SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2021/22

 

 

Naziv seminarja:

 

MEDNARODNE POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE

PELJI ME NA MORJE

     

Kraj izvedbe:

 

Koper

Termini:

 

15. – 20. avgust 2022

Mentorji:

 

Petja Labović, Moritz Holzinger, Iva Milley, Halil Itzhak, Kimmo Tähtivirta, Abbie Moore, Urban Kuntarič

Cena:

 

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 5. 7. 2022,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 5. 8. 2022 (DDV vključen).

Rok prijave:

 

5. avgust 2022

 

Mednarodne poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.

PROGRAM DELAVNIC:

I. BAZIČNA IGRA – SITUACIJA, PARTNER/SKUPINA, KONTEKST
mentor: Petja Labović, Slovenija

II. USTVARJANJE KRATKEGA FILMA
mentor: Moritz Holzinger, Italija

III. NOS NA NOS – DELAVNICA KLOVNSKEGA GLEDALIŠČA
mentorica: Iva Milley, Hrvaška

IV. OD IDEJE DO ZGODBE
mentor: Halil Itzhak, Izrael

V. FIZIČNO GLEDALIŠČE MASK
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

VI. IMPRO ZA GLEDALIŠČNIKE
mentorica: Abbie Moore, Velika Britanija

VII. OBRTNIŠKOST IGRALSKE UMETNOSTI – delavnica igre pred kamero
mentor: Urban Kuntarič, Slovenija

I. BAZIČNA IGRA – SITUACIJA, PARTNER/SKUPINA, KONTEKST
 mentor: Petja Labović, Slovenija

Poleg obvladovanja svojega igralskega aparata se trije izmed pomebnejših postulatov gledališča skrivajo v naslovu. Na delavnici bomo raziskovali, kako nam lahko ti trije aspekti pripomorejo k suverenejšemu odrskemu bivanju. Kaj nam ponudi partner in kaj mi njej/njemu? Kako graditi skupino? Kako nam je lahko ta v uteho in kaj lahko mi prispevamo skupini? Kaj nam situacija in aktivnost lika v njej razkrije o liku samem in kako nas fokusiranje na to lahko razbremeni? Kako nam poznavanje konteksta kot performerju olajša bivanje na odru? Kje se neha govorit lik in pričnem govorit jaz?

Skozi tako improvizacijsko kot tudi konkretno tekstualno delo si bomo poskušali odgovoriti na zgornja vprašanja, vse to pa z najpomembnejšo rdečo nitjo: igrivost in skupinska dinamika.

rob zgoraj

Vse, kar znam, sem se naučil od Petje. Danes vem, kakšno krivico sem mu storil, ker sem igralsko metodo poimenoval po sebi in ne po njem.

Lee Strasberg, režiser, igralec in gledališki pedagog

rob spodnji

Petja Labović

Petja Labović se je z gledališčem začel ukvarjati na Prvem odru Prve gimnazije Maribor. Leta 2012 se je vpisal na AGRFT, kjer leta 2016 diplomiral iz dramske igre. Med študijem je v gledališču Glej sodeloval pri predstavi Zborovanje ptic (režija Nina Rajić Kranjac), ki je doživela številna mednarodna festivalska gostovanja, za svoje delo pa je prejel več mednarodnih priznanj. Od septembra 2017 je stalni član SNG Maribor. Igral je v celovečercu Jezdeca (Dominik Mencej) ter v drugih serijah in filmih. Z Moment Maribor je kot mentor šutdentskih gledaliških skupin sodeloval tudi v programu ŠtudenTeater 7.0

II. POETIKA FILMSKE SLIKE
mentor: Moritz Holzinger, Italija

Na delavnici bomo poglabljali filmsko znanje ne glede na predhodne izkušnje. Spoznali se bomo, kako prenesti svoje ideje najprej na papir, kako pisati za film ter kako ga načrtovati. Raziskovali bomo delo z igralcem in gradnjo filmskega prizora, ne glede na to, ali pri tem uporabljamo profesionalno filmsko opremo ali pametni telefon.

Zasnovali in posneli bomo različne oblike krajših video vsebin, od kratkega filma do reklame in zabavnih video skečev. Delali bomo v skupinah in si delili pridobljene izkušnje, ki nam bodo pomagale pri snovanju naslednjih filmov. Na delavnici se bomo spopadli z različnimi ustvarjalnimi izzivi, ki še povečujejo draž filmskega ustvarjanja.

rob zgoraj

Če bi prej spoznal Moritza, bi moji filmi bili precejbolj spektakularni.

Stanley Kubrick, filmski režiser

rob spodnji

Moritz Holzinger

Moritz Holzinger je filmski ustvarjalec mlajše generacije iz Južne Tirolske (Italija), ki ga odlikujeta humor in mladostna energija. V največji meri se ukvarja s snemanjem oglasnih spotov, ki temeljijo na navdušujočih zgodbah. Moritz deluje v kolektivu 5 filmskih ustvarjalcev, s katerimi so skupaj ustanovili podjetje. Je tudi aktivist (Fridays For Future), ki verjame, da so spremembe možne in da lahko skupaj spremenimo svet na bolje.

III. NOS NA NOS – DELAVNICA KLOVNSKEGA GLEDALIŠČA
mentorica: Iva Milley, Hrvaška

Jacques Lecoq pravi, da je klovnov rdeči nosek najmanjša maska na svetu, za katero pa se igralec ne more skriti, nasprotno, končno ima priložnost, da pokaže, kakšen je v resnici. Sodobna brazilska gledališka klovnesa Angela de Castro pravi, da je biti klov stanje in ne lik; če hočemo vzpostaviti to stanje, je nujno, da odkrijemo vso svojo radovednost, domišljijo, spontanost, naivnost in svobodo, kajti to so glavne značilnosti vsakega dobrega klovna.

Klovn obstaja v trenutku. Tukaj in zdaj. Opaža podrobnosti in vsak trenutek podoživlja zelo čustveno in z vsem svojim telesom.

Klovn je vedno drugačen, vedno različen in na svet gleda iz sebi lastne perspektive. In prav te perspektive bomo iskali na naši delavnici. Skozi igro in improvizacije bo lahko vsakdo našel svojega osebnega klovna, tistega, ki je vedno prisoten in se skriva v vsakem izmed nas.

Radionica NosNaNos upoznat će polaznike s teorijom i praksom kazališnog klauna koji se danas na vrlo zanimljiv način isprepliće s pojavom cirkuskog klauna, a osnovni cilj radionice je da svaki polaznik upozna svog vlastitog klauna i prepozna njegove karakteristike i sposobnosti.

Na delavnici se bomo spoznali s teorijo in prakso gledališkega klovna, ki se na zelo zanimiv način prepleta s cirkuškim klovnom. Osnovni namen delavnice je, da vsak udeleženec spozna svojega lastnega klovna, njegove značilnosti in sposobnosti.

Zdaj pa – snemimo maske in si nadenimo nos!

rob zgoraj

Včasih mi je žal, da sem se rodil 100 let prezgodaj in nikoli nisem imel priložnosti, da bi šel na Ivino delavnico. Kdo ve, kaj vse bi lahko sicer dosegel ...

Charlie Chaplin, največji vseh velikanov

rob spodnji

Iva Milley

Iva Milley, komparativistka, arheologinja in teatrologinja. Je članica dramskega studia ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih). Zaposlene je v Teatru Tirena kot dramska pedagoginja, igralka in scenografka. Piše dramske tekste za otroke in mladino, je mentorica številnih gledaliških delavnic igre in mima. 

IV. OD IDEJE DO ZGODBE
mentor: Halil Itzhak, Izrael

Igralčevo najboljše orodje je njegova domišljija. V delavnici Od ideje do zgodbe se bomo potopili v našo najglobljo podzavest. Pobrskali bomo po naših strahovih, sreči in veselju in skočili v – neznano.

Z različnimi vajami se bomo naučili, kako povedati svojo zgodbo. Skušali bomo razumeti, kašni motivi nas vodijo, kaj naj poganja in kaj je tisto, ki bi radi povedali svetu. Podali se bomo na pot in odkrili tisto, kar je v nas najpomembnejše – svojo zgodbo

rob zgoraj

Rada bi, da bi tudi moj nasmeh bil tako nalezljiv, kot Halilov …

Julia Roberts, igralka

rob spodnji

Halil Itzhak

Halil Itzhak je diplomiral leta 2000 na Yoram Levinstein Acting Studiu v Tel Avivu. Kot igralec je nastopal v številnih TV serijah (Polishuk, Burganim, Dakot shel Tehila, Shemesh idr.) ter sodeloval z različnimi Izraelskimi gledališči (Herzliya Theater, Soojud in Tzavta Theater, Tmoona Theater). Od leta 2003 je zaposlen na igralski šoli Yorama Levinsteina kot programski koordinator, kjer razvija in vodi programe in posebne projekte za mlade, starejše ter osebe iz ranljivih skupin (migranti, …)

V. FIZIČNO GLEDALIŠČE MASK
mentor: Kimmo Tähtivirta, Finska

Na delavnici bomo raziskovali načine neverbalnega akcij in odkrivali, kako lahko na odru vse povemo brez besed. Za izhodišče bomo naše like gradili živalskega sveta, štirih naravnih elementov in vizualnih podob. Spoznavali bomo, da je na odru vsaka akcija re-akcija, ki se je bomo naučili točno in jasno predstaviti tako soigralcu kot gledalcu.

Pri tem si bomo pomagali tudi z uporabo gledaliških mask. Maske imajo v gledališču dolgo zgodovino in se jih še vedno uporablja zlasti pri poučevanju igralskih veščin in tehnik. Ker se pri gledališču z maskami ne uporablja besed, izraz temelji na gibu. Maska tako igralcu ponudi »zaščito« pred gledalcem po drugi strani pa v središče pozornosti iz obraza preseli na telo.

Na delavnici bomo preizkušali različne načine kako se prepustiti domišljiji in še dodatno odpreti možnosti izraza skozi gib. Ker maske zahtevajo preciznost, bomo vadili in urili različne načine za oblikovanje jasnih gibalnih elementov na odru. Pri tem se bomo spopadli tako z uporabo re-akcij, ritma, prostora in uporabe domišljije brez zavor.

In še najpomembnejše: ob tem se bomo noro zabavali!

rob zgoraj

Dal sem se tetovirati, da bi bil bolj podoben Kimmu, ampak ne pomaga – enostavno nimam tega sex-appeala!

David Beckham, nogometaš, maneken, wanna-be-Kimmo

rob spodnji

Kimmo Tähtivirta

Kimmo Tähtivirta je gledališki pedagog, režiser, plesalec in performer. Po zaključenem študiju na gledališki akademiji v Helsinkih (Theatre Academy of Finland – Teatterikorkeakoulu) je svoje znanje in izkušnje fizičnega gledališča izpopolnjeval v Pragi in Madridu. Kot igralec in režiser večinoma deluje na področju neverbalnega in fizičnega gledališča. Je vodja številnih delavnic fizičnega gledališča doma in tudi v tujini (Rusija, Danska, Švedska, Belgija, Hrvaška in Turčija).

VI. IMPRO ZA GLEDALIŠČNIKE
mentorica: Abbie Moore, Velika Britanija

Ali obstaja še kaj boljšega kot občutek svobode igranja brez učenja besedila?

Na delavnici bomo najprej gradili skupinsko dinamiko. Osredotočali se bomo na to, kako sprejeti in se odzvati na izrečene in fizične ponudbe soigralcev in se spoznali s preprostimi rešitvami, ki pomagajo spremeniti nakazane ideje v celostne improvizirane prizore.

Spoznali se bomo z najrazličnejšimi igrami za kratke impro prizore in se bomo potopili tudi v svet daljših oblik improviziranega gledališča (t. i. longform impro). Pri tem se bomo naučili, kako lahko spremenimo predlog iz občinstva v serijo prizorov. Tako lahko iz ene same besede zgradimo celotno predstavo. Skupaj bomo spoznavali, kako vzpostaviti prizor, kako rešiti situacijo, ko se prizor zatakne in pognati dogajanje naprej. Spoznali bomo različne stile impro gledališča in jih preizkusili tudi pred občinstvom.

Delavnica ni namenjena samo improvizatorjem, temveč tudi vsem, ki predstavo gradite brez v naprej pripravljenega teksta (avtorsko gledališče), metoda pa je tudi izvrstna pri gradnji skupinske dinamike pri ustvarjanju vsake gledališke predstave.

Za delavnico niso potrebne predhodne izkušnje s področja impro gledališča.

rob zgoraj

Nekoč sem mislil, da sem izvrsten igralec. Potem sem spoznal Abbie ...

Anthony Hopkins, igralec

rob spodnji

Abbie Moore

Abbie Moore je gledališka ustvarjalka iz Velike Britanije. Po končanem študiju uprizoritvenih umetnosti je ustanovila gledališko šolo Hello Drama in vodila gledališke delavnice za tisoče udeležencev iz celega sveta. Njene delavnice so zasnovane tako, da spodbujajo ustvarjalnost, krepijo samozavest in razvijajo veščine sodelovanja in dela v skupini. Ob tem so tematsko osredotočene okrog eksperimentiranja z določeno temo. Med njenimi najpomembnejšimi dosežki so priprava, zasnova in izvedba gledaliških delavnic za enega največjih mladinskih gledaliških festivalov (Shakespeare School Festival), kot gostujoča predavateljica je sodelovala na mednarodnem študentskem gledališkem festivalu Shakespearia v Rusiji, organizirala je mednarodne gledališke izmenjave za študente iz Belgije, Rusije in Velike Britanije, zasnovala in izvedla je tudi predavanja o novem učnem načrtu za študijski program na Univerzi v Pekingu na Kitajskem.

VII. OBRTNIŠKOST IGRALSKE UMETNOSTI – delavnica igre pred kamero
mentor: Urban Kuntarič, Slovenija

»Njo/njega ima kamera rada«, »manj je več« in »vse je v očeh« so le nekateri miti filmske igre, ki jih bomo na delavnici ovrgli. Igra pred kamero je v veliki meri stvar obrti in nanjo bomo pogledali s tega zornega kota. Kaj je razlika med odrom in kamero? Kako biti bolj naraven in prepričljiv, kako igrati za različne zaslone in kaj pomeni kakšen kader? Kako biti zanimiv na kameri in kako na igro vpliva montaža? Delavnica bo poskušala odgovoriti na ta vprašanja in udeležence opremiti z orodji in nasveti, ki jim bodo pomagali premagati strah pred kamero in v polnosti izkoristiti svoj igralski talent.

rob zgoraj

Vedno sem bil počaščen, če me je kdo prosil za avtogram, ker je mislil, da sem Urban.

Leonadro di Caprio, igralec

rob spodnji

Urban Kuntarič

Urban Kuntarič je leta 2020 magistriral na AGRFT iz dramske igre. Je član igralskega ansambla SLG Celje, redno pa sodeluje pri slovenski filmski produkciji. Vidnejše vloge je odigral v filmih Košarkar naj bo, Posledice in v seriji V imenu ljudstva, v kateri je za vlogo Sebastijana prejel tudi stanovsko nagrado društva DSI Veliki plan. Je tudi član sveta Festivala slovenskega filma.

POTEK IN TRAJANJE ŠOLE

Koper, več lokacij 15.  – 20. 8. 2022

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava:

prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

e-prijava


Rok prijave:

5. avgust 2022

Cena delavnice:

130,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 5. 7. 2022,
140,00 EUR (DDV vključen) ob prijavi in plačilu do 5. 8. 2022.

Po prijavi Vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Če je plačnik kotizacije ustanova, mora le-ta obvezno potrditi vašo prijavnico s podpisom in z žigom. Opozarjamo vas, da si le s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnicah.

Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev. Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo:

Dijaški in študentski dom Koper:
http://www.ddkoper.si/j3/index.php/turisticna-ponudba

Hostel Museum Koper:
https://www.hostel-museum.com

Hostel Secret Garden: 
http://www.hostel-secretgarden.com/sl-si

Youth Hostel Histria:
https://www.hihostels.com/hostels/koper-youth-hostel-histria

KAJ MORATE ŠE VEDETI?

Ker delavnice potekajo istočasno, je udeležba možna le na eni sami delavnici!

Vse delavnice bodo potekale v angleškem jeziku, priporoča se osnovni nivo znanja angleščine

V primeru premajhnega števila prijav lahko organizator odpove izvedbo delavnice.

DODATNE INFORMACIJE

 

 

 

 

Matjaž Šmalc

producent za filmska dejavnost

Tel: 01/ 2410 511
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

Jan Pirnat

 

 

Jan Pirnat

producent za gledališko in lutkovno dejavnost

Tel: 01/ 2410 528
Faks: 01/ 2410 510
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si

Franci Cotman

 

 

Franci Cotman

strokovni sodelavec

Tel: 01/ 2410 523
E- pošta: franci.cotman

 

 

 

 

 

e-prijava