GLEDALIŠČE IN LUTKE

GLEDALIŠKE DELAVNICE - POLETJE 2012

Mednarodne poletne gledališke delavnice
Izola, 27. avgust – 2. september 2012

Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.



Program delavnic

I. MUSICAL, GLASBENO GLEDALIŠČE (Miha Alujevič)

Letos se bomo posvetili musicalu, ki osvaja odre Broadwaya, West Enda, Hamburga... in seveda tudi Slovenije. Na delavnici se bomo najprej na kratko seznanili z osnovami teorije izvedbe musicala, različnimi zvrstmi in podzvrstmi, kompleksno sestavo samega musicala, ipd., ter se posvetili vsakemu posameznemu elementu oziroma sestavini musicala, potrebnim za sestavo celote (petje, igra, ples, kostumografija, scenografija, režija, glasbena spremljava…).

Glavni del delavnice bo izvedba samega musicala oz. posameznih scen/songov iz zakladnice svetovnih musicalov (Briljantina, Fantom iz opere, Chicago, ipd.) Pri tem bomo posebno pozornost namenili praktični izvedbi različnih oblik posameznih scen, npr. solo scena, prenos oziroma predstavitev zgodbe preko zapetih dialogov, medigre, skupinske scene, koreografije…, v okviru tega pa bomo praktično izvedli oziroma prikazali tudi različne razpoloženjske scene in različnost vlog oziroma situacij.

K sodelovanju vabimo vse, ki jih veseli petje, ples in igra, vse, ki jih musical zanima in veseli, vse, ki bi radi to najkompleksnejšo odrsko zvrst spoznali pobližje in se v živo – na odru preizkusiti v svetovno znanih musicalskih vlogah.

Miha Alujevič je igralec, režiser in pevec. Po končanem šolanju na Srednji glasbeni in baletni šoli v Ljubljani na oddelku za jazz in zabavno glasbo je nadaljeval šolanje na Vienna musical school na Dunaju. Hkrati je magistriral na Akademiji dramske umetnosti v Zagrebu. Režira gledališke in operne predstave profesionalnih in ljubiteljskih gledališč v Sloveniji in na Hrvaškem. Za režije predstav in za svoja dramska besedila je Miha prejel številne domače in tuje nagrade (rektorjevo nagrado Univerze v Zagrebu, Zlata paličica 1996, Bronasti grb Mestne občine Celje, Savinova plaketa za režijo operete Hmeljska princesa 2007, velika nagrada Čufarjevih dnevov za predstavo Gospod lovec 2007, itd). Kot igralec in pevec Miha nastopa v produkcijah muzikalov v gledališčih doma in v tujini (Peter v Jesus Christ Superstar; Billy Flynn, Amos Hart v Chicagu; Gaston v Beauty and the Beast; Master of the Ceremony v Cabaretu; Andreas v Tanz der Vampire; Robert v Ognjemetu...), posoja glas v risankah (Sezona lova, Avtomobili, Shreck III, Simpsonovi…), številnih televizijskih in radijskih reklamah. Redno nastopa na raznih festivalih in oddajah v Sloveniji (MMS, Slovenska popevka, Orion, Zvezde pojejo…) in v tujini (Hrvaška, Avstrija, Francija, Nemčija...). Za izvajanje francoskih šansonov je na mednarodnih festivalih prejel kar nekaj pomembnih nagrad.

II. OSNOVE IMPROVIZACIJSKEGA GLEDALIŠČA (Sara Šoukal)

Improvizacijsko gledališče se je v Sloveniji uveljavilo v začetku 90. let, prva gledališka skupina, ki se je s tem ukvarjala je bila Ana Monro. Po seriji uspešnih nastopov v KUDu France Prešeren so začeli z delavnicami tudi za ostale zainteresirane gledališčnike in ljubitelje improvizacijskih umetnosti. Kmalu ustanovila državna Impro liga, vseslovensko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Nekaj let zatem se je ustanovila tudi ŠILA, državno srednješolsko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Danes v ŠILI in Impro ligi, ter Improgojnici (podmladku Impro lige), tekmuje več kot 36 ekip.

Tekom delavnice se bodo udeleženci spoznali z osnovami improvizacijskega gledališča, skozi različne vaje se bodo učili prepoznavanja kreativnih idej, skupnega nastopanja, oblikovanja dramskih prizorov in igranja v improvizacijskih disciplinah. Pridobljeno znanje bomo strnili v krajšo improvizacijsko predstavo.

Sara Šoukal se je z improvizacijskim gledališčem začela ukvarjati že v 5. razredu osnovne šole. Sprva je igrala v prvi ŠILA skupini osnovnošolcev v Sloveniji, Grupa z rufa, kasneje pa je skozi celotno gimnazijo tekmovala v državni srednješolski impro ligi-ŠILA, v kateri je s svojo ekipo dosegla trikratni zaporedni naslov prvaka. Kot študentka je sodelovala tudi v Impro ligi, kjer je v sezoni 2005/2006 z ekipo Jajo je papajo osvojila 2. mesto. Sedaj sodeluje v podmladku Impro lige, Improgojnici, zadnje 3 leta pa deluje kot  mentorica ŠILA ekipe (gimnazija Vič in gimnazija Šiška) ter sodnica. Ves čas se je udeleževala različnih impro delavnic tako naših kot tujih mentorjev in sodelovala pri doktorski raziskavi: Improvizacijsko gledališče in njegovi vplivi pri delu z otroki iz socialno ogroženih družin. Trenutno je vpisana na podiplomski študij geografije, zaposlena pa kot pomočnica programske vodje v Trubarjevi hiši literature Ljubljana.

III. INTENZIVNO SHAKESPEARE – FIZIČNI PRISTOP (Eric Scott, ZDA)

Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških prizorov. V te bomo vkomponirali Shekespearove tekste, se igrali z njihovimi deli in sestavili kratke prizore.

Delavnica bo razdeljena na tri dele: v prvem delu bomo s pomočjo tehnik velikana svetovnega gledališča Jerzyja Grotowskega sprostili impulze glasu in telesa ter raziskali njihov odnos do igralčevih dejanj, čustev, namenov. Osnovni namen tega dela delavnice je pripraviti telo, da bo sposobno ozavestiti, formirati in izraziti te primarne primarne impulze. V drugem delu se bomo po metodi »Six viewpoints« ameriških režiserk in gledaliških pedagoginj Anne Bogart in Mary Overlie ukvarjali z razmerji v neverbalnih improvizacijah: prostor, tempo, oblika, telesna reakcija, zgodba, lik. Skozi improvizacije bomo raziskovali prostor med necenzuriranimi igralskimi impulzi in zavednimi dejanji. Čeprav gre za v osnovi za tehniko neverbalnega gledališča, bomo raziskovali, na kakšen način lahko v improvizacije vključimo Shakespearova tekste in jih nadgradimo s poigravanjem z besedami, gestami, in idejami. V tretji fazi – Kompoziciji – bomo uporabili material iz improvizacij bomo nadgradili z dodatnimi materialom (fragmenti teksta, glasba, sanje...) in sestavili zaključene prizore.

Za udeležbo na delavnici potrebujete zgolj osnovno znanje angleškega jezika.

Eric Dean Scott je igralec, režiser in dramatik. Diplomiral je na Univerzi v New Yorku (NYU, Experimental Theater Wing) iz fizičnega in eksperimentalnega gledališča. Od leta 1991 ustvarja v različnih eksperimentalnih gledališčih v New Yorku. Je član večih gledaliških skupin: Gorilla Repertory Theater Company, International WOW Company, The Faux-Real Theater Company, WaxFactory idr. V svojem delu kombinira eksperimentalne tehnike s tradicionalnim načinom pripovedovanja gledališke zgodbe. V Sloveniji ga poznamo kot režiserja predstave Teater za ptice (Zavod Emanat, Špnaski borci 2010), ter igralca v predstavah Marzipan or Plexi (Marijs Boulogne, Stara Elektrarna 2009) ter v svojem mono performansu Tales from bordertown.

IV. HRUP! – LABORATORIJ PERFORMANSA (Aviva Zimmerman, Kanada)

Delavnica bo kombinacija različnih gledaliških stilov severnoameriških in evropskih gledaliških tehnik, poseben poudarek pa bo iskanju razmerij med tradicionalno in moderno gledališko metodologijo.

Delavnica bo raziskovala različne gledališke tehnike, igralčev odnosa do občinstva in proces razvoja osnovnega materiala za performans. Pomagali si bomo z uporabo avtobiografskega materiala, sanj, teksta in oseb, kot tudi giba in zvočnih elementov.
Delavnica je namenjena tako izkušenim performerjem kot tudi tistim z manj ali celo nič izkušnjami. Delo bo potekalo samostojno in v skupinah, izvedena dela bomo analizirali in konstruktivnim diskurzom in kritiko iskali nadaljnje rešitve ni poti v procesu.
Delavnica Performance Art-a je izredna priložnost za vse, ki bi radi skozi eksperiment razvijali ideje v mediju performerske umetnosti. Je priložnost za vsakega posameznika, da z izstopom izven svojih meja ponovno oživi svojo notranjo kreativnost.

Delavnica bo v angleškem jeziku.

Aviva Zimmerman je režiserka in igralka in mentorica iz Toronta, Kanada. Pripadnica novega vala kanadskega gledališča, predvsem se ukvarja z alternativnimi postavitvami dramskih besedil. Ima večletne izkušnje s poučevanjem mladih talentiranih igralcev in režiserjev po Kanadi. V zadnjih letih je režirala predstave Pitje po Ameriki Erica Bogosiana, Monologi vagine Eve Ensler in dve avtorski predstavi Mabel in Insert my Name, prav tako pa od leta 2003 kot igralka ustvarila več impozantnih vlog, med njimi Kraljico Margareto v Rihardu III Williama Shakespearea, Igralko v Modri sobi, Klitamestro v Aggamemnonu in Houdinija v predstavi Clown Ensemble. Trenutno živi in dela v Tel Avivu.

V. GLEDALIŠKA IGRA: GLEDALIŠČE IGRALCA – SVET BREZ IGRE (Predrag Stojmenović, Srbija)

Delavnica se bo posvetila igralcu in njegovemu procesu ustvarjanja vloge. Udeleženci bodo iskali svoj osebni izraz in govorico in kako vse skupaj preko igralske samodiscipline artikulirati v odrski prostor. Poskušali bomo odkriti ter se znebiti vseh igralskih klišejev in »bližnjic«, ki uporabljamo. Iskali bomo lastne, še neodkrite ustvarjalne vire ter iz njih skušali črpati material za kasnejšo gradnjo lika.

Delavnica bo največji del pozornosti posvetila izkoreninjanju preprek za ustvarjalni proces. Šele ko se kot igralci očistimo vseh preprek in ovir, ustvarimo pogoje za ustvarjanje. Raziskovali bomo proces, kjer bomo začeli globoko v igralčevi notranjosti; izogibali se bomo igranju efekta / rezultata, temveč bomo iskali pot do njega preko notranjih vzgibov.
 V drugem delu delavnice se bomo posvetili sami igralski veščini in gradnji lika. Raziskali bomo razmerje med igralsko spontanostjo in disciplino in skušali ustvariti suveren in živ gledališki lik.

Delavnica bo v slovenskem in srbskem jeziku.

Predrag Stojmenović je diplomiral iz gledališke režije na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu in je eden izmed najvidnejših režiserjev mlajše generacije v Srbiji. Je umetniški vodja gledališča Dadov Beograd ter predava gledališko igro in režijo na Akademiji umetnosti v Beogradu. Je avtor številnih antologijskih gledaliških predstav. Posebno pozornost namenja vzgoji mladega igralca. Kot mentor sodeluje v številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.

VI. BESEDA IN PROSTOR – BESEDA V PROSTORU (Kim Komljanec)

Ustvarjali bomo iz besed in iz prostora. Ustvarjali bomo na odru in na papirju. Ustvarjali bomo skozi gib in skozi govor. Ustvarjali bomo z idejami in predmeti, ki jih skrivate po žepih, predalih, starih zvezkih, možganskih končičih, srčnih prekatih ali računalniških datotekah. Temu, kar želite povedati, pa tudi če še ne veste, kaj točno to je, bomo poiskali obliko, ki bo ustrezala ideji sami in gledališkemu mediju. Potem bomo to formo preizkusili na odru, pred občinstvom. Vsak udeleženec delavnice bo soočen z izzivom, da ustvari nekaj, za kar morda ni čisto prepričan, da je usposobljen, ampak Grki so osvojili Trojo, ker so to poskusili ...  Na delavnico so vabljeni vsi igralci, režiserji in pisci, ki bi svojim idejam radi poiskali dramsko oz. gledališko formo.

Kim Komljanec je vsestranska gledališka ustvarjalka, slovenski javnosti najbolj znana kot dramatičarka, deluje pa tudi kot režiserka, dramaturginja, gledališka pedagoginja in lektorica. Leta 1995 je ustanovila in začela voditi skupino BUBE v okviru KUD-a France Prešeren, za katero je pisala tekste, režirala in igrala. Leta 2009 je magistrirala iz pisanja dramatike na Univerzi v Exetru v Veliki Britaniji, kjer je kasneje vodila podružnico ene največjih britanskih gledaliških šol za otroke in mladino (Theatretrain). Zadnja leta sočasno deluje na gledališkem področju v obeh državah: Veliki Britaniji in domovini, sodeluje z repertoarnimi gledališči na Otoku in doma, piše dramatiko v slovenščini in angleščini ter se dodatno izobražuje na področju pisanja dramatike ter libretov za muzikal. Januarja 2011 je Kim s svojim ustvarjanjem prvič posegla čez lužo: njeno besedilo Madež (Wash My Sin Away) je bilo krstno uprizorjeno v Minnesoti (ZDA).


Šolnina posamezne delavnice:

prijava in plačilo do 25. maja 2012: 120,00 EUR (DDV vključen)
prijava in plačilo do 25. junija 2012: 130,00 EUR (DDV vključen)
prijava in plačilo do 25. julija 2012: 140,00 EUR (DDV vključen)

Prijavni rok:

sreda 25. 7. 2012.  

Prijavi obvezno priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!


Plačilo kotizacije:

Po prejemu prijavnice vam bomo poslali račun (in položnico), ki ga morate poravnati v predvidenem roku oz. najkasneje do začetka delavnice.

Pojasnila in priporočila

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah. Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

Organizator si pridržuje pravico do sprememb programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena. 


Bivanje si udeleženci zagotovijo sami.

Priporočamo:

SGTŠ Izola - Dijaški dom, Ulica Prekomorskih brigad 7, kjer stane polni penzion v dvoposteljni sobi 33 EUR, polpenzion pa 28 EUR. Informacije in rezervacije: 05 66 21 740 ali 041 639 263. Če se odločite za bivanje v Dijaškem domu Izola morate sobo rezervirati najkasneje do ponedeljka 2. 7. 2012!!!

Kamp Belvedere - informacije: www.belvedere.si, telefon: 05/66 05 100

Turistična agencija Laguna Izola (apartmaji in sobe): 05/640 0278

Informacije in prijave za delavnice:

JSKD, Štefanova 5, 1000 Ljubljana,
tel. 01 2410 500, 24 10 511 ali 2410 523,
faks: 01 2410 510,
e-mail: franci.cotman@jskd.si,
kontaktni osebi: Franci Cotman in Matjaž Šmalc

 

Prijavnica

English Application

prijavnica

English Application