| FESTIVALI IN PRIREDITVE / VIZIJE 
 FESTIVAL VIZIJE - FESTIVAL MLADINSKE KULTURE 2025Nova Gorica, 23. - 25. maj 2025
 ZVEZDE FOTOGRAFIJE
 
 Ajda Zupan: OD SONCA SVETLA IN OD SOČNOSTI SREBRNA Aljaž Pintar: V NEDELJO POPOLDNE Anja Tomanič: ŽIVLJENJE Etienne Gregorič Pohlen: GORIČANI V REZU Jan Lah Škrbec: OKO ZA OKO, ZOB ZA ZOB Jana Mervič: TIHA BITKA Kalina Ristevska: ZASTRTA V MARMORJU Lara Deotto Bat: NE VEM, KAM NAJ GREM DOMOV Lana Baltič: DENUDACIJA Lea Žigante: ŽIVLJENJE Z RAČUNI Maks Borštnar Jakomin: ČEZ OKNO Nace Vrbek: POZABLJENE OLIMPIJSKE '84 Patricija Zupan: MED TRADICIJO IN SODOBNOSTJO Tina Mlasko: KADAVER Urška Špende: LIMINALNA RESNIČNOST Zarja Zrinski: KAKO SE PREMIKAMO? Žan Oset: PIKNIK S FANTI 
 O AVTORJIH IN FOTOZGODBAH
 Ajda Zupan, Koper
 Ajda Zupan je vizualna umetnica, fotografinja in videastka, ki se  izraža  skozi risanje, slikanje,  fotografijo, gledališče in film. Diplomirala in magistrirala je na Akademiji za  likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. 
 Serija mešanega medija vključuje fotografije, risbe in zapise. Vsako delo razkrije nov delček skrivnostnega odnosa, ki se prepleta skozi poezijo in reko. Aljaž Pintar, Maribor
 Aljaž Pintar je  končal Srednjo šolo za oblikovanje Maribor, smer medijski  tehnik. Dve leti je obiskoval študij za medijsko produkcijo, nakar se  je odločil za Pedagoško fakulteto Univerze v  Mariboru. Obiskuje 3. letnik likovne pedagogike.  
   Umetnost je zame orodje, s katerim seciram konvencionalno  dojemanje lepote. Ne iščem popolnosti, temveč nepravilnosti, ki nosijo svojo  edinstveno zgodbo. Verjamem, da se prava lepota skriva v nepričakovanem. Anja Tomanič, Črnomelj
 Anja Tomanič je dijakinja 3. letnika srednje medijske šole v Novem mestu. S fotografijo se ukvarja štiri leta. Z njo najraje pripoveduje zgodbe, ki vsebujejo globoko sporočilo in se dotaknejo gledalca. Za sabo ima že dve samostojni fotografski razstavi. Poleg fotografije pa se ukvarja tudi s filmom, kateremu posveča največ časa. Življenje V življenju se nam velikokrat zgodijo določeni trenutki, za katere bi lahko rekli, da so prelomnica oziroma rez v našem življenju. Pozitivni ali negativni trenutki, ki zaznamujejo naše življenje, mu dajo smisel. Nekateri od takšnih trenutkov so trenutki v družini, npr. rojstvo otroka, smrt in konec koncev tudi vsak dan, ki ga preživimo s svojimi najdražjimi. Življenje je tudi samo po sebi polno različnih "rezov", ki si jih vsak posameznik po svoje razlaga. Vsak od nas dobi samo eno priložnost, zato jo moramo pozitivno in maksimalno izkoristiti, preden je prepozno. Etienne Gregorič Pohlen, Portorož
 Etienne Gregorič Pohlen svojo strast do fotografiranja in ustvarjanja uresničuje kot študent fotografije na Akademiji umetnosti Univerze v Novi Gorici. Goričani v rezu Fotozgodba predstavlja portrete neznancev, ki sem jih fotografiral v stari Gorici. Prikazuje rez med realnostjo in končnim prikazom, saj so manjkajoči deli fotografij dali prostor tistim, ki največ povedo. Rez predstavljajo ljudje ki so drugačni – drugačni zato, ker so me podprli, ko sem pristopil k njim. Jan Lah Škrbec, Trbovlje
 Jan Lah Škrbec obiskuje Šolo za hortikulturo in vizualno umetnost Celje, smer fotografski tehnik. S fotografijo se ukvarja že štiri leta, predvsem s fotografiranjem in snemanjem dogodkov, prav tako sodeluje pri številnih ustvarjalnih projektih. Ima tudi psa Orija. Oko za oko, zob za zob Serija prikazuje dogodek, postavljen v leto 1890. Upodablja maščevanje najstniške tolpe proti zloglasnemu razbojniku, ki je umoril očeta najmlajšega člana tolpe. Fotografije so nastale na digitalen način na izbrani lokaciji zapuščenega skednja na stari kmetiji. Fotografije naj bi prikazovale izseke iz dejanskega filma, zato so kadri urejeni v filmskem stilu. Jana Mervič, Nova Gorica
 Jana Mervič je študentka drugega letnika Fakultete za dizajn ,smer vizualne komunikacije. Fotografija je ena njenih ljubših oblik ustvarjanja, saj ji omogoča, da ujame resničnost ali pa različne teme prikaže, kot jih vidi sama. Letos se že tretjič prijavlja na Fotovizije, kar ji predstavlja izziv in priložnost za rast. Poleg fotografije se ukvarja tudi z drugimi oblikami oblikovanja in ustvarjanja, s katerimi eksperimentira in razvija svoj vizualni izraz. 
   Naslovna tema »rez« me je spomnila na notranje rane – tiste,  ki jih nosimo v sebi in ki niso vidne od zunaj. Iz teh ran ne teče kri, ampak  kričijo v nas, jih nosimo tiho, a so kljub temu prisotne v vsakem trenutku. Kalina Ristevska, Solkan
   Umetnost je za Kalino Ristevsko že od mladih let predstavljala naraven način  izražanja. Izobraževala se je na Državni srednji šoli za umetnost in oblikovanje  Lazarja Ličenoskega v Skopju, kjer je raziskovala tradicionalne umetniške  tehnike, s poudarkom na klasični grafiki. Dve leti se je posvetila tudi študiju  fotografije, kar ji je dalo trdne temelje na tem področju. 
   Serija je navdihnjena z izrazno močjo renesančnih kipov. Poskuša  ujeti tenkočutno prepletanje bolečine in tihega sprejemanja, pri čemer črpa  navdih iz brezčasnega vpliva Michelangelove Pietà. Lara Deotto Bat, Ljubljana
 Lara Deotto Bat zaključuje dodiplomski študij fotografije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje. Izhaja iz medija fotografije, vendar se v produkcijskem procesu ne želi zamejevati. S svojim delom je sodelovala na razstavah Ponjava 4 (2024), Fotovizije 2024: Preko meje, na skupinski razstavi Borders v Cluj-Napoci v Romuniji (2024) in na skupinski razstavi Sveže ribe #novulov (2025) v Dobri Vagi. Ne vem, kam naj grem domov Zanima me proces spreminjanja dojemanja otroškega okolja ob prehodu v odraslost. Fotoaparat mi služi kot vmesnik za vstop v odnose, za katere se zdi, da jih konstruiram na novo. Raziskujem, na kakšen način razumem ekosistem, ki sem ga dojemala kot domače okolje. Izhajam iz frustracije, ki jo sproža zavedanje o minljivosti domačnosti, kot jo poznam in redefinicije pojma le-te. Ne vem, kam naj grem domov. Lana Baltič, Sežana
 Lana Baltič je študentka tretjega letnika na Fakulteti za socialno delo v Ljubljani in se s fotografijo, zlasti plesno, ukvarja že osem let. Poizkusila je tudi druge vrste fotografije, kot so portreti, fotografija živali, konceptna fotografija ter panoramska fotografija. Trenutno je aktivna s plesno skupino Reline. Skupino fotografiram, snemam in urejam plesne videe glede na koncept koreografije. Denudacija V naravoslovju denudacija pomeni naravni proces odstranjevanja zgornjih plasti Zemljine skorje. Sama sem denudacijo interpretirala kot proces, pri katerem je obleka odstranjena ali odrezana s telesa in posledično kožo izpostavi zunanjim vplivom. Rez, ki nastane pri odstranjevanju obleke, je pogosto neprijetna izkušnja. Koža je eden od najbolj ranljivih delov telesa. Manj ko ima oseba oblek, bolj je izpostavljena in ranljiva, kar povečuje nevarnost poškodbe ter možnost, da bo znova ranjena. Denudacija tako predstavlja ne samo fizično, temveč tudi psihološko nelagodje. Lea Žigante, Izola
   Po zaključeni umetniški gimnaziji je Lea Žigante diplomirala iz smeri  Vizualne umetnosti in oblikovanja (VUO), na isti smeri nadaljuje magistrski  študij. Njena glavna fotografska tematika so avtomobili – njihova oblika,  detajli in odsevi, ki ustvarjajo dinamične vizualne zgodbe, občasno se posveča  tudi drugim temam. Življenje z računi Serija fotografij z naslovom Življenje z računi ni zgolj kritika birokratskega sistema, temveč splošen pogled na našo odvisnost od ekonomske strukture. Je vabilo k premisleku o tem, kako vrednotimo življenje, kaj se šteje za pomembno in kako se spoprijemamo z bremenom družbe. Za nastanek teh fotografij so bili uporabljeni računi, ki so se nabrali skozi leta in leta shranjevanja iz varnostnih razlogov. Skozi fotografijo avtorica prikazuje občutke tesnobe, bremena in absurdnosti, povezane z vsakodnevnimi finančnimi obveznostmi. Maks Borštnar Jakomin, Ljubljana
 Maks Borštnar Jakomin se je  začel ukvarjati s fotografijo, ko je zaključeval  triletni program mehatronik operater na Srednji poklicni in strokovni šola  Bežigrad. Navdušenje nad medijem ga je spodbudilo, da je šolanje nadaljeval na Srednji  medijski in grafični šoli Ljubljana, kjer je našel svoj prostor med ustvarjalci,  ki so ga navdihovali in spodbujali, da je segel dlje. Trenutno je študent  Akademije umetnosti Univerze v Novi Gorici, program digitalne umetnosti in  prakse. Čez okno »Rez« v seriji izraža dvojnost – zunanji svet simbolizira prostor odprtosti in nepredvidljivosti, medtem ko notranji, studijski svet ponazarja intimnost in nadzor. Dvojna ekspozicija na filmski trak služi kot vizualni prelom med tema svetovoma, pri čemer okna delujejo kot meje, ki režejo čez podobo punce, tako kot ona reže skozi nas. Nace Vrbek, Slovenska Bistrica
 Nace Vrbek je dijak na fotografski šoli v Celju, navdušen nad fotografiranjem in snemanjem, rad se ukvarja s filmom in eksperimentira z njim. Pozabljene olimpijske '84   Serija je nastala ob letošnjem potovanju po Sarajevu.  Posneta je na film s črno-belo tehniko, nato razvita s povečevalnikom v domači  temnici in skenirana. Prikazuje enega izmed propadajočih objektov zimskih  olimpijskih iger leta 1984. Patricija Zupan, Ljubljana
 Patricija Zupan se je po zaključeni Srednji medijski in grafični  šoli Ljubljana odločila za študij sociologije in pedagogike ter  andragogike, saj jo je vedno zanimalo dogajanje v družbi, pozneje pa se je  preusmerila na študij fotografije na VSŠ Sežana, kjer obiskuje prvi letnik.  Med tradicijo in sodobnostjo Serija raziskuje rez kot prelom med praznino in kaosom, med tradicijo in sodobnostjo, med opazovalcem in nastopajočim. Pustna parada ji predstavlja energijo, barve, preplet starega in novega. Kurenti stojijo v kontrastu s sodobnimi pustnimi kostumi in družbeno kritičnimi napisi kot »V črvih je prihodnost«, ki zarežejo v realnost. Fotografije poudarjajo meje med iluzijo in vsakdanom, med trenutkom praznovanja in njegovim iztekom, ko se maske snamejo in ostane le spomin. Tina Mlasko, Maribor
 Tina Mlasko je obiskovala Srednjo šolo za oblikovanje Maribor, program grafično oblikovanje, kjer se je naučila digitalnih veščin oblikovanja, ročnih in fotografskih spretnosti. Trenutno je študentka na Pedagoški fakulteti v Mariboru na programu likovne pedagogike, obenem pa opravlja študentsko dela na področju foto storitev. Veseli jo tudi slikarstvo in risanje. Pritegnejo jo udarne in žive umetnine, ki pripovedujejo zgodbe. Skozi eksperimentiranje je začela odkrivati fotografijo kot izrazno sredstvo, s pomočjo mentorice na fakulteti pa svobodno raziskuje stil fotografije. Kadaver   Kako se prikrade ta gniloba. Počasi in nedolžno. Razpad.  Razkroj. Razjedanje. Razkol. Izmaličenje. Odvratnost. Gnoj. Groza. Grdoba.  Pošastno. Urška Špende, Koper
 S fotografijo se Urška Špende ukvarja šest let, odkar je začela študirati medijsko produkcijo. Zaposlena je kot knjižničarka v glavni knjižnici v Kopru. Ukvarja se s fotografijo kulturnih prireditev, komercialno, reportažno in eksperimentalno fotografijo. Navdušuje se nad umetnostjo v vseh pogledih. Liminalna resničnost   Serija je vizualna raziskava prostora med budnostjo in  sanjami. V sanjah velikokrat ujamem bežen trenutek, ki postane mehak,  nezanesljiv in nadrealen. Barve v sanjah se ne ujemajo z barvami resničnega  sveta, čas teče drugače ali pa popolnoma obstane, arhitektura izgubi svoj  namen,  prostori pa niso zapuščeni ali  naseljeni, ampak ostajajo ujeti v večnem prehodnem stanju. Liminalni prostori  lahko pri ljudeh vzbudijo občutek neprijetnosti, nostalgije ali nenavadnega  miru.  Zarja Zrinski, Ljubljana
 Po izobrazbi je Zarja Zrinski diplomirana sanitarna inženirka (UN) in magistrica poslovnih in ekonomskih ved. Od leta 2020 je zaposlena v farmacevtski industriji, trenutno opravlja delo materialne planerke v Novartis farmacevtski proizvodnji d.o.o. Poleg tega je ljubiteljska pianistka, fotografinja in slikarka. Strast do umetnosti jo nenehno navdihuje in usmerja v raziskovanje kreativnih izrazov skozi različne medije. Kako se premikamo? Fotozgodba raziskuje različne načine premikanja, ki jih uporabljamo za premagovanje razdalj in premikanje skozi prostor. Od hoje po cesti do potovanja po tirnicah, drsenja po ledu, plovbe po reki, hoje v hribih, letenja po zraku in raziskovanja vesolja – vsak način prevoza odpira nove možnosti in pripoveduje svojo zgodbo o gibanju, svobodi in odkrivanju. Žan Oset, Rimske Toplice
 S fotografijo se Žan Oset ukvarja že tri leta in se v tej smeri tudi šola. Piknik s fanti S prijatelji smo se podali na zabaven piknik, ki sem ga dokumentiral. Fotoaparat je stal na stojalu in sprožen je bil s sprožilcem. 
 
 
 
 
 
 
 
 | 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |