OSREDNJA SLOVENIJA
                          Litija, Kulturni center Litija
                          Nedelja, 17. 11. 2024, ob 15.30 in 18.30
                         
                        koncert ob 15.30
ŽENSKA VOKALNA SKUPINA BRINKE,  GROSUPLJE
                        Zborovodkinja: Petra Frece  Šilak
                        OH, MOŠKI!
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Petra  Frece Šilak
                        Povezovalna nit med skladbami, ki raziskujejo vpliv  moških na ženske, je globoka in pogosto zapletena dinamika ljubezni, hrepenenja  in privlačnosti. V slovenski ljudski pesmi pogosto naletimo na motiv hrepenenja  mladega dekleta po ljubezni. Ljubezen je prikazana kot nekaj temeljnega, kot  cilj in izpolnitev življenja. Dekle pogosto čaka na fanta, ki se ne vrača, ali  pa sanjari o tistem, ki ga še ni srečala. Hrepenenje po ljubezni je podobno v motivu  bolgarske ljudske pesmi, v kateri mlado dekle izraža nedolžno radovednost, ko  želi slišati in videti piskača. Ta želja simbolizira prvo srečanje s svetom  ljubezni in privlačnosti, v katerem so moški pogosto tisti, ki sprožijo  čustveno prebujanje dekleta. Irska skladba, v kateri nepridiprav ukrade srce  dekletu in jo pusti hrepenečo še več let, poudarja, kako globoko in trajno  lahko moški zaznamujejo življenje ženske. Mila Kačič pa to nit povezuje s svojo  opazko, da ženske moške kljub vsemu, kar nam moški zagodejo, še vedno ljubimo,  čeprav pogosto ne znamo pojasniti, zakaj. Ta misel združuje vsa omenjena dela  in skladbe v enoten tok, ki izraža nerazložljivo, a globoko zakoreninjeno  čustveno vez med spoloma, ki kljub vsem oviram in zapletom ostaja močna in  vztrajna.
                        Ciril Pregelj (1887–1966): DA BI  JAZ ZNALA (ljudsko besedilo iz Cerovca)
                          ZKOS
                          Petar Liondev (1936–2018): KAFAL  SVIRI (Tanya Parvanova)
  Vox Bulgarica
                          Michael McGlynn (1964): WHEN I  WAS IN MY PRIME (irska ljudska)
  Warner Chappell Music
                          Mojca Prus (1980): MOŠKI (Mila  Kačič)
  Astrum
                         
                        
ŽUPNIJSKI MEŠANI ZBOR SV.  MARTINA, TRBOVLJE
                        Zborovodja: Gregor Špajzer
                        KDOR POJE, DVAKRAT MOLI  (Molitve na čast Mariji)
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Gregor  Špajzer 
                         
                        Ljudje vsega sveta so skozi  stoletja Marijo sprejeli ne le kot Božjo, ampak tudi kot svojo mater in  priprošnjico k Bogu. O tem, kako so se ljudje vedno radi zatekali pod Marijino  varstvo, pričajo premnoge cerkve, posvečene Mariji, prav tako pa je Mariji na  čast namenjeno veliko molitev, gotovo več kot drugim svetnikom.
                          To vsečasovno in vsesvetovno  predanost Mariji smo poskusili zajeti v programu, zato smo v njem združili  uglasbitve različnih molitev iz različnih časovnih obdobij (od renesanse do  dandanašnjih sodobnih pristopov), ki so jih ustvarili skladatelji različnih  narodov (iz Francije, Ukrajine, ZDA, Norveške in Finske). 
                          Zazvenele bodo: Pod tvoje varstvo  pribežimo (kar je najstarejša znana molitev v Marijino čast), Pozdravljena,  Kraljica, mati usmiljenja, Zdrava morska zvezda, Zdrava Marija in Pozdravljena  prava devica.
                          Sveta Marija – prosi za nas!
                         
                        Josquin des Prez (c. 1450/1455–1521): AVE  VERA VIRGINITAS 
                          ©Vladimir Ursic
                          Dimitrij Stjepanovič Bortnjanski  (1751–1825): POD TVOJU MILOST
                          prepis
                          Juan Pablo Rojas (*2003): SALVE  REGINA, koral 
  Fundación Canto Católico –  www.cantocatolico.or
                          Edward Grieg (1843-1907): AVE  MARIS STELLA (himna iz 9. stoletja)
  prepis 
                          Jaako Mäntyjärvi (*1963): AVE  MARIA
  Sulasol
                        
                         
VOKALNA SKUPINA DIVA, KULTURNO  DRUŠTVO BLOKE
                        Zborovodkinja: Irena Cundrič  Iskra
                        LASTOVKINO HREPENENJE
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Irena  Cundrič Iskra
                         
                        Ljudje smo kot lastovke. Kadar nas pot ponese v  tujino, močno hrepenimo po domu. Oba, češki skladatelj Bědrich Smetana in naš  rojak Fran Gerbič, ki je bil po svoji ženi Milki Gerbič s skladateljem Smetano  v daljnem sorodstvu, sta izkusila tujino. Vendar ju njuno uspešno delovanje na  tujem ni zadržalo. Hrepenenje po domovini je bilo močnejše, zato sta se vrnila.  V Smetanovi pesmi so lastovke simbol sreče, ki prileti in odleti v širni svet.  Tudi v Gerbičevi pesmi je čas prepevanja lastovk srečen čas, a jih bo mrzel  veter ponesel drugam. Na tujih tleh si je mogoče ustvariti novi dom. Iskreno  hrepenenje po pravem domu gotovo najbolj privre na dan ob prazničnem času. V  ukrajinski ljudski pesmi lastovka gospodarju obeta dober pridelek, bogastvo in  srečo. Pesem izvira iz časov pred nastopom krščanstva, ko so začetek novega  leta praznovali spomladi in so jo šele pozneje prepevali kot novoletno  kolednico. Njeno izjemno moč je prepoznal ukrajinski skladatelj Mikola  Leontovič in njegova priredba je pesem ponesla v širni svet. Zadnjo pesem  Lastovka je ustvarilo več slovenskih umetnikov. Jurij Souček je kot režiser za  gledališko igro Naivne lastovke potreboval šanson. Besedilo je ustvaril pesnik  Milan Jesih, Jure Robežnik pa ga je uglasbil kar na letalu, vračajoč se iz  Pariza. Z izjemnim glasom Elde Viler in ob spremljavi harmonike Jožeta Kampiča  je pesem našla svoje gnezdo v srcih slehernega od nas. Pesem pravi, da v srce  vdre žalost, kadar so spomini boleči, in nam ugasne ogenj sreče. Vendar od  nekod pride vanj tudi drobna lastovka. Nam bo morda ona pregnala tesnobo in vrnila  hrepenenje?
                        Bedřich Smetana (1824–1884): PŘILETĚLY  VLAŠTOVIČKY (Josef Vaclav Sladék)
                          Musecore/sbormistr.cz
                          Fran Gerbič (1840–1917): SLOVO OD  LASTOVKE (Valentin Orožen)
  prepis
                          Mikola Dmitrovič Leontovič (1877–1921):  SHCHEDRYK (ukrajinska ljudska)
  Vesnivka e-Library
                          Jure Robežnik (1933–2022)/Irena  Cundrič Iskra: LASTOVKA (Milan Jesih)
  neizdano
                        
                         
                        KOMORNI ZBOR DEKOR
                        Zborovodkinja: Alenka Podpečan
                        TAKUO JE!
                          Sestava sporeda: Alenka Podpečan 
                          Obrazložitev: Alenka Podpečan in  Barbara Slivnik
                         
                        Program se posveča izjemni ustvarjalnosti slovenskih  skladateljev in njihovemu izvirnemu povzemanju motivov, izhajajočih iz ljudske  tvornosti. Zgodba, ki jo zarisuje scenosled izbranih skladb, sledi legendi o kralju  Matjažu, znani po vsej Sloveniji in širše. Ta je v ljudskih in umetnih  besedilih ves čas pridobivala nove razsežnosti in vodila od skromnih  zgodovinsko utemeljenih pripovedi do fantastičnih epskih zapletov. K raznovrstnosti  motivov je pripomogla pestrost slovenske krajine s številnimi geografskimi  danostmi in narečji, ki se izraža tudi v izbranih kompozicijah z ljudskimi  motivi iz Rezije, Koroške, Primorske in Štajerske. Od priredb, ki ostajajo  zveste originalnemu ritmu in pripovednemu značaju, do najsodobnejših pristopov  k interpretaciji manj znanih motivov legende o kralju Matjažu … Enkrat naprej,  enkrat nazaj, gori in doli, tretjič okoli, v dir z iskrimi vranci, čez drn in  strn nas bo v ples zazibal žar kralja Matjaža in njegove Alenčice ter nas  potegnil iz globin pekla proti svetlobi – takuo je!
                        Tine Bec (1993): LINČICA  TURKINČICA (rezijanska ljudska pripovedna iz Bile v Reziji)
                          Astrum
                          Anton Lajovic (1878): KRALJ  MATJAŽ REŠI ALENČICO (ljudska iz Roža)
  Glasbena matica 
                          Anton Lajovic (1878): PLES KRALJA  MATJAŽA št. II (Oton Župančič)
  Glasbena matica 
                          Jan Triler (2003): KRALJ MATJAŽ  PRED PEKLOM (štajerska ljudska)
  neizdano, noviteta
                          Aldo Kumar (1954): TEHTANJE DUŠ –  odlomek iz oratorija Tehtanje duš (ljudska pripoved iz Sužida pri Kobaridu)
  ZKOS
                        
                         
                        
                          - 
                            koncert ob 18.30
VOKALNA SKUPINA PLAVICA,  TRBOVLJE
                        Vodja skupine: Karmen Lindič
                        VRTILJAK VREMENSKIH  RAZPOLOŽENJ
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Karmen  Lindič 
                        Vreme je tema, ki je skupna vsem nam, še posebno zdaj,  ko smo priča ekstremnim vremenskim pojavom. Življenje ljudi je že od nekdaj  povezano z naravo in vremenom. Iz kulturne zakladnice naših prednikov je znano,  da so takšne pesmi izvajali ob različnih kmečkih dogodkih in opravilih. Prav z  raznimi priredbami skladateljev ljudska pesem še živi med ljudmi in se razvija.  Najprej bo na vrsti pesem Je pa davi svanca padva v priredbi Eduarda Oražeja,  odličnega interpreta ljudske pesmi. Članice VS Plavica bomo pesmi vdahnile  nekaj naše ženske duše. Druga je ponarodela pesem s Krasa: Pastirsko slovo od  sonca – Sonce ljubo v priredbi skladatelja Pavla Merkùja. Prav letos pa mineva  10 let od njegove smrti. Za tem bosta na vrsti pesmi skladatelja Danila  Bučarja. Njegove pesmi so odraz navezanosti na našega človeka in slovensko  zemljo. V pesmi Dežek avtorica besedila Stana Vinšek tankočutno primerja dežne  kaplje s solzami. Kot v naravi dež vse izmije in osveži, lahko ohladi tudi  ranjeno žensko srce. Avtor besedila njegove druge uglasbitve Burja je Cvetko  Golar, znan kot poet prirode in njenega življenja. Skladatelj nam pričara  kraško burjo, ki hrumi, brije, vihra, orje in jo lahko zlahka primerjamo s  togoto jezne ženske.
                        Eduard Oraže (1971): JE PA DAVI  SVANCA PADVA (ljudska iz Sel pod Košuto)
                          KKZ Celovec
                          Pavle Merku (1927–2014): SONCE  LJUBO (čitalniška ponarodela s Krasa)
  Astrum 
                          Danilo Bučar (1896–1971): DEŽEK  (Stana Vinšek)
  ZKOS
                          Danilo Bučar (1896–1971): BURJA  (Cvetko Golar)
  ZKOS
                        
                          
MEŠANI MLADINSKI PEVSKI ZBOR  GIMNAZIJE ŽELIMLJE
                        Zborovodji: Polona Stegu, Blaž  Podobnik
                          Blaž Podobnik, klavir
                        PRAVLJIČNI SVET IZ NASLANJAČA
                          Sestava sporeda: Polona Stegu 
                          Obrazložitev: Blaž Podobnik
                         
                        Ah, risanke! Pravljice! To je za  tiste, ki še verjamejo vanje. 
                          To je za tiste, ki verjamejo, da kje  obstaja nekaj takega, kot sta spokojnost in skromna dobrodušnost, s kakršnima  miške v nevidni noči podtikajo darove veselja. Da je kje na travniku sveta neka  čebelje zaletava dušica, ki se na koncu vedno najde. Da obstajajo nekje, čeprav  daleč, pogum, iznajdljivost in veliko srce, kakršno je odlikovalo  neustavljivega Želodka Superco. Pravljice so za tiste naivneže, pravijo, ki  očitno še verjamejo, da nekje obstaja tako čudovito prijateljstvo, kot je  prijateljstvo med želvakom Frančkom in medvedom. Da obstaja takšna presrečna in  čudežna najdenost, kakršne je bil deležen Marcelino. Da obstaja svet, v katerem  je vsakdo lahko »pristen, nepopačen«. In da obstaja svet, v katerem se bomo po  koncu vseh teh plemenitih avantur kot utrujene muce spozabljeno znašli pred  polnimi skledami mleka in medu. 
                        Morda se bo komu zdelo čudaško, a glasba sama govori, da je na vsem tem  nekaj globoko resničnega. Da to ni le nekaj za naivne otroke. Da takšni junaki  še vedno obstajajo, pa čeprav moramo na njihovo mesto kdaj stopiti kar sami.  Da: zdaj teh pesmi več ne poslušamo, ampak jih – pojemo. 
                         
                        Gerard Labady/Matic Romih (1996):  ZOBNE MIŠKE (James McDonnell, Randy Petersen, Robin Lyons)
                          Jani Golob (1948)/Matic Romih  (1996): PUSTITE NAM TA SVET (Dušan Velkaverh)
                          Pablo Sorozabal (1897–1988)/Matic  Romih (1996): MARECELINO, KRUH IN VINO (Jose Maria Sanchez Silva)
                          Ernie Wood/Matic Romih (1996):  ŽELODKO SUPERCA (Jimmy  Hibbert)
                          Michael Giacchino (1967)/Matic  Romih (1996): FRANČEK (Milan Dekleva)
                          Karel Svoboda (1938–2007)/Matic  Romih (1996): ČEBELICA MAJA
                          (Florian Cusano/slov. prepesnitev Peter Povh in Jože Vozny)
                          Neca Falk (1950)/Matic Romih  (1996): MUCE BELE, MUCE ČRNE (Kajetan Kovič)
  neidano
                        
                         
                        VOKALNA SKUPINA VEŠČE POLHOV  GRADEC
                        Vodja skupine: Ana Koprivec
                          Katarina Tominec, klavir
                         
                        POSPREMIMO DEKLE
                          Sestava in obrazložitev  sporeda: Ana Koprivec 
                        S prvo, nežno melodijo jo pospremimo od brezskrbnih  otroških dni, preprostega življenja, v mladost.
                          Prek plesa in igre, od radovednega dekleta, ki  hrepeni po pogledih,
                          k cvetenju ženskosti in izmikanju neznanega, 
                          k težjim odločitvam in odkrivanju ljubezni.
                        Čez prag doma, mami v slovo, 
                          na težko pot, 
                          na dolgo pot.
                        Na novo pot, z izbranim,
                          v svet.
                         
                        Marij Kogoj (1892–1956):  KAJ NE BILA BI VESELA (Andrej Perne)
                          ZKOS
                          Albin Weingerl (1923–2010):  TRIBUČKO KOLO (ljudsko besedilo)
  ZRSŠ
                          Miro Kernjak (1926–2009):  DEKLE NA VRTU ZELENEM SEDI (narodna)
  KKZ Celovec
                          Andrej Makor (1987):  NEVESTA, LE JEMLJI SLOVO (slovenska ljudska)
  Astrum
                        
                         
MEPZ VOKALNE AKADEMIJE  LJUBLJANA
                        Zborovodji: Ana Bec in Tine  Bec
                        MINULO JE ŽE SEDEM LET
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Ana  Bec
                         
                        SEDEM  DOLGIH LET
                          Sedem  je kontinentov, sedem je nevtralno število pH, sedem je število enot delovnega  spomina, pa dni v tednu in nenazadnje, tonov diatonične lestvice. Sedem let je  doba, ko se zamenjajo vse celice v človeškem telesu in čas, po katerem se  razide največ parov. V slovenskem okolju pa je sedem let globoko zasidranih v  kulturi: navadno se nanašajo na služenje vojaščine in s tem povezanimi dogodki.  Tri take primere slovenske ljudske pesmi smo poiskali in jih povezali z  zborovsko improvizacijo. Vse tri pesmi vsi dobro poznamo in jih pogosto slišimo,  z našimi improvizacijami pa smo želeli ponazoriti raznovrstnost in  individualnost posameznih življenjskih zgodb fantov in deklet, ki jih je teh  sedem let zaznamovalo. V prvih dveh fant odhaja na služenje in tolaži dekle, da  se bosta spet videla, čeprav v resnici tega nihče od njiju ne ve zagotovo. V  zadnji Minulo je že sedem let pa se fant že vrne nazaj in ugotovi, da so se v  njegovi odsotnosti zgodili žalostni dogodki, ki začetno veselje ob ponovnem  srečanju spremenijo v tragičen konec. 
                          V  naših improvizacijah se bo prepletal tematski material izbranih pesmi, včasih z  besedilom, včasih brez, saj vseh občutij ne moremo vedno ubesediti – v  nekaterih bo ritem ponazarjal vojsko, v drugih, melodičnih in zvočno barvitih  pa čustva domačih. 
                          Začenjamo  pripoved o slovesu, sedemletni odsotnosti in ponovnem snidenju doma, kjer je  spet vse po starem, a kljub temu ni nič več tako kot prej.
                        Hilarij Lavrenčič (1962–2024): PETELINČEK  JE ZAPIEU (beneška ljudska iz Trinka)
                          Astrum
                          ZBOROVSKA IMPROVIZACIJA
                          Fran Venturini (1882–1952)/Tine  Bec (1993): NOCOJ PA, OH, NOCOJ (Simon Jenko)
  neizdano
                          ZBOROVSKA IMPROVIZACIJA
                          Vid Čadež (1998): MINULO JE ŽE  SEDEM LET (ljudska)
  neizdano
                        
                         
                        BEE GEESUS, A CAPPELLA GOSPEL ZBOR
                        Zborovodja: Matej Virtič
                        GOSPEL ZA MIR
                          Sestava in obrazložitev sporeda: Matej  Virtič
                         
                        Gospel za mir. Mir za vse ali le mit za vse? Zbor Bee Geesus ostaja ves čas svojega 15-letnega delovanja zvest izvirnemu sporočilu gospel glasbe, ki ni danes nič manj aktualno kot v času, ko je pomenilo glasen klic po osebni svobodi in je prinašalo upanje zatiranim. Pevke in pevci verjamemo v moč glasbe ter umetniškega izraza nasploh, zato želimo naslavljati nepravičnosti in širiti sporočilo miru. Saj je ta mogoč, čeprav se zdi v letu 2024, ko so vojne in konflikti v našem delu sveta spet vse glasnejši, vedno manj verjeten. One day napoveduje dan, ko bomo sposobni preseči vse razlike in ločevanja. Still ali v slovenščini Miren pravi, da lahko mir doživljamo vsak dan. A če ga želimo širiti, ga moramo prej sami živeti in udejanjati. Kot so angeli ob Jezusovem rojstvu peli mir ljudem na Zemlji, ga pojemo tudi mi; Peace on Earth. V sanjah že gledamo novi Jeruzalem, večno mesto miru za vse.
                        Matisyahu/Matej Virtič (1983):  ONE DAY (Matisyahu)
                          VIRTUS, Matej Virtič s.p.
                          neizdano 
                          Reuben Morgan (1975)/The Zoe Group: MIREN (Reuben Morgan, slov. bes. Simon  Virtič)
  neizdano 
                          Babbie Mason (1955)/Simon Virtič  (1980): PEACE ON EARTH (Babbie Mason)
  neizdano
                          Ndabezinhle Sibanda: DREAMING OF  A CITY (Ndabezinhle Sibanda)
  prepis
                        
                         