornega poslušanja in spodbujanje pozitivne socialne interakcije.

 

Vsaka delavnica traja en dan, vodijo jih mednarodno priznani mentorji s področja pedagoškega gledališča in gledališča za otroke in mladino. Delavnica ni namenjena zgolj mentorjem gledaliških skupin in gledaliških klubov, temveč vsem, ki se ukvarjajo z vzgojo otrok in mladostnikov. Metoda DIE je dobrodošla tudi pri povsem "običajnem" podajanju šolske snovi družboslovnih pa tudi naravoslovnih predmetov in zagotavlja osebni interes in vpletenost učenca ali mladostnika z dano problematiko. Delavnice bodo potekale v angleškem jeziku in bodo prevajane v slovenščino.

 

Mogoče se je udeležiti tudi zgolj posamezne delavnice.

 

a) Uporaba strukturirane gledališke dejavnosti v vzgoji in izobraževanju
(Veronika Gaber Korbar, Slovenija)

 

Delavnica je zasnovana na osnovi metode DIE (Drama in Education - Gledališka dejavnost v vzgoji in izobraževanju), ki se v Sloveniji ne uporablja pogosto, je pa v tujini zelo priznana in velikokrat uporabljena metoda.

 

Pri tej metodi gledališka predstava ni glavni cilj, temveč sredstvo, katerega namen je udeležencem omogočiti ustvarjalni proces osebnostne rasti, pridobivanje izkušenj na intelektualni in čustveni ravni, razvijanje domišljije, učenje reševanja problemov, upoštevanja mišljenja drugih, pridobivanje na samozavesti, urjenje verbalnih sposobnosti, ter pozornega poslušanja in spodbujanje pozitivne socialne interakcije. Ta metoda je dobrodošla tudi pri povsem "običajnem" podajanju šolske snovi družboslovnih pa tudi naravoslovnih predmetov in zagotavlja osebni interes in vpletenost učenca ali mladostnika z dano problematiko.


O mentorici: Veronika Gaber Korbar je vzgojiteljica na Zavodu za gluhe in naglušne Ljubljana in se že vrsto let ukvarja z uporabo gledališke dejavnosti v vzgojno izobraževalne namene. Bila je pobudnica ustanovitve in predsednica Sekcije za kulturo na Zvezi društev gluhih in naglušnih Slovenije do leta 2003, ko je ustanovila Društvo Taka Tuka. V okviru društva delujejo gledališke skupine s katerimi sodelujejo na različnih festivalih doma in v tujini. Več let sodelujejo z Madžarsko skupino Kava s pomočjo katere uvajajo v Slovenijo metodo Drama in Education - Gledališka dejavnost v vzgoji in izobraževanju.

 

b) Gledališka dejavnost kot pripomoček za učenje sprejemanja drugačnosti
(Argyro Skista, Grčija)

 

Tema delavnice bo vloga gledališke dejavnosti v razredu kot sredstvo medkulturnega dialoga. Preko osnovnih metod DIE (igre za sproščanje in vzpostavljanje zaupanja, igranje vlog) bo predstavljen primer, kako lahko gledališke metode uporabimo kot pomoč učencu in tudi učitelju pri sprejemanju drugačnosti.


O mentorici: Argyro Skista je profesorica grškega jezika in glasbene vzgoje. Od leta 2000 dela kot mladinski pedagog na področju medkulturnega sprejemanja s pomočjo gledaliških metod. Je direktorica umetniške in vzgojne organizacije za otroke in mladino "Sxedia stin poli" ("Splav v mestu"). S pomočjo gledaliških metod in umetniških akcij za mlade osveščajo lokalne skupnosti dvigniti v temah kot so človekove pravice, rasizem, drugačnost, enake možnosti, medkulturni dialog, itd.

 

c) Kako ustvarimo zgodbo in jo postavimo na oder
(Chang Janaprakal Chandruang, Tajska)

 

Na delavnici se bomo spoznali s primerom, kako usmerjamo otroke, da sami ustvarijo zgodbo, ki jo pozneje z njimi postavimo na oder. Kakšne so metode gradnje prizorov/predstave, v kolikšni meri mora biti mentor režiser oz. zgolj le "dirigent", ki skrbi, da otroška ustvarjalnost pelje k želenemu rezultatu.


O mentorju: Chang Janaprakal Chandruang je igralec, gledališki in filmski režiser, dramatik. Diplomiral na University of Montana, ZDA. 20 let je poučeval gledališče na univerzi v Chulalongkornu. V svoji karieri se je ukvarjal tako z klasičnimi deli svetovne dramatike (Kralj Ojdip, Macbeth, Smrt trgovskega potnika), kot tudi z odrskimi adaptacijami pravljic za otroke.

 

d) Afriška ljudska instrumentalna glasba in gledališče
(Harrison Muleya, Zambija)

 

Afriško gledališče je tako kot vsa umetnost neločljivo prepleteno z glasbo in plesom. Na delavnici bomo izhajali iz prvobitnosti zvoka - glasbe in giba pri ustvarjanju predstave in otrokove gradnje lika. Preko improvizacije giba na dano glasbo bomo iskali fizično podobo lika, ki bo osnova za gradnjo prizora.


O mentorju: Harrison Muleya je učitelj glasbe na Rhodes Park School. Njihov gledališki klub je del Zambijskega centra ASSITEJ (Zveza mednarodnih gledališč za otroke in mladino). V okviru kluba prirejajo delavnice za otroke in za mentorje otroških gledaliških skupin, s svojimi predstavami pa so prisotni na številnih domačih in mednarodnih festivalih otroških gledališč.

e) Uporaba giba in mimike pri oblikovanju predstave
(Sigfrido Aguilar, Mehika)

 

Delavnica bo temeljila na kreativnem procesu gledališke pantomime. Preko analize naravnega giba bomo razvijali določeno temo od specifične k abstraktnemu. Metoda sama je interdisciplinarna oblika uprizoritvene umetnosti, kombinirana z raznoraznimi žanri in variacijami fizičnega gledališča. Delavnica bo raziskovala gib in gestikulacijo v razmerju z mejami igralnega prostora ter razmerja med tragičnim in komičnim znotraj tako narejenih likov.


O mentorju: Sigfrido Aguilar, arhitekt in gledališki režiser, ki je vse svoje življenje posvetil fizičnemu gledališču, pantomimi in klovnovstvu. Je vodilni ustvarjalec na področju pantomime in klovnovstva v Mehiki. Ustanovitelj številnih šol in festivalov za ulično gledališče, gib in pantomimo. Velik del svoje ustvarjalne energije namenja prav poučevanju odraslih in predvsem mladih.

 


Rok prijave: petek 26. junij 2009

 

Kotizacija celotedenske delavnice: 125,00 EUR (DDV vključen)

 

Kotizacije posamezne delavnice iz sklopa III. Pedagoško gledališče - 35,00 EUR (DDV vključen)


Bivanje si udeleženci organizirajo sami.


Priporočamo Dijaški dom Koper, Cankarjeva 5, telefon: 05 662 62 50, kjer so cene naslednje: NZ=18,00 Eur, Pp= 23,00 Eur, PZ=29,00 Eur. Pri rezervaciji navedite, da gre za udeležbo na gledaliških delavnicah v okviru JSKD (v izogib podvojenih rezervacij).

 

 

Plačilo kotizacije:


Plačila sprejemamo do zaključka prijavnega roka:
- v gotovini na sedežu JSKD v Ljubljani, Štefanova 5, vsak delavnik od 9. do 14. ure (Franci Cotman).
- za udeležence izven Ljubljane: po prejemu prijavnice vam bomo poslali račun (in položnico),
ki ga morate poravnati do začetka delavnic.
- že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila.
- če je plačnik kotizacije ustanova mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom odgovorne
osebe in žigom.
- opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.
- posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev.

 

Organizator si pridržuje pravico do sprememb programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena.

 

 

Dodatne informacije in prijave

 

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti
Štefanova 5, 1000 Ljubljana

 

Matjaž Šmalc,
strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

Franci Cotman,
strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnost
Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E-pošta: franci.cotman@jskd.si

 

Prijavnica

 

Prijavnica