SEMINARJI in DELAVNICE SEZONA 2024/25

 

 

 

POLETNE GLEDALIŠKE IN FILMSKE DELAVNICE

Koper, 30. junij – 5. julij 2025

Poletne gledališke in filmske delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno znanje gledaliških in filmskih prvin. Uveljavljeni domači mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče in film izoblikovati svojo suvereno umetniško podobo. Delavnice so namenjene samostojnim ustvarjalcem, mentorjem in režiserjem otroških, mladinskih in odraslih gledaliških/filmskih skupin ter igralcem odraslih gledaliških skupin. Delavnice so namenjene tako popolnim začetnikom, kot tudi tistim, ki že imajo določeno gledališko/filmsko znanje in bi ga želeli še dopolniti.

PROGRAM DELAVNIC:

I. FILMSKA MONTAŽA
mentorica: Olga Michalik

II. OD IDEJE DO IZVEDBE LUTKOVNE PREDSTAVE: lutkovni seminar
mentorica: Irena Rajh

III. MALI PRIROČNIK GLEDALIŠKEGA MENTORJA
mentorica: Renata Vidič 

Obseg posamezne delavnice je 40 ur. V skladu s 17. členom Pravilnika o napredovanju zaposlenih v vzgoji in izobraževanju v nazive se program izobraževanja ovrednoti z 2 točkama.

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

 

 

I. FILMSKA MONTAŽA
mentorica: Olga Michalik

Legendarni montažer Walter Murch je zapisal, da montaža ni zgolj sestavljanje posnetkov – gre za iskanje poti. In prav to bomo iskali na delavnici: kako najti to pot, kako jo oblikovati na način, da bo gledalca popeljala skozi pokrajino čustev in doživetij. Skupaj bomo raziskovali, kako oblikovati to pot v popotovanje polno čustev, ritma in pomena – ne glede na to, ali montirate dramatičen dialoški prizor ali divjo akcijsko sekvenco.

Kaj prinaša program?

- Praktično z DaVinci Resolve –  naučite se uporabljati enega najmočnejših (in brezplačnih!) montažnih programov, ki ga uporabljajo profesionalni montažerji po vsem svetu.
- Vaja dela mojstra – vaje iz montaže na visokokvalitetnih surovih posnetkih.
- Montiranje akcije, oblikovanje dialoga – kako montirati skozi različne žanre in tone, od divjega kaosa do subtilnih čustvenih trenutkov.
- Psihologija montaže – kako montažni rezi vplivajo na zaznavanje, čustva in pripovedovanje zgodb bomo raziskali preko kratkega pregleda zgodovine in teorije montaže in iz vidika psihologije in človeške percepcije.
- Kreativni izzivi montaže – izpilite svojo ustvarjalnost z vajami in nalogami, zasnovanimi tako, da začnete razmišljali kot montažer, ne le kot tehnik.

Delavnica je primerna tako za začetnike, ki še niso imeli stika z montažo, vendar jih to področje zanima, kot tudi za tiste, ki bi radi poglobili in razširili svoje znanje. Program delavnice bo kombinacija teoretičnih predavanj in praktičnega dela.
Poleg intenzivne učne izkušnje je delavnica priložnost za raziskovanje lastne ustvarjalnosti, spoznavanje svoje percepcije in estetike, sodelovanje in predvsem za igro s posnetki.

OLGA MICHALIK

OLGA MICHALIK se je rodila na Poljskem. Po študiju psihologije v Katowicah na Poljskem pridobila diplomo digitalne kinematografije na SAE Institute v Glasgowu (Škotska), študij pa nadaljevala na ljubljanski AGRFT, kjer je diplomirala in magistrirala iz filmske in televizijske montaže. Vzporedno se je izobraževala na področju scenaristike (Scenarnica 2020, Script consultant training Praga (Češka) in Madrid (Španija) 2021).
Montirala je celovečerni film Ameba, več celovečernih dokumentarnih filmov, kratke filme, napovednike in oglase. Ponosna je na montažo celovečernega dokumentarnega filma o boju asirske skupnosti v Iraku in Turčiji ter na sodelovanje z Društvom SOS telefon za ženske in otroke - Žrtve nasilja. Za svoj scenarij Notranje barve je prejela Grossmannovo nagrado, njen scenarij za celovečerni film je bil izbran za sodelovanje na celoletni razvojni delavnici, ki jo je organiziral Ceh režiserjev Slovenije. Trenutno montira celovečerni dokumentarni film Metoda Pevca Ko pridem ven in piše magistrsko nalogo o pripovedni terapiji in montaži v filmih ceste.

 

 

II. OD IDEJE DO IZVEDBE LUTKOVNE PREDSTAVE: lutkovni seminar
mentorica: Irena Rajh

Lutkovni seminar bomo posvetili izboru literarne predloge, dramatizaciji besedila in pripravi režijskega koncepta, izbrali primerno lutkovno tehniko in animacijo, material za izdelavo lutk, osnovne principe lutkovne režije ter različne pristope pri delu z otroki v lutkovni skupini.

Preizkusili se bomo v animaciji preprostih lutk v kratkih, improviziranih prizorih (solo in v paru). Udeleženci bodo imeli priložnost samostojno izdelati lutke, scenografijo in pripraviti krajšo produkcijo. Ogledali si bomo tudi lutkovno predstavo in na praktičnem primeru  spoznavali  osnovne zakonitosti lutkovnega gledališča in pojem lutkovnosti.

Irena Rajh

Irena Rajh je vsestranska lutkovna ustvarjalka, igralka- animatorka, režiserka, mentorica  strokovna spremljevalka in selektorica JSKD na področju ljubiteljskega lutkovnega gledališča, producentka in organizatorka kulturnih prireditev ter  festivalov. V 25. letih profesionalnega delovanja je sodelovala z mnogimi priznanimi lutkovnimi ustvarjalci, režirala in igrala je v več kot 30 različnih predstavah, ki so nastale v različnih neodvisnih produkcijah, svoje profesionalno delo jo povezuje z Lutkovnim  gledališčem Fru-Fru in Hišo otrok in umetnosti, ki sta jo skupaj z Jeleno Sitar, dramaturginjo, lutkovno režiserko in ustvarjalko, ustanovili l. 2001 kot odprt kulturni prostor za ustvarjalnost namenjen otrokom, mladini in odraslim.

 

III. MALI PRIROČNIK GLEDALIŠKEGA MENTORJA
mentorica: Renata Vidič

Delavnica je namenjena gledališkim mentorjem in vsem tistim, ki bi to želeli postati.
Udeleženci delavnice se bodo skozi strukturirane dnevne sklope praktičnih vaj in pogovorov seznanili z osnovami gledališkega mentorstva ter izmenjali svoje izkušnje na področju vodenja gledališke skupine. 

Glavni poudarki delavnice so:

-  Kdo je gledališki mentor in kaj so njegove naloge?

-  Kako oblikujemo skupino in kolektivni duh?

-  Kako vzpostaviti posameznika znotraj skupine?

-  Kako zasnovati in ustvariti predstavo:

   -  improvizacija kot  temelj gledališča

   -  telo kot instrument

   -  od telesa do besede

   -  osnove dialoga

   -  grajenje situacije

   -  oblikovanje lika

   -  kako do dramskega besedila

   -  analiza dramskega besedila

   -  dramsko besedilo v prostoru

   -  znakovna govorica v estetski podobi predstave

Delo bo izrazito praktične narave. Delo bo potekalo v manjših skupinah, kjer pa bo vsak posameznik lahko izvajal svojo nalogo.

V času šole bo mentorica na voljo tudi za konkretna vprašanja, povezana z delom v Vaši skupini. Probleme, s katerimi se soočate med delom s svojo otroško gledališko skupino, bomo skupaj predelali in skušali poiskati rešitev.

Renata Vidič

Renata Vidič se je z gledališčem začela ukvarjati že v gimnazijskih letih, gledališko pot pa je nadaljevala v Impro ligi, v skupini Vidci in Združenem Šila gledališču. Igrala in režirala je tudi v Gverila teatru in Teatru Gromki. Od leta 1998 do 2006 je bila aktivna v Klubu Gromka v AKC Metelkova mesto, kjer je ustvarjala kulturno-umetniški program in aktivno sodelovala v Forumu AKC Metelkova Mesto. Na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo je od 2006 študirala gledališko in radijsko režijo. V času študija je bila avtorica več odmevnih predstav; omeniti velja rekonstrukcijo avantgardne predstave Žlahtna plesen Pupilije Ferkeverk v Mali drami ter diplomsko predstavo, Sofoklejevo Antigono, ki je bila uprizorjena na velikem odru Slovenskega narodnega gledališča Drama Ljubljana. 
Po akademiji je uspešno uprizorila več predstav z družbeno angažirano tematiko, naj omenimo nekatere: Ognjena poezija (Teater Gromki), Svinje (Gledališče Gleju), Vzklik za človečanstvo (Eksponto), Lobanja, ki je žrla ljudi (LGL), Ikaromenipos ali nadoblačnik (Biteater LGL), Torej v Vršac (Marko Breclj in Društvo prijateljev zmernega napredka), Deklica z vžigalicami (Gledališče Ane Monro), Europa (SNG Drama Ljubljana), Amfitrijon  (SSG Trst) idr. 
Je tudi avtorica in režiserka odmevnih predstav za otroke in mladino: Loli boli v svetu čudes, Kekec, Lepo je biti Koprčan, 1500 Lajkov, Dnevnik Ane Frank
Poleg režije se ukvarja tudi z gledališko improvizacijo, uličnim gledališčem, performansom in cirkusom.
Trenutno je aktivna v Gledališču Koper kot režiserka, asistenka režije, mentorica gledališke šole Mavrična ribica in Gledališki trening, kot pedagoginja vodi gledališke improvizacije in učne ure, ter sooblikuje festival za otroke in mladino Pri Svetliku. 

POTEK IN TRAJANJE DELAVNIC

Koper, več lokacij 30. junij - 5. julij 2025

Obseg posamezne delavnice je 40 ur.

Delavnice bodo potekale vzporedno, vpisati je mogoče le eno delavnico.

Vse delavnice bodo potekale v skladu z varnostnimi priporočili NIJZ (razkuževanje rok, varnostna razdalja …). V primeru ponovne zaostritve situacije zaradi virusa COVID-19, lahko JSKD temu primerno prilagodi delavnice ali jih odpove.

Organizator si pridržuje pravico do spremembe programa in razporeda udeležencev po skupinah, če bi bila mesta pri izbranem mentorju že zapolnjena ali če bi bila delavnica iz kakršnihkoli razlogov odpovedana.

ROK PRIJAVE, CENA IN PLAČILO

E-prijava: prijavite se lahko na e-prijavnici na spodnji povezavi:

e-prijava

https://forms.gle/buyPsqK9fWf6D5JZA

Rok prijave

Rok prijave je 23. junij 2025.

Cena posamezne delavnice

150,00 EUR (DDV vključen). Študentom in upokojencem priznamo 20% popusta na osnovno ceno delavnice.

Po prijavi vam bomo poslali predračun. Prijava je potrjena po plačanem predračunu.

Že vplačano kotizacijo vrnemo le ob predložitvi zdravniškega potrdila. Opozarjamo vas, da si šele s pravočasnim plačilom zagotovite udeležbo na delavnici.

Posamezna delavnica se izvede, če je na delavnico prijavljenih vsaj deset (10) udeležencev.

Kotizacija mora biti poravnana še pred začetkom delavnic, sicer udeležba ni mogoča.

BIVANJE

Bivanje si udeleženci zagotovijo sami. Priporočamo Hostel Museum, Muzejski trg 6, 6000 Koper, rezervacije na hostel.museum@gmail.com, 041 504 466. 

DODATNE INFORMACIJE

   

Jan Pirnat

svetovalec za gledališko in lutkovno dejavnost
Tel: 01/ 2410 528
M: 031 381 238
E- pošta: jan.pirnat@jskd.si

   

Matjaž Šmalc

svetovalec za filmsko dejavnost
Tel: 01 24 10 511
E- pošta: matjaz.smalc@jskd.si

 

 

 

 

e-prijava