|  |   
  
    |   |  | MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE DELAVNICE |  
    |  |  |  |  
    |  |  | Izola, več lokacij |  
    |  |  | 26. 8. – 1. 9. 2013 |  
    |  |  | Miha Alujevič, Sara Šoukal, Eric Dean Scott, Predrag Stojmenović, Nicholas Jonne Wilson,  Maja Sviben, Iva Milley, Katrin Janser |  
    |  |  | od  120,00 EUR do 140 EUR (z DDV). |  
    | Rok prijave: |  | 25.   7. 2013 oz. do zapolnitve mest |      
  
    |  |  | Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno  priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno  uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in  predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in  pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo  suvereno gledališko podobo.   |  VSEBINAI.  Musical,  glasbeno gledališče mentor: Miha AlujevičLetos se bomo posvetili musicalu, ki osvaja odre Broadwaya,  West Enda, Hamburga ... in seveda tudi Slovenije. Na delavnici se bomo najprej  na kratko seznanili z osnovami teorije izvedbe musicala, različnimi zvrstmi in  podzvrstmi, kompleksno sestavo samega musicala, ipd., ter se posvetili vsakemu  posameznemu elementu oziroma sestavini musicala, potrebni za sestavo celote  (petje, igra, ples, kostumografija, scenografija, režija, glasbena  spremljava,…). 
            Glavni del delavnice bo izvedba samega musicala oz.  posameznih scen/songov iz zakladnice svetovnih musicalov (Briljantina, Fantom  iz opere, Chicago, ipd.) Pri tem bomo posebno pozornost namenili praktični  izvedbi različnih oblik posameznih scen, npr. solo scena, prenos oziroma  predstavitev zgodbe preko zapetih dialogov, medigre, skupinske scene, koreografije…,  v okviru tega pa bomo praktično izvedli oziroma prikazali tudi različne  razpoloženjske scene in različnost vlog oziroma situacij. 
            K sodelovanju vabimo vse, ki jih veseli petje, ples in  igra, vse, ki jih musical zanima in veseli, vse, ki bi radi to najkompleksnejšo  odrsko zvrst spoznali pobližje in se v živo – na odru preizkusiti v svetovno  znanih musicalskih vlogah. O  MENTORJU
 Miha Alujevič (Slovenija) je  igralec, režiser in pevec. Po končanem šolanju na Srednji glasbeni in baletni  šoli v Ljubljani na oddelku za jazz in zabavno glasbo je nadaljeval šolanje na  Vienna musical school na Dunaju. Hkrati je magistriral na Akademiji dramske  umetnosti v Zagrebu. Režira gledališke in operne predstave profesionalnih in  ljubiteljskih gledališč v Sloveniji in na Hrvaškem. Za režije predstav in za  svoja dramska besedila je Miha prejel številne domače in tuje nagrade  (rektorjevo nagrado Univerze v Zagrebu, Zlata paličica 1996, Bronasti grb  Mestne občine Celje, Savinova plaketa za režijo operete Hmeljska princesa 2007,  velika nagrada Čufarjevih dnevov za predstavo Gospod lovec 2007, itd). Kot  igralec in pevec Miha nastopa v produkcijah muzikalov v gledališčih doma in v  tujini (Peter v Jesus Christ Superstar; Billy Flynn, Amos Hart v Chicagu;  Gaston v Beauty and the Beast; Master of the Ceremony v Cabaretu; Andreas v  Tanz der Vampire; Robert v Ognjemetu...), posoja glas v risankah (Sezona lova,  Avtomobili, Shreck III, Simpsonovi…), številnih televizijskih in radijskih  reklamah. Redno nastopa na raznih festivalih in oddajah v Sloveniji (MMS,  Slovenska popevka, Orion, Zvezde pojejo…) in v tujini (Hrvaška, Avstrija,  Francija, Nemčija...). Za izvajanje francoskih šansonov je na mednarodnih  festivalih prejel kar nekaj pomembnih nagrad.   II. Osnove improvizacijskega gledališča mentorica: Sara Šoukal                    
                    
                      Improvizacijsko gledališče se je v  Sloveniji uveljavilo v začetku 90. let, prva gledališka skupina, ki se je s tem  ukvarjala je bila Ana Monro. Po seriji uspešnih nastopov v KUDu France Prešeren  so začeli z delavnicami tudi za ostale zainteresirane gledališčnike in  ljubitelje improvizacijskih umetnosti. Kmalu ustanovila državna Impro liga,  vseslovensko tekmovanje v improvizacijskih disciplinah. Nekaj let zatem se je  ustanovila tudi ŠILA, državno srednješolsko tekmovanje v improvizacijskih  disciplinah. Danes v ŠILI in Impro ligi, ter Improgojnici (podmladku Impro  lige), tekmuje več kot 36 ekip.  Tekom delavnice se bodo udeleženci  spoznali z osnovami improvizacijskega gledališča, skozi različne vaje se bodo  učili prepoznavanja kreativnih idej, skupnega nastopanja, oblikovanja dramskih  prizorov in igranja v improvizacijskih disciplinah. Pridobljeno znanje bomo  strnili v krajšo improvizacijsko predstavo. 
                      O  MENTORICI
 
                      Sara Šoukal  se je z improvizacijskim gledališčem začela ukvarjati že v  5. razredu osnovne šole. Sprva je igrala v prvi ŠILA skupini osnovnošolcev v  Sloveniji, Grupa z rufa, kasneje pa je skozi celotno gimnazijo tekmovala v  državni srednješolski impro ligi-ŠILA, v kateri je s svojo ekipo dosegla  trikratni zaporedni naslov prvaka. Kot študentka je sodelovala tudi v Impro  ligi, kjer je v sezoni 2005/2006 z ekipo Jajo je papajo osvojila 2. mesto.  Sedaj sodeluje v podmladku Impro lige, Improgojnici, zadnje 3 leta pa deluje  kot  mentorica ŠILA ekipe (gimnazija Vič in gimnazija Šiška) ter sodnica.  Ves čas se je udeleževala različnih impro delavnic tako naših kot tujih  mentorjev in sodelovala pri doktorski raziskavi: Improvizacijsko gledališče in  njegovi vplivi pri delu z otroki iz socialno ogroženih družin. Trenutno je  vpisana na podiplomski študij geografije, zaposlena pa kot pomočnica programske  vodje v Trubarjevi hiši literature Ljubljana.   III. Intenzivno  Shakespeare – fizični pristop
                    
                      mentor: Eric Dean Scott, ZDA Delavnica bo raziskovala igralčevo telo kot eno izmed njegovih osnovnih  igralskih sredstev. Osredotočila se bo na fizični trening, skupinske  improvizacije in ustvarjanje skupinskih neverbalnih gledaliških  prizorov. V te bomo vkomponirali Shakespearove tekste, se igrali z  njihovimi deli in sestavili kratke prizore.Delavnica bo razdeljena na tri dele: v prvem delu bomo s pomočjo tehnik  velikana svetovnega gledališča Jerzyja Grotowskega sprostili impulze glasu in  telesa ter raziskali njihov odnos do igralčevih dejanj, čustev, namenov.  Osnovni namen tega dela delavnice je pripraviti telo, da bo sposobno  ozavestiti, formirati in izraziti te primarne primarne impulze. V drugem delu  se bomo po metodi »Six viewpoints« ameriških režiserk in gledaliških pedagoginj  Anne Bogart in Mary Overlie ukvarjali z razmerji v neverbalnih improvizacijah:  prostor, tempo, oblika, telesna reakcija, zgodba, lik. Skozi improvizacije bomo  raziskovali prostor med necenzuriranimi igralskimi impulzi in zavednimi  dejanji. Čeprav gre za v osnovi za tehniko neverbalnega gledališča, bomo  raziskovali, na kakšen način lahko v improvizacije vključimo Shakespearova  tekste in jih nadgradimo s poigravanjem z besedami, gestami, in idejami. V  tretji fazi – Kompoziciji – bomo uporabili material iz improvizacij bomo  nadgradili z dodatnimi materialom (fragmenti teksta, glasba, sanje...) in  sestavili zaključene prizore.
 Za  udeležbo na delavnici potrebujete zgolj osnovno znanje angleškega jezika. O  MENTORJU
 Eric Dean Scott je igralec, režiser in  dramatik. Diplomiral je na Univerzi v New Yorku (NYU, Experimental Theater  Wing) iz fizičnega in eksperimentalnega gledališča. Od leta 1991 ustvarja v  različnih eksperimentalnih gledališčih v New Yorku. Je član večih gledaliških  skupin: Gorilla Repertory Theater Company, International WOW Company, The  Faux-Real Theater Company, WaxFactory idr. V svojem delu kombinira  eksperimentalne tehnike s tradicionalnim načinom pripovedovanja gledališke  zgodbe. V Sloveniji ga poznamo kot režiserja predstave Teater za ptice (Zavod Emanat, Španski borci 2010), ter igralca v  predstavah Marzipan or Plexi (Marijs  Boulogne, Stara Elektrarna 2009) ter v svojem mono performansu Tales from bordertown.   IV. Gledališka  igra: gledališče igralca – svet brez igre
                    
                      mentor: Predrag Stojmenović, Srbija
                       Delavnica se bo posvetila igralcu in  njegovemu procesu ustvarjanja vloge. Udeleženci bodo iskali svoj osebni izraz  in govorico in kako vse skupaj preko igralske samodiscipline artikulirati v  odrski prostor. Poskušali bomo odkriti ter se znebiti vseh igralskih klišejev  in »bližnjic«, ki uporabljamo. Iskali bomo lastne, še neodkrite ustvarjalne  vire ter iz njih skušali črpati material za kasnejšo gradnjo lika.  Delavnica bo največji del pozornosti  posvetila izkoreninjanju preprek za ustvarjalni proces. Šele ko se kot igralci  očistimo vseh preprek in ovir, ustvarimo pogoje za ustvarjanje. Raziskovali  bomo proces, kjer bomo začeli globoko v igralčevi notranjosti; izogibali se  bomo igranju efekta / rezultata, temveč bomo iskali pot do njega preko  notranjih vzgibov.  V drugem delu delavnice se bomo posvetili  sami igralski veščini in gradnji lika. Raziskali bomo razmerje med igralsko  spontanostjo in disciplino in skušali ustvariti suveren in živ gledališki lik.Delavnica  bo potekala v slovenskem in srbskem jeziku.
                     O  MENTORJUPredrag Stojmenović je diplomiral iz  gledališke režije na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu in je eden izmed  najvidnejših režiserjev mlajše generacije v Srbiji. Je umetniški vodja  gledališča Dadov Beograd ter predava gledališko igro in režijo na Akademiji  umetnosti v Beogradu. Je avtor številnih antologijskih gledaliških predstav.  Posebno pozornost namenja vzgoji mladega igralca. Kot mentor sodeluje v  številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.   V. The  body method
                    
                      mentor:  Nicholas Jonne Wilson, Velika Britanija
                       The Body Method je  lahak, naraven in neposreden način spoznavanja z gledališko igro. Gradi na  naravnih odzivih telesa na podlagi njegovega čustvenega in čutnega spomina ter  njegovih različnih energij. Metoda igralca obravnava celostno, tako njegovo  fizično kot čustveno plat in venomer vzpostavlja razmerje med telesom in  zavestjo. Metoda je učinkovita za pripravo igralca na vseh področjih igre, tako  za oder, kot tudi npr. za igro pred kamero, kjer se od igralca zahteva hitrejši  odziv na situacijo.  V delavnici se bomo  naučili vzpostaviti sitem različnih energij, lastnih našemu telesu in potrebnih  za gradnjo gledališkega prizora. Naučili se bomo obvladati svoje telo,  interakcije s soigralcem in kako se vživeti in »brati« njegovo odrsko energijo.  S pomočjo mask bomo raziskovali, kako telo v odsotnosti obraznega izraza izraža  različna čustva. Pomešali bomo številne jezike in se poigrali z nastajanjem  prizorov in končne predstave. Delavnica je namenjene tako igralcem, kot tudi  režiserjem. Jonnove neprecenljive izkušnje in izreden smisel za humor  obljubljajo ne samo vpogled v umetnost gledališke igre, temveč tudi v nas same.  Kjer se gledališče pravzaprav začenja.  Delavnica  bo potekala v angleškem jeziku.                                       O  MENTORJU Nicholas Jonne Wilson se  že več kot trideset let aktivno ukvarja z gledališčem kot igralec, režiser,  dramatik, velik del svoje kariere pa je posvetil prav poučevanju. Predaval je  na raznih gledaliških šolah in univerzah v Londonu ter vodil masterclasse v  Actors’ Centre na Leicester Squaru. Je ustanovitelj Theatrestorm, avantgardnega  gledališča s poudarkom na vizualnem in fizičnem pristopu. Ukvarja se tudi s  filmom, leta 2005 je ustanovil Cevel Garden Films. Njegova gledališka  raziskovanja segajo na področje govorice telesa in njegovih energij. Svoje  izkušnje je povezal v lastno metodo »The Body Method«.   VI. Gledališče  in prostor
                    
                      mentorici:  Maja Sviben in Iva Milley, Hrvaška
                                          Gledališče se največkrat  dogaja v za ta namen zgrajenih stavbah – v gledališčih. Vendar pa sta zgodovina  in razvoj gledališča prežeta prav z zvrstmi, ki so se izvajale na ulicah in  trgih, kjer se je fikcija izvedbe mešala s stvarnostjo vsakdana. Tudi mi se  bomo umaknili iz dvorane. Iskali bomo obrise otoka Izola, ki že dolgo ni več  otok, se posvetovali z duhovi rimskih prednikov in pospremili potnike po progi  nekdanje ozkotirne železnice »Porečanka«. Naše gledališko ustvarjanje bomo iz  nadzorovanih pogojev zaprtega prostora gledališke dvorane predstavili v realne  in nepredvidljive prostore ulic in trgov Izole ter jih uporabili kot izhodišče  za gledališke situacije.  Kaj se menja? Kaj ostane  enako? Kakšne zgodbe nastajajo v ozkih srednjeveških ulicah in kakšne na morski  obali? Kako prostor definira like in odnose med njimi? Kakšen je odnos med  izvajalci in občinstvom in kakšna je meja med obojimi, če se gledališče  premakne iz »varnega« zavetja odra na ulico, trge ali v naravo?  Skozi niz vaj in  improvizacij, ki nas bodo ponesla v različna, mogoče še neraziskana mesta in  stanja, se bomo ukvarjali s prostorskimi odnosi posameznik/skupina,  skupina/skupina, veliko/majhno, daleč/blizu, glasno/tiho, itd. Cilj delavnice  bo s skupinskim ustvarjalnim procesom priti do predstave, kjer je prostor  soigralec in ne zgolj naključni vizualni okvir.  Delavnica  bo potekala v slovenskem/hrvaškem/angleškem jeziku.                                         O  MENTORICAH Maja Sviben  dramaturginja, dramatičarka in gledališka pedagoginja, je končala študij  dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu. Kot dramaturginja je  sodelovala pri več predstavah v različnih hrvaških gledališčih, bila urednica  spletne strani Teatar.hr in članica uredništva Drama.hr, portala sodobne  hrvaške dramatike. V okviru Teatra Tirena vodi dramski studio. Za svojo dramo  »Točka izvora« je prejela prestižno nagrado Marina Držića.Iva Milley   komparativistka, arheologinja in teatrologinja. Je članica dramskega studia  ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih).   Zaposlene je v Teatru Tirena kot dramska pedagoginja, igralka in  scenografka. Piše dramske tekste za otroke in mladino, je mentorica številnih  gledaliških delavnic igre in mima.
   VII. Svet  improvizacij mentorica:  Katrin Janser, Švica Delavnica bo obdelala  različna metode improvizacijskega gledališča. V udeležencih – improvizatorjih bo  spodbujala pozornost, drznost, spontanost in predvsem iskala načine, kako  zaupati svojim impulzom. Začeli bomo s kratkimi improvizacijskimi formami, jih  postopoma podaljševali in na koncu ustvarili živo predstavo z uporabo orodij  improvizacijskega gledališča. S pomočjo gledaliških vaj po metodah Normana  Taylorja, Stanislavskega, Augusta Boala in Keitha Jonhstona se bomo ukvarjali s  strukturo predstave, karakterji v njej in se naučili, kako enostavno in  učinkovito povedati zgodbo (storytelling) v improvizacijskem gledališču.                    O  MENTORICI Katrin Janser je  gledališču zapisana od svojega tretjega leta. Po izobrazbi je dramski pedagog.  Predava na Akademiji za improvizacijo in gledališče (AFIS) v Zürichu in uči  gledališko improvizacijo in ritmiko v različnih glasbenih šolah v Švici. Je  vodja improvizacijskega gledališča The Impro-Lick-TuAls ter igralka v skupinah  Improsant (Zurich) in Improvenös (Baden). Je generalna sekretarka neprofitne  organizacije Sveta Evrope EDERED (European Drama Encounters). Kot mentorico  gledaliških delavnic jo poznajo v Švici, Nemčiji, Luxembourgu, Rusiji, Indiji,  Češki, Veliki Britaniji in drugod.      POTEK IN TRAJANJE ŠOLEIzola, več lokacij 26. 8. – 1. 9. 2013. Podrobne informacije naknadno.     ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO  Glede na čas plačila je odvisna tudi višina plačila, in sicer: - prijava in plačilo do 26. aprila 2013: 120,00  EUR (DDV vključen) - prijava in plačilo do 24. maja 2013: 130,00  EUR (DDV vključen)
 - prijava in plačilo do 25. julija 2013: 140,00  EUR (DDV vključen)
 
 Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem  predračunu.    Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi  zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno  potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si s  predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah. Posamezna delavnica se  izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija  mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča. 
 Organizator si pridržuje pravico do spremembe  programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem  mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov  odpovedana, zaradi tega vas prosimo, da na prijavnici z »X« označite izbrano  delavnico in z »R« nadomestno delavnico, v kolikor se izbrana delavnica ne bi  izvedla.                      BIVANJE                    Bivanje si udeleženci zagotovijo  sami. Priporočamo SGTŠ Izola - Dijaški dom, Ulica Prekomorskih brigad 7, kjer  stane polni penzion v dvoposteljni sobi 33 EUR, polpenzion pa 30 EUR. Informacije in rezervacije: 05 66 21 740 ali 041 639 263.  Če se odločite za  bivanje v Dijaškem domu Izola morate sobo rezervirati najkasneje do petka 5.  7. 2013. Kamp Belvedere - informacije: www.belvedere.si,  telefon: 05/66 05 100.
 Turistična agencija Laguna Izola  (apartmaji in sobe): 05/640 0278
   KAJ MORATE ŠE VEDETI? Ker delavnice potekajo  istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!Prijavi obvezno  priložite kratek opis vaših dosedanjih gledaliških izkušenj!
 V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo  delavnice.
  DODATNE INFORMACIJE
  
    |  |  |       Matjaž Šmalc  strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnostTel: 01/ 2410 511
 Faks: 01/ 2410 510
 E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si
 |  
    |  |  |  |  
    |  |  |       Franci Cotman  strokovni sodelavec za alternativno in multimedijsko dejavnostTel: 01/ 2410 523
 Faks: 01/ 2410 510
 E-pošta: franci.cotman@jskd.si
 |     | 
 
 word |