PLES / DELAVNICE, IZOBRAŽEVANJA

36. Spomladanska plesna šola 2021

Maribor, 24. - 27. april 2021

 

DELAVNICE in PEDAGOGI

SODOBNI BALET I & II – TINA (MARTINA) DOBAJ

SODOBNI BALET  I in II

Tinin sodobni balet je preplet stiliziranega klasičnega baleta z mehkobo sodobnega plesa, različno dinamiko, močjo, ostrino in volumnom gibanja.
Delavnica je prilagojena potrebam sodobnega plesalca in išče vzporednice z mehanizmi v sodobnih plesnih smereh. V uvodnem delu so vaje za pripravo telesa (pilates in floor barre). Vaje ob drogu so postavljene skozi razumevanje in  pravilno uporabo anatomije ( postavitve telesa) skozi baletne vaje, uporabo stopala in ekstenzije. Vaje na sredini zajemajo koordinacijo, tranzicije, vpetost v prostor in dinamiko elevacij. V zaključnem delu sledijo vaje za moč in stabilizacijo telesa na tleh.
Baletna fuzija je primerna za vse plesalce, z več in manj plesnimi izkušnjami.

TINA (MARTINA) DOBAJ

TINA (MARTINA) DOBAJ, plesalka, koreografinja in plesna pedagoginja,  je končala umetniško akademijo P.A.R.T.S. v Bruslju. Po šolanju je bila sprejeta v profesionalno skupino ROSAS priznane belgijske koreografinje Anne Terese de Kearsmaaker. Kmalu zatem je dobila angažma v predstavi The Vile Parody of Address koreografa Williama Forsytha. Ko se je vrnila v Slovenijo, je začela učiti profesionalne treninge v Ljubljani in v gledališču v Mariboru, kasneje pa je obnovila stik z Brusljem in poučevala tudi tam različne treninge in delavnice. Prav tako je začela poučevati na gimnaziji SVŠGL – smer sodobni ples, kjer učil vse do danes. Na Pedagoški fakulteti sodeluje pri mednarodnem projektu koorporiranja plesne umetnosti v šolski sistem. Sodelovala je tudi pri uvajanju ter pisanju programov na umetniški gimnaziji Ljubljana. Od leta 2014 deluje tudi kot pedagoginja na ptujski gimnaziji, kjer soustvarja program Musicla. S koreografskim prvencem Cesta je dobila dve nagradi Povodnega moža, s predstavo Geiko (2004) pa nagrado Münchenskega festivala. V produkciji Flote je še ustvarila predstavi Ring in Kore wa tada no sen desu (2006 in 2007). Sodelovala je tudi z zborovodjo Karmino Šilec in naredila koreografijo za njen projekt Adiemus (2003) in CS LIGHT (2007). Z Gregorjem Kamnikarjem je sodelovala pri predstavah Odprto od do in Kapital. Slednja je bila povabljena na Brisbane festival v Avstraliji (2011), kjer je avtorica izvedla delavnice na Queenslandski univerzi ter študente integrirala v predstavo. Aprila 2013 je v New Jerseyu poučevala na plesni šoli MADLOM koreografinje Maje Milenović Workman, kasneje pa plesala v njeni predstavi Namišljena resnica, ki je bila premierno izvedena septembra 2013 v Stari mestni elektrarni v Ljubljani. V New Yorku je 2013 sodelovala v improvizacijskih projektih skupaj z legendama jazz glasbe, z Reaggijem Workmanom in Kenom Vandemarkom v režiji Maje Milenovič Workman. Od februarja 2014 ustvarja performanse pod imenom LaMuG-Zi v plesno-glasbenem tandemu z Andrejem Hrvatinom. .  Leta 2006 -2010 je poučevala na P.A.R.T.S – u kot zunanji učitelj ter vodila delavnice in profesionalne sodobno plesne klase v Charleroi v Bruslju, Avstriji, Madžarski. Tina sedaj poučuje svoje klase skupaj s korepetitorjem Andrejem Hrvatinom v Sloveniji in zunaj nje. Leta 2016 je v Minoritski cerkvi izpeljala projekta M – Dotik v produkciji Federacije in Silhueta s finančno pomočjo Občine Maribor in jo tako predstavila na gostovanju v Švici, Zurich v februarju 2017. Leta 2018 je ustvarila skupaj z režiserjem Matjažem Latinom predstavo Motnje procesa ali to se vas ne tiče. V decembru 2018 je koreografirala kratke koreografije za Božični koncert mladih baletnih plesalcev  dijakov Konservatorija za glasbo in balet Maribor in baletnega ansambla mariborskega gledališča. Leta 2019 je uspešno izvedla premiero plesne predstave Bardo – prostori praznine, s plesalko Evin Hadžialjević in glasbenico Damaris Potočnik.
Več na: http://ski.emanat.si/tina-dobaj/

JOGA, SODOBNI PLES II  – MAJA KALAFATIĆ

JOGA

Vsaka ura bo imela svojo tematiko, tako se bomo v štirih dneh posvetili kolkom, hrbtu (zakloni), rokam in inverzijam (obrnjeni položaji). Skozi vaje ozaveščanja, delu v parih in asistenci bomo delali na stabilizaciji telesa, prav tako na odpiranju in krepitvi mišičnega tkiva. Privoščili si bomo tako dinamične sekvence kot poglobljen vpogled v posamezne položaje.

SODOBNI PLES II

Prvi del ure je namenjen ozaveščanju telesa skozi tehnike sodobnega plesa in somatike. Delali bomo na artikulaciji telesa in odnosu do prostora v in izven telesa. Del vaj bo strukturiran in sestavljen iz besednjaka floor worka, release tehnike in principov iz somatike. Osredotočali se bomo na različne sekvence skozi katere bomo delali na kvaliteti fluidnosti, poseben poudarek pa bo na  muzikalnosti in izvajanju plesnega/gibalnega materiala. Drugi del ure se osredotoča na pridobivanje orodij s katerimi lahko operiramo med improvizacijo. To bo bolj vodeno raziskovanje, ki bo sestavljeno iz nalog in iger. 

MAJA KALAFATIĆ

foto Miha Fras

MAJA KALAFATIĆ (1984, Celje) je plesalka, koreografinja, pedagoginja in učiteljica joge, ki živi in ustvarja med Ljubljano in Beogradom. Leta 2006 je diplomirala na SEAD (Salzburški eksperimentalni akademiji za ples) in leta 2015 magistrirala na Hochschule fiir Musik und Tanz, KöIn: HfMT na področju plesne diseminacije.
Trenutno je doktorandka na FMK (Fakulteta za medije in komunikacije v Beogradu), na področju transdisciplinarne umetnosti in medijev. Njena doktorska disertacija postavlja pod vprašaj koncept veščine v sodobni performativni umetnosti.
Njena praksa združuje teoretične in praktične osnove ter vključuje raziskovanje giba, koreografiranje, vodenje delavnic (sodobni ples, somatska praksa, družbena koreografija, aktivizem, joga), ter pisanje o plesu.
Deluje kot samozaposlena v kulturi.
http://ski.emanat.si/maja-kalafatic/

FOLLOW THE FLOW  I & II – URŠA RUPNIK

URŠA RUPNIK
foto: Drago Videmšek

FOLLOW THE FLOW  I & II

Urša poučuje avtorsko obarvano sintezo sodobnih in modernih plesnih tehnik, obogateno z lastnimi plesnimi izkušnjami in svojimi principi ustvarjanja. Kot dolgoletna asistentka in plesalka uveljavljenega ameriškega koreografa in pedagoga Joa Alegada pri svojem delu izhaja predvsem iz metode Alegado Movement Language, ki se napaja v gibu rok in dlani. Te se kot vodilo za gibanje celotnega telesa povezujejo z viri energije znotraj telesa in se nato projicirajo navzven v prostor.
Uršin klas se začne s preprostim, a dinamičnim ogrevanjem; ozaveščanjem in prebujanjem celotnega telesa z delom v parih, skupinah ali posamično. Temu sledijo strukturirane vaje na tleh, gibalne fraze v vertikali in prostorske kombinacije, ki jih nadgradi z zaključno plesno kompozicijo oz. koreografijo. Ta je sestavljena iz tehnično prej predelanih plesnih elementov, motivov in principov gibanja.
Pozornost se pri Uršinih klasih usmerja na gibanje in postavitev hrbtenice, kompleksno koordinacijo rok, nog ter trupa. Vpeljuje se prizemljenost ter hkratno vpetost v zrak in prostor. Urša poudarek daje plesnosti, muzikalnosti, mehkobi in pretočnosti gibanja in prehajanja med vertikalno in horizontalno ravnjo ter izrazni interpretaciji plesnega materiala.
Urša vas vabi, da na tej delavnici skupaj ujamete in zajezdite val fluidnega gibanja in se na njem podate na dinamično potovanje skozi prostor in čas.

URŠA RUPNIK
foto: Drago Videmšek

URŠA RUPNIK je univ. dipl. kulturologinja (Fakulteta za družbene vede, UL) ter dipl. plesalka in koreografinja (Akademija za ples, Ljubljana). Kot samostojna plesna ustvarjalka sodeluje s pomembnejšimi slovenskimi koreografi (Jasna Knez, Maša Kagao Knez, Eča Dvornik, Matjaž Farič, Gregor Luštek, Rosana Hribar, Snježana Premuš), režiserji (Niko Goršič, Matjaž Mrak, Ana Kržišnik Blažica) in drugimi umetniki (Lado Jakša, Tone Stojko, Jerenj Kustrle, Katjuša Kovačič, Nikola Orešković). Ustvarja avtorske plesne projekte (Morska deklica, Izgubljena, Rada bi nekaj rekla) deluje v tandemu z Lizo Šimenc (Meduza), v plesnem kolektivu Frankies (In Vitro, Utvare/Prevare, Domus Fabula) ter kot umetniški vodja Studia za svobodni ples in Ursus Dancers kolektiva (Prehajanja, Ob sončnem zahodu /.../, Druga prihodnost).
Več kot desetletje je asistentka koreografije in delavnic eminentnega svetovno uveljavljenega ameriškega plesalca, koreografa in pedagoga Joa Alegada (med drugim vsakoletno na Vienna International Dance Festivalu ImPulsTanz) ter članica njegove mednarodne plesne skupine Jalegado Dance Company, s sedežem v Pragi. Izhajajoč iz njegove metode Shifting Roots – Alegado Movement Language poučuje lastne plesne delavnice in tečaje ter gostuje na različnih institucijah tako v Sloveniji kot v tujini.
Kot koreografinja in pedagoginja sodeluje s Pedagoško fakulteto UL, Višjo baletno šolo KGBL, Akademijo za ples AMEU, Belgrade Dance Institutom. Je prejemnica Listine Mete Vidmar (2012), ki jo podeljuje Javni sklad RS za dosežke na področju sodobne plesne umetnosti ter prejemnica Srebrnega priznanja Zveze kulturnih društev Ljubljana (2019) za izjemen prispevek na področju sodobnega plesa.
Koreografski imenik: http://ski.emanat.si/ursa-rupnik/

SALSA FUSION SOLO I/II & II/III – KATJA ČUK

KATJA ČUK

SALSA FUSION SOLO I/II

Delavnica je namenjena vsem plesalcem ali ljubiteljem plesa z osnovnim predznanjem ali brez znanja, salse. Razložili bomo osnove gibanja, štetja glasbe, koordinacije in se nato lotili preprostejših kombinacij korakov in rutine.

SALSA FUSION SOLO II/III

Delavnica je namenjena vsem plesalcem in salserjem s predznanjem in večletnimi izkušnjami. Delavnica vabi tudi plesalce drugih plesnih zvrsti, ki jim bo ta nov stil izziv.
Uvodoma bomo ponovili osnove, spoznali raznolike salsa korake in razvijali nekoliko zahtevnejšo plesno rutino, ki vsebuje korake in elemente različnih salsa stilov.

V kolikor niste prepričani katera delavnica bi bila primerna za vas ali imate kakšno drugo vprašanje se lahko vedno posvetujete: IG: katya.cuk ali katja.cuk84@gmail.com

KATJA ČUK

KATJA ČUK

Življenje mi je dalo možnost in priložnost, da se razvijam in utrdim na več področjih: tako na plesno umetniškem kot tudi na pedagoškem. Plesala in plesno izobraževala sem se od 7. leta naprej na različni plesnih tečajih, seminarjih ter zimskih in poletnih plesnih šolah, doštudirala sem pedagogiko in sociologijo na Univerzi v Mariboru, dokončala izobraževanje za Učitelje kreativnega gibanja in plesa pri JSKD in se v Kolumbiji izobrazila kot plesalka in plesna učiteljica salse in drugih latinskih ritmov ter delala na mnogih zanimivih plesnih, teatralnih in umetniških ter pedagoških projektih: med drugim sem bila del dveh »Salsodromo« parad v Caliju (salsa povork na ulicah Calija, ki je tretje največje mesto v Kolumbiji in velja za svetovno prestolnico salse), plesala na številnih manjših in večjih nastopih tako v Kolumbiji kot v Grčiji in Sloveniji.
Poučujem  salso in vse njene žanre, kot druge plesne ritme in stile. Izvajam rekreativne plesne in gibalne delavnice, privatne plesne ure, nastope, animacije in nudim koreografsko delo.
PLES je moj element - pomeni, da je prostor/dejavnost kjer se jaz počutim jaz in kjer sem doma.
Mnoga leta sem se udeleževala in izobraževala na delavnicah Zimske in tudi poletne plesne šole, ki jo organizira JSKD. Danes sem počaščena, da sem povabljena in sodelujem kot plesna pedagoginja.

PLESNA DELAVNICA ZA MENTORJE: DVA LETEČA IN EN BOS – »POTovanje« – SAŠA LONČAR

DELAVNICA ZA MENTORJE »POTovanje«

Najprej se začne v naši glavi in ji pravimo IDEJA, naš naslednji korak pa je, kako idejo uresničiti. Tukaj največkrat nastane zmeda ... zato bomo skupaj naredili prvi korak, mu dodali naslednjega in še naslednjega in tako  se bomo po nekaj kilometrih in dolgem zapletenem času približali naši realizirani IDEJI.
Pridružite se mi na zanimivem potovanju, kjer se bomo srečali z različnimi gibi, ki jih bomo povezali v gibalne sekvence, raziskovali obsežno  improvizacijo, poiskali smisle med nivoji, se orientirali v različnih smereh, se soočili z  dinamiko, kompozicijo, spoznali česa nočemo in na koncu izbrali najbolj všečno dogodivščino in jo označili kot končni cilj našega potovanja ...

SAŠA LONČAR

foto Minka

SAŠA LONČAR je priznana plesna pedagoginja in koreografinja, ustanoviteljica in umetniška vodja KD Qulenium v Kranju in Ljubljani. Vsako leto organizira festival odrske umetnosti Kalejdoskop in raziskovalno-ustvarjalni poletni tabor mladih na Mašunu. Skozi ustvarjalne procese z bujno domišljijo, odprtostjo, drznostjo, odličnim občutkom vodenja, spodbuja otroško plesno ustvarjalnost in bogati njihovo osebno gibalno izraznost. S svojimi plesalci sodeluje na pomembnih prireditvah in festivalih doma in v tujini (Francija, Indonezija, Indija, Hrvaška, Danska, Srbija).  Za umetniške ustvarjalne in pedagoške dosežke je prejela plaketo Mete Vidmar in na 9. slovenskem bienalu Gibanica 2019 nagrado Ksenije Hribar.
Več: www.qulenium.org

DODATNA PONUDBA

Med vikendom po predhodnem naročilu v info pisarni:

TRADICIONALNA KITAJSKA MASAŽA - Darinka Brešar, www.darinka-tuina.si

BIOPTRON svetlobna terapija (regeneracija z novo dimenzijo) – Zvezdana Lamovšek, http://www.zepter.si/MainMenu/Products/Medical/Bioptron/ColorTherapy.aspx

 

 

 

 

prijavnica