SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2018/19

Naziv seminarja:

 

MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE DELAVNICE

IZOLA JE LETOS V KOPRU

     

Kraj izvedbe:

 

Koper

Termini:

 

15. – 21. avgust 2019

Mentorja:

 

Tjaša Črnigoj, Roel Faes, Pim Griens, Iva Milley, Halil (Hanan) Itzhak, Kimmo Tähtivirta

Cena:

 

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 7. 2018,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 8. 2018 (DDV vključen).

Rok prijave:

 

8. avgust 2019

 

Mednarodne poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

PROGRAM DELAVNIC:

I. RAZISKOVANJE VLOGE (SO)USTVARJALCA UPRIZORITVE
 mentorica: Tjaša Črnigoj, Slovenija

II. RAZISKOVANJE INDIVIDUALNEGA IN KOLEKTIVNEGA TELESA
 mentor: Roel Faes, Belgija

III. FREE YOUR MIND AND YOUR ASS WILL FOLLOW! – IGRANJE BREZ IGRE
mentor: Pim Griens, Nizozemska

IV. GLEDALIŠKI PROSTOR IN ČAS
mentorica: Iva Milley, Hrvaška

V. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

VI. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine. Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

I. RAZISKOVANJE VLOGE (SO)USTVARJALCA UPRIZORITVE
 mentorica: Tjaša Črnigoj, Slovenija

Delo v gledališču postaja vse bolj kolektivno. Igralci niso več »zgolj« ustvarjalci svojih vlog, temveč pogosto postajajo tudi soustvarjalci uprizoritve kot celote, režiserji v predstavah nastopajo itd. V delavnici bomo raziskali, kaj pomeni (so)ustvarjanje uprizoritve kot celote.

Zakaj delamo neko uprizoritev? Kaj bi z njo radi povedali – kako bomo z njo spremenili svet? Kako raziskati temo, o kateri bo uprizoritev govorila? Kaj je s konfliktom? Kakšno vlogo ima pri tem posamezni igralec? Kako potem vse skupaj spraviti na oder? Kako narediti, da bo uprizoritev učinkovala na gledalca vsaj približno tako, kot smo si zamislili? Kakšen je ustvarjalen pogled na predstavo skozi kostume in scenografijo, kakšen skozi glasbo in zvok?

In kako delati z vsemi temi ljudmi? Kako delati v skupini? Kako se spoprijemati s konflikti v skupini? In kako delati s sabo? In spet: kakšna je razlika, če uprizoritev postavimo v šolski telovadnici ali v neodvisnem gledališču? Ali pa v kulturnem domu? Ali pa na ulici? Kako naj človek misli na vse to?!

Na vsa ta vprašanja na delavnici prav gotovo ne bomo odgovorili. Jih bomo pa skozi ustvarjanje avtorskih prizorov – mini uprizoritev – skušali čim bolj razpreti. Udeleženci delavnice se bodo lahko skozi ustvarjanje takšnih »uprizoritev v malem« preizkusili v različnih vlogah (igralca, režiserja, kostumografa, člana kolektiva itd.) in spoznali različna področja gledališkega ustvarjanja. To bo izhodišče za osvetljevanje različnih področij, ki se jih je pri gledališkem ustvarjanju tako ali drugače potrebno dotakniti, da bi na koncu nastala uprizoritev. 

rob zgoraj

Želim si, da bi bili moji filmi vsaj pol tako napeti in zanimivi, kot so Tjašine predstave.
Quentin Tarantino, režiser in producent

rob spodnji

Tjaša Črnigoj je gledališka režiserka, filozofinja in literarna komparativistka. Deluje kot gledališka režiserka, (so)avtorica odrskih priredb, pedagoginja in selektorica festivala Linhartovo srečanje. Poleg dela se trenutno izobražuje tudi za psihodramsko psihoterapevtko. 

 Kot gledališka režiserka deluje tako na neodvisni kot tudi na institucionalni gledališki sceni. Režirala je Smrčuljčico (SNG Nova Gorica), Gilgalovanje (Gledališče Glej), Hamletovanje (BiTeater), Satirikonijado (Moment Maribor in AGRFT), Fiziko žalosti (Anton Podbevšek Teater Novo Mesto) in druge. Ena izmed njenih zadnjih uprizoritev, Gilgalovanje, je bila uvrščena v Tekmovalni program 53. Festivala Borštnikovo srečanje in razglašena za eno izmed desetih najboljših predstav leta 2018 po izboru časopisa Dnevnik. Že štiri leta v okviru projekta ŠtudenTeater Gledališča Glej in JSKD deluje kot mentorica študentskim gledališkim skupinam ter vodi gledališke delavnice. 

II. RAZISKOVANJE INDIVIDUALNEGA IN KOLEKTIVNEGA TELESA
mentor: Roel Faes, Belgija

Na delavnci bomo raziskovali gib, ki izvira iz naših teles. Z opazovanjem in poslušanjem bomo ozavestili svoja telesa, poiskali njihove posebnosti in omejitve. Gradili bom ozaveščen in neposreden gib, kot posamezniki in kot celotna skupina, kolektiv. Fokus bomo iz rok, nog in glave preusmerili druge dele telesa – na torzo, boke, nosnice … okolice ne bomo raziskovali z običajnimi čutili in z glavo, temveč s telesom. Gradili bomo telesne, neverbalne odnose do sebe, soigralca, prostora, časa, skupine … beležili, kako se na vse to odziva telo in spoznanja vključili v prizore.

Na delavnici se bomo naučili prepoznati posameznikove psihične in fizične omejitve, jih sprejeti ter jih izkoristiti pri iskanju svojega lastnega giba. Pri tem nas bo vodilo načelo, da ne obstajajo omejitve – obstajajo zgolj posebnost!

rob zgoraj

Roel, prosim pokliči! Rabim koreografa za svoj nov spot!
Beyoncé, pevka in plesalka

rob spodnji

Roel Faes živi in ustvarja v Bruslju. Njegovo delo je osredotočeno na fizično gledališče. Po dokončanem študiju filozofije je obiskoval še študij dramaturgije, potem pa se je usmeril v raziskovanje ustvarjalenga procesa. Za Roelovo delo je ključno odkrivanje novih načinov izražanja. Deluje kot režiser, mentor, performer, dramaturg. Giblje se med profesionalnimi gledališči in projekti, v katerih sodeluje z nepoklicnimi ustvarjalci. Najbolj odmevno je njegovo sodelovanje v kolektivu Transfocollet in znameniti skupini Ultima Vez.

III. FREE YOUR MIND AND YOUR ASS WILL FOLLOW! – Delavnica gradnje gledališkega lika
mentor: Pim Griens, Nizozemska

V delavnici bomo začeli z delom igralca samega na sebi: kako se odpreti, se pokazati, svojo pozornost iz sebe preusmeriti na soigralce in okolico. Nadaljevali bomo z gradnjo lika. Raziskovali bomo, kako je, ko ne razmišljaš več s svojo glavo, temveč z glavo lika, ki ga igraš. Znebili se bomo svojih vsakodnevnih mask – klišejev, običajev, igralsih manir – in si bomo nadeli nove maske, tiste od vloge, ki jo želimo oblikovati.

Dopustili si bomo upati si. Šele ko se na odru popolnoma osvobodiš in sprostiš, lahko oblikuješ prepričljiv in polnokrven lik. Pozabili bomo na svojo olepšano samopodobo, pozabili bomo na to, da moramo igrati ter spoznali, da je igralec najboljši takrat, ko ne igra, ampak enostavno – je!

rob zgoraj

Brez Pima mi ne bi nikoli uspelo. On me je naučil vsega, kar znam!
Brad Pitt, igralec

rob spodnji

Pim Griens je igralec, režiser in dramski pedagog iz Nizozemske. Leta 2009 je dokončal študij režije in gledališke pedagogike na Fonty Hogeschool Tilburg. Od takrat se poklicno ukvarja z različnimi polji gledališča. V zadnjem času se ukvarja predvsem z improvizacijo, gibom in iskanjem iskrenosti v igranju. Raziskuje tudi ples in (kot bobnar) ritem.

Pim ogromno časa posveti izobraževanju mladih gledaliških ustvarjalcev. Verjame, da mora biti prostor delavnice varen prostor, kjer lahko udeleženci med seboj vzpostavijo popolno zaupanje. Verjame v smeh, humor in predvsem, da je vsak udeleženec poseben in da potrebuje individualen pristop. 

IV. GLEDALIŠKI PROSTOR IN ČAS
mentorica: Iva Milley, Hrvaška

Delavnica je zastavljena kot raziskovalni proces, ki se ukvarja s prostorom in časom znotraj gledališke izvedbe. Naše gledališko ustvarjanje bomo iz nadzorovanih pogojev zaprtega prostora gledališke dvorane predstavili v realne in nepredvidljive prostore ulic in trgov Kopra ter jih uporabili kot izhodišče za gledališke situacije.

Kaj se menja? Kaj ostane enako? Kakšne zgodbe nastajajo v ozkih srednjeveških ulicah in kakšne na morski obali? Kako prostor definira like in odnose med njimi? Kakšen je odnos med izvajalci in občinstvom in kakšna je meja med obojimi, če se gledališče premakne iz »varnega« zavetja odra na ulico, trge ali v naravo?

Skozi niz vaj in improvizacij, ki nas bodo ponesla v različna, mogoče še neraziskana mesta in stanja, se bomo ukvarjali s prostorskimi odnosi posameznik/skupina, skupina/skupina, veliko/majhno, daleč/blizu, glasno/tiho, itd.

Glede na to, da je vsak prostor pogojen tudi s časom, se bomo poukvarjali tudi s časom znotraj gledališke predstave in glede na to, da je čas najslabše mesto, kjer se lahko igralec izgubi, se bomo preverili, kako važen v predstavi je ta ključni element vsake predstave. Raziskovali bomo čas na različnih ravneh – od dejanskega časa trajanja izvedbe, preko časa, v katerega je predstava umeščena pa vse do zamišljenega časa trajanja določene akcije ali dejanja. Raziskovali bomo trajanje, elipse, ponavljanja, simultanost, čas bomo upočasnjevali ali pospeševali in se igrali s časovnim kolažem. Ustvarili bomo improvizirane prizore in jih raztegovali in zgoščali, ponavljali, dodajali, odvzemali, jih merili z metrom, štoparico ali s priložnostnimi merami za čas in v vsem tem času pozabili, da je teden dni delavnice za vse skupaj enostvano premalo.

rob zgoraj

Šele ko sem spoznal Ivo, sem ugotovil, da me je povozil čas ... ona me je spet postavila na pravo mesto.
Steven Spielberg, režiser in producent

rob spodnji

Iva Milley, komparativistka, arheologinja in teatrologinja. Je članica dramskega studia ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih). Zaposlena je v dramskem studiu ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih). Deluje kot dramska pedagoginja, igralka in scenografka. Piše dramske tekste za otroke in mladino, je mentorica številnih gledaliških delavnic igre in mima.  

V. OD DOMIŠLJIJE DO IMPROVIZACIJE
mentor: Halil (Hanan) Itzhak, Izrael

Igralčevo najboljše orodje je njegova domišljija. Vsak igralec jo ima, vendar jo prevečkrat – tudi, ko gre za polje improvizacije – potisne v stran in se zateče k besedam. V delavnici Od domišljije do improvizacije se bomo potopili v našo najglobljo podzavest. Pobrskali bomo po naših strahovih, sreči in veselju in skočili v – neznano.

V delavnici bomo raziskovali svet brez besede. Osvobojeni besede se bomo lahko posvetili gradnji gledališkega lika; čustvom, stališčem, fizični in psihični plati, opazovali bomo različna razmerja med različnimi liki v različnih situacijah. S svojimi ču(s)t(ve)nimi izkušnjami in domišljijo bomo preko improvizacij gradili prizore, ki bodo pokazali, da igralčevo glavno sredstvo komunikacije ni beseda, temveč igralec sam.

rob zgoraj

Rada bi, da bi tudi moj nasmeh bil tako nalezljiv, kot Halilov …
Julia Roberts, igralka

rob spodnji

Halil Itzhak je diplomiral leta 2000 na Yoram Levinstein Acting Studiu v Tel Avivu. Kot igralec je nastopal v številnih TV serijah (Polishuk, Burganim, Dakot shel Tehila, Shemesh idr.) ter sodeloval z različnimi Izraelskimi gledališči (Herzliya Theater, Soojud in Tzavta Theater, Tmoona Theater). Od leta 2003 je zaposlen na igralski šoli Yorama Levinsteina kot programski koordinator, kjer razvija in vodi programe in posebne projekte za mlade, starejše ter osebe iz ranljivih skupin (migranti, …)

VI. FIZIČNO GLEDALIŠČE
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

Delavnica bo raziskala vse vrste naših fizičnih navad in manir. Raziskovali bomo, kako lahko s pomočjo telesa izrazimo vsebino brez govorjene besede. V delavnici bomo raziskovali psihofizični potencial igralca skozi prepoznavanje različnih dinamik, npr. skozi dinamike štirih elementov (voda, zemlja, zrak, ogenj), živali ali določene slike (dinamike barv, kompozicije …) ter to prenesli v gledališki prostor. Spoznali se bomo z osnovami pantomime, dotaknili pa se bomo tudi osnov odrske borbe in preko tega raziskovali notranji ritem akcij in re-akcij ter kakšno je razmerje med dojemanjem organskega ritma, kot ga čuti igralec in ritma, ki ga dojema občinstvo.

rob zgoraj

Dal sem se tetovirati, da bi bil bolj podoben Kimmu, ampak ne pomaga – enostavno nimam tega sex-appeala!
David Beckham, nogometaš, maneken, wanna-be-Kimmo

rob spodnji

Kimmo Tähtivirta je gledališki pedagog, režiser, plesalec in performer. Po zaključenem študiju na gledališki akademiji v Helsinkih (Theatre Academy of Finland – Teatterikorkeakoulu) je svoje znanje in izkušnje fizičnega gledališča izpopolnjeval v Pragi in Madridu. Kot igralec in režiser večinoma deluje na področju neverbalnega in fizičnega gledališča. Je vodja številnih delavnic fizičnega gledališča doma in tudi v tujini (Rusija, Danska, Švedska, Belgija, Hrvaška in Turčija).

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Koper, več lokacij 15. – 21. 8. 2019

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

e-prijava

Rok prijave je 8. avgust 2019.

Cena delavnice:

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 7. 2018,

140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 8. 8. 2018 (DDV vključen).

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si s predhodnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.

Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:

Dijaški in študentski dom Koper: http://www.ddkoper.si/j3/index.php/turisticna-ponudba

Hostel Museum Koper:  https://www.hostel-museum.com

Hostel Secret Garden:  http://www.hostel-secretgarden.com/sl-si

Youth Hostel Histria: https://www.hihostels.com/hostels/koper-youth-hostel-histria

KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine.

V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

producent za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 511
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

   

Franci Cotman

Tel: 01/ 2410 523
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: franci.cotman@jskd.si

 

 

 

 

 

e-prijava