 
Medijsko središče
 
SPOROČILO ZA JAVNOST
NAGRAJENCI
 
  FOTOVIZIONAR: 
Manca  Borštnar 
  
  
  
 Manca Borštnar s  svojo kolekcijo fotografij pripoveduje aktualne zgodbe. Opazovalca neposredno  nagovarja k razmišljanju. Njeno delo je likovno in tehnično dovršeno, njen  jezik ustvarjalno zrel. Manj je več, kar je najtežje doseči za mladega  ustvarjalca, njej je to uspelo. Fotografska poslastica. 
  
VIZIONAR  ZA NAJBOLJŠO GLEDALIŠKO PREDSTAVO V CELOTI: 
Inštitut za boljše čase, Maribor 
  Avtorski projekt: GENERACIJE 
  
  
  
 Predstava Generacije je predstava z velikim P. Je predstava, ki premika meje doživljanja  gledališkosti, ki izstopa iz kalupa »klasične« gledališke predstave. Je izjemna  mešanica dokumentarnega, postdramskega in Brechtovskega gledališča. Igralci -  performerji so suvereni, natančni in za vsako besedo in vsak gib točno vedo,  zakaj so jo izrekli ali naredili. Predstava nas zagrabi s prvim stavkom in nas  ne izpusti še dolgo po njenem koncu. Prava dragocenost predstave pa je, da  kljub izbruhu mladostniškega pravičniškega besa ne išče toliko odgovorov, kot  postavlja pravilna vprašanja, ki niso namenjena zgolj njihovim vrstnikom,  temveč jih lahko razumemo v širšem aspektu današnje družbe. Z uporabo  dokumentarnih pričevanj razosebni vsakega igralca in s tem gledalcu skorajda u  fris vrže dejstva, ki le-ta mora sam razvozlati in osmisliti. K temu pripomore  tudi koherentna uporaba potujitvenega efekta, končne razgalitve odra s  simbolnim padcem zavese in konec, ki nam daje upanje na boljši jutri.  Verjamemo, da bodo vsi ustvarjalci, ko pri petdesetih odprejo svoja pisma,  srečni.  
  
VIZIONAR  ZA NAJBOLJŠO LUTKOVNO PREDSTAVO V CELOTI: 
Gledališka šola Prve gimnazije Maribor 
  Avtorski projekt: NOČ V JEDILNICI 
  
  
 
  Predstava Noč v jedilnici se pogumna  spopade s konceptom lutkovne predstave. Gre za pogumno raziskovanje mej  lutkovnosti in stapljanja živega, dramskega gledališča s teatrom objekta.  Predstava je tako režijsko kot dramaturško zaključena celota, avtorska zgodba  je prepričljiva in omogoča uporabo lutk na višji, simbolni ravni. Lutke tukaj  niso samo pomanjšano dramsko gledališče, temveč izrisujejo abstraktne koncepte  in ideje, ki v povezavi z dobro igro živih igralcev predstavljajo odločen  premik v pojmovanju lutk. Animacija je brezhibna, pretok energije med  animatorjem, predmetom in gledalcem je izčiščen, fokusi so na mestu. Predstava  kot celota je premišljena ideja, kjer vzajemno deluje vse, glasba in tišina,  animacija in živa igra, konkretna zgodba in simbolni aspekt.  
  
VIZIONAR ZA LUTKOVNOST: 
Gledališka šola  Gimnazije Franca Miklošiča Ljutomer, Lutkovni studio Lizači parketa, avtorski  projekt UPOR  
  
  
 
  Pri poizkusu  definicije lutkovnega gledališča kot specifičnega žanra uprizoritvenih  umetnosti vedno naletimo na težave. Je vsaka predstava, ki uporablja lutke res  lutkovna? In kako lahko tja umeščamo predstave, kjer lutk sploh ni? Edino, kar  res definira lutkovno predstavo kot tako, je njena lutkovnost. Ta zajema več  kot samo odnos lutkar-lutka-občinstvo. Gre za razumevanje, kako igralec in  predstava delujeta v razmerju z animiranim. In to razumevanje je skupini Lizači  parketa lastno. Naj gre za animacijo prostora, vzpostavljanje ambienta, uporabe  dvojnosti v smislu igralec-lutka, navsezadnje pa tudi za celosten koncept  predstave, ki kar kipi od lutkovnosti. S tem je skupina naredila velik korak od  preproste predstave z lutko in je ustvarila lutkovno predstavo v najžlahtnejšem  pomenu besede. 
 
  VIZIONAR ZA NARACIJO: 
Teater Pozitiv – KUD Pozitiv – Dijaški dom  Ivana Cankarja Ljubljana,  
  avtorski projekt MATICA 
  
  
 
Vsaka umetnost je  sistem znakov, ki jih ustvarjalci posredujejo sprejemnikom, ti pa jih preko  vnaprej dogovorjenega koda dekodirajo in povežejo. V literaturi je ta kod  razmeroma preprost, saj zajema malce več kot petindvajset različnih znakov. Pri  dramskem gledališču je pravilno branje že bolj zapleteno. Velika težava pa  nastane pri recepciji gibalnih in plesnih predstav, saj je gledalec soočen s  popolno abstrakcijo. A pri predstavi Matica teh težav ni. Izčiščena ideja,  premišljena koreografija, podpora scene, luči in glasbe ter seveda brezhibna  izvedba so vzpostavili jasen kod, tako da je naracija, seveda specifična žanru,  konsistentna in razumljiva. S tem so ustvarjalci naredili odločen premik in s  predstavo, ki bi lahko hitra bila zgolj predstavitev plesnih in gibalnih  sposobnosti, vzpostavili celostno gledališko izkušnjo. 
 
  VIZIONAR ZA ANSAMBELSKO IGRO: 
Gledališče GNOSIS, MKUD Ivan Cankar, II.  gimnazija Maribor,  
  Sarah Marn (po Georgeu Orwellu): ŽIVALSKA FARMA 
  
  
 
Gledališka predstava je  skupek večih dejavnikov – besedila, režije, glasbe, kostumografije … Seveda pa  vse to ne zadostuje, če so na odru igralci, ki vse te podpore niso sposobni  izkoristiti. Pravo srce vsake predstave je njen igralski ansambel. In vsi igralci  gledališča Gnosis so dane dejavnike maksimalno izkoristili. Igralski vložek  tako vsakega posameznika kot cele skupine je močen. Ustvarjalci imajo izdelane  vloge, vsaka živalska karakteristika je jasna in predvsem nepretirana.  Skupinska dinamika je prisotna skozi celo predstavo, od množičnih do intimnih  prizorov. Igralci so res pravo srce te predstave.  
 
  VIZIONAR  ZA NAJBOLJ INOVATIVEN PRISTOP V GLEDALIŠKI PREDSTAVI: 
Gimnazija Poljane in SŠOF Ljubljana / Umetniška gimnazija-likovna smer,  
  po motivih ruske avantgarde: 0 
  
  
 
Predstava je močna samo  toliko, kot je močen njen najšibkejši člen. Prepogosto se zgodi, da se pri  uprizoritvah nenamenoma zanemari katerega od sestavnih delov predstave, naj bo  to likovni, zvočni ali pa dramaturški aspekt. Predstava 0 pa je prikazala  celostno umetniško stvaritev. Vsak sestavni del je podpiral idejo in njeno  izvedbo. Likovna podoba je konkretno izrisovala simboliko časa, igra je  diskretno didaktično pojasnjevala koncept avantgarde in luč je pravilno  fokusirala dogajanje. Posebno omembo pa si zasluži avtorska zvočna podoba, ki  je premišljeno podčrtavala celo uprizoritev. Predstava je vsekakor dober primer  totalne in celostne gledališke izkušnje. 
  
ROCK VIZIONAR ZA NAJBOLJŠO MLADINSKO ROCK SKUPINO : 
Band  Infected 
  
  
 
  Infected so vse,  kar mlad bend mora biti. Iskreni, naivni, izpovedni in mladostno nagajivi.  Besedila realna, glasba izdelana, kot je prav. Izvedbeno prepričljivi, uigrani,  a ne izumetničeni. Na odru počnejo, to kar počne občinstvo pod odrom. Uživajo.  Od sredinskega rocka pričakovati več, bi bilo nepravično. 
  
ROCK VIZIONAR ZA CELOSTNI AVTORSKI IZRAZ:  
Sandra Erpe 
  
  
 
  Če pri 22-ih znaš  zapisati, uglasbiti in na odru interpretirati svoje življenje na način, kot to  počne Sandra, si to zasluži pozornost vseh. Odmik od puhlosti premnogih besedil  in zavedanje, da je manj (a dobro producirano), ravno prav za kantavtorski pop,  lahko Sandro pripelje zelo daleč. 
  
ROCK VIZIONAR ZA BESEDILNO SPOROČILNOST: 
Diareja Eksploziv 
  
  
 
  Punk je spremenil  svet. Oznaka, ki si je punk ni nikoli prilepil sam. Sprememba se je zgodila, ne  nujno v smer, ki bi si jo želeli. A punk živi novo življenje. Opazuje,  opozarja, kriči, a kar je najbolj pomembno, ob tem se tudi zabava. Ker ni bolj  žalostnega prizora, kot je zategnjen punker. Oi, oi, oi!!! 
  
ROCK VIZIONAR ZA NAJBOLJŠO SKLADBO : 
Polna Luna za skladbo Vse  se premika 
  
  
 
  Skladbo poslušaš prvič in obstaneš. Po dveh urah še vedno  veš, kaj si slišal, kako je zvenelo in kako dobro si se počutil, ko si jo  slišal. In zato jo želiš slišat spet in spet. In to je to. Vse se premika... 
  
 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
DODATNE INFORMACIJE
  
      | 
      | 
      
        
        
      Matjaž Šmalc 
       strokovni svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost 
        Tel: 01/ 2410 511 
        Faks: 01/ 2410 510 
        E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si  | 
   
  
    |   | 
      | 
      | 
   
 
  
  
  
						
 |