PRIDRUŽITE SE NAŠI
   FACEBOOK SKUPINI

        

   OBIŠČITE NAŠ YT-KANAL

        

 

prijava na e-novice

 

Naši zbori

 

Naši zbori

 

Naši zbori

OSREDNJA SLOVENSKA ZBOROVSKA REVIJA NAŠI ZBORI NA SPLETU

 

   SPLETNA STRAN FESTIVALA
   EUROPA CANTAT 2021
   LJUBLJANA

 

 

   KATALOGI

 

GLASBA / REGIJSKA TEKMOVANJA / SOZVOČENJA 2018

sozvočenja 2018

 

SOZVOČENJA 2018

8. REGIJSKI TEMATSKI KONCERTI
SREDNJEŠOLSKIH IN ODRASLIH PEVSKIH ZASEDB

Dolenjska, Posavje in Bela krajina

Brestanica, Grad Brestanica

 

nedelja, 18. novembra  2018, ob 18.00 uri

 

VOKALNIH 5, BUČKA

Vodja skupine: Tine Bec
Avtorice sporeda: Vokalnih 5

Mladi slovenski skladatelji in Lainšček o ljubezni

Tine Bec (1993): PO POLJUBE (Feri Lainsček)
neizdano

Gorazd Čepin (?)/Andreja Hrvatin (1988): NE BODI KOT DRUGI (Feri Lainšček)
neizdano, noviteta

Andrej Makor (1987): SKRIVNOST (Feri Lainšček)
Astrum

Tine Bec (1993): SPOSODIM SI (Feri Lainšček)
neizdano

Obrazložitev teme (avtorice: Vokalnih 5)
Feri Lainšček je eden najbolj priljubljenih slovenskih pesnikov. Prihodnje leto bo praznoval svoj 60. rojstni dan, zato smo v letošnji sezoni začele zbirati njegove pesmi, ki so jih uglasbili slovenski skladatelji. Za program smo izbrale tri izvirne skladbe mladih slovenskih skladateljev Andreja Makorja in Tineta Beca, ki sta napisala skladbe Skrivnost, Sposodim si in Po poljube ter priredbo skladbe Ne bodi kot drugi, katere avtor glasbe je Gorazd Čepin, v priredbo za žensko vokalno skupino pa jo je napisala mlada skladateljica Andreja Hrvatin. Vse skladbe imajo nekaj skupnega: ljubezen, Ferija Lainščka in mlade slovenske skladatelje. Skupek vsega tvori čudovite melodije in harmonije, ki z lepoto poezije opevajo ljubezen na različne načine. 

 

MEŠANI MLADINSKI PEVSKI ZBOR GIMNAZIJE BREŽICE

Zborovodji in avtorja sporeda: Simona Rožman Strnad, Dejan Jerončič

Petelin vs. Jež ali Jacobus in Jakob

Jacobus Gallus Handl (1550–1591): DULCIS AMICA, VENI (HM: 2/21)
ZRC SAZU

Jacobus Gallus Handl (1550–1591): SI TIBI GRATIA, SI SAPENTIA FORMAQUE DETUR (HM: 2/26)
ZRC SAZU

Jakob Jež (1928): KOMAR Z MUHO (slovenska ljudska)
ZKOS/JSKD

Jakob Jež (1928): DRUGA SUITA NARODNIH
4. Jabolko rudeče (ljudska iz Bele krajine)
APZ Tone Tomšič

Obrazložitev teme (avtorica: Simona Rožman Strnad)
Štiri skladbe dveh slovenskih zborovskih skladateljev z enakim imenom in zanimivima priimkoma. Skladatelja, ki sta v 400-letnem časovnem zamiku, seveda kompozicijsko diametralna, hkrati pa najdemo med njima posamezne vezne člene. Petelin vs. Jež: preteklost proti sedanjosti, latinščina proti slovenščini, umetno proti ljudskemu, modro proti hudomušnemu.
Jacobus in Jakob:  vesel karakter vseh skladb, medmeti v Ježevih skladbah, ki imajo lastnost renesančnih madrigalizmov – poudarjati vzdušje in posnemati zvoke iz okolja, različna metrika med glasovi v madrigalu in ljudski pesmi. Vse skladbe so vsebinsko in kompozicijsko primerne za tovrstno zborovsko populacijo, saj z njimi gojimo na eni strani odnos do stare glasbe in spoznavamo njene značilnosti, na drugi pa vrednoto slovenske ljudske pesmi, ki je prirejena nekoliko drugače, kot mladi pričakujejo. Vsaka teh skladb prinaša nove glasbene ideje in izražanje, kar sovpada z dijaško vedoželjnostjo po odkrivanju novih vsebin in gradiva.

 

ŽENSKI PEVSKI ZBOR PREPELICE, KD ŽAREK, DOLENJA VAS PRI KRŠKEM

Zborovodkinja in avtorica sporeda: Mira Dernač Hajtnik

Proti svetlobi

Alojz Srebotnjak (1931–2010)/Jože Leskovar (1934): DEEP RIVER (črnska duhovna)
Samozaložba Jože Leskovar

Trad./Kirby Shaw (1941): AMAZING GRACE (John Newton)
Kirby Shaw Music

Hilger Schallehn (1936–2000): GOOD NEWS (črnska duhovna)
Schott

Edwin R. Hawkins (1943–2018)/Mario Thuerig (1974): OH HAPPY DAY (črnska duhovna)
Mario Thuerig

Obrazložitev teme (avtorica: Mira Dernač Hajtnik)
V ozadju delovna pesem, v mislih pot do lepšega posmrtnega življenja je bilo gonilo za ustvarjanje črnske duhovne pesmi ali spirituala, ki ima večstoletno tradicijo. Prvi spirituali so nastali že v 17. stoletju s prihodom afriških sužnjev v Ameriko in njihovim pokristjanjevanjem. Spirituali so bili pozneje tudi podlaga za razvoj drugih zvrsti, najbližja sta gospel in blues. V stoletjih so nastajale nove skladbe, pa tudi nove priredbe osnovnih melodij, ki izvirajo iz črnske duhovne pesmi. Nekatere izmed njih so s svojo globoko vsebino in čustvenim iskanjem lepšega življenja skoraj postale himne, pesmi, ki jih pozna, sprejema in izvaja ves svet ne glede na raso ali religijo. Med najbolj znane spirituale spada pesem Deep River, prvič objavljena leta 1876, z ogromno aranžmaji, uporabili pa so jo tudi v več filmih.
Istoimenski film je bil posnet tudi na pesem Amazing Grace, ki je nastala okoli leta 1770. Iz 18. stoletja izvira gospel Oh Happy Day, ki je leta 1969 postal mednarodni hit. To je glasba, ki te popelje v svoje misli, pomaga poiskati človeka v tebi, glasba, ki te polni.

 

OKTET JURIJ DALMATIN, BOŠTANJ

Vodja skupine in avtor sporeda: Tine Bec

Barbershop zgodba

Brian May (1947–1993)/ Tine Bec (1993): FAT BOTTOMED GIRLS (Brian May)
neizdano

Gene Pitney (1940–2006)/David Wright (1949): HELLO, MARY LOU (Gene Pitney)
Hal Leonard

Ben E. King (1964–2015), Jerry Leiber (1933–2011), Mike Stoller (1933)/Mac Huff (1938–2015): STAND BY ME (Ben E. King)
Hal Leonard

Les Applegate (1889–?)/Tine Bec (1993): CONEY ISLAND BABY (Les Applegate)
neizdano

 Obrazložitev teme (avtor: Tine Bec)
Barbershop kvarteti (slovensko: frizerski ali brivski kvartet) so eden najbolj priljubljenih načinov petja v ZDA že od tridesetih let prejšnjega stoletja. Skladbe, ki jih izvajajo barbershop kvarteti, so navadno štiriglasne in brez instrumentalne spremljave. Pri tem ima en glas navadno glasno melodijo (ta glas se angleško imenuje lead), bas in bariton gradita osnovo harmonije, tenor pa harmonijo običajno dopolnjuje nad glavno melodijo. V tem stilu so napisane tudi današnje skladbe. Čeprav velja barbershop za ameriško invencijo, korenine imena izvirajo že iz Anglije iz 17. stoletja. Angleški brivci so imeli v svojih salonih inštrument, podoben lutnji, da so lahko stranke ob čakanju na striženje ali britje igrale nanj in zraven prepevale.
Z današnjimi skladbami bomo predstavili zgodbo mladega fantiča Johna, ki se odpravi v Coney Island, priljubljeno lokacijo v New Yorku. Sicer je John moški, ki pravi, da obožuje ... kako bi rekli … dekleta, ki so malo obilnejša. Na Coney Islandu spozna Mary Lou in z njo preživi čudovito noč. Naslednji dan ga ona prosi, naj ostane pri njej. Kako pa se bo odločil on? Bo ostal pri njej ali bo zapustil Coney Island?

 

DEKLIŠKI PEVSKI ZBOR GIMNAZIJE ŽELIMLJE

Zborovodkinja in avtorica sporeda: Polona Stegu
Vojko Hysz,  klavir, Staš Hysz, tolkala
Domen Novak, povezovalec

Angeli

Claudio Monteverdi (1567–1643): ANGELUS AD PASTORES AIT (Lk 2:10-11)
CPDL

Maks Strmčnik (1948): ANGEL LJUBEZNI (Tone Pavček)
neizdano, noviteta

Billy Joel (1949): LULLABYE (GOODNIGHT, MY ANGEL) (Billy Joel)
?

Tabu/Samo Ivačič (197?): ANGEL (Tabu)
neizdano

Obrazložitev teme (avtorica: Polona Stegu)

Zadnja dognanja znanstvenikov so osupljiva: množina zvezd, meglic in planetov, ki jih vidimo, kadar zremo v nočno nebo, je le drobec vsega, kar sestavlja vesolje. O vsem drugem »tam zgoraj« ne vemo nič. Glede na nova spoznanja o nepredstavljivi velikosti kozmosa vsekakor velja za zelo verjetno misel, da tudi zunaj naše zemlje bivajo razumna bitja; zato angelov ne bi smeli kar vnaprej odklanjati kot nekaj »nemogočega«.
Beseda angel izhaja iz grščine in pomeni poslanec, ambasador. Angeli pomagajo ljudem pozitivno odgovoriti na njihove dvome, probleme in stiske. Ob besedi angel verjetno ljudje najprej pomislimo na nadnaravna bitja s krili in svetniškim sijem, na »angelčke«. Verjetno so nas večinoma že od mladih nog spremljali božični angeli, ki so oznanjali novico o Jezusovem rojstvu. Ker so zbori angelov v Svetem pismu večkrat omenjeni, predvidevamo, da so veselo vest oznanjali s pesmijo. Claudio Monteverdi: ANGELUS AD PASTORES AIT
Angeli se pogosto pojavljajo ljudem kot nenavadno lepe prikazni in velikokrat niso takoj prepoznani kot angeli. Čeprav so angeli nadnaravni, lahko prevzamejo tudi človeško podobo. Po svetem Avguštinu izraz angel ne označuje njihove narave, ampak službo, ki jo opravljajo. Eni se posvečajo zdravljenju ali preroškim službam, drugi delajo v korist dušnega miru, spet tretji v prid ljubezni, to so angeli ljubezni.
Maks Strmčnik (Tone Pavček): ANGEL LJUBEZNI (noviteta)
Angeli lahko varujejo ljudi, to so angeli varuhi. Vsakdo ima svojega angela varuha, ki se nam pridruži že ob rojstvu. Približa pa se nam toliko, kolikor mu dopustimo. Kakšna lepa čustva obhajajo otroke, ko jim njihovi angeli varuhi pred spanjem dajo občutek varnosti, jih objamejo, poljubijo ali zapojejo uspavanko.
Billy Joel, prir. Bo Hansson: LULLABYE (Goodnight, My Angel)
Celo svet čistih duhov je razdeljen na dobre in slabe. Nekateri menijo, da je vsakemu človeku dodeljen ne le angel, temveč tudi demon. Obstajajo tudi padli angeli. Vpleteni smo v boj silnih razsežnosti, v boj, ki razceplja nevidni svet in povzroča razklanost v vidnem svetu. Ljudje v sebi doživljamo dvojno naravo: angelsko in človeško. Vsakdo izmed nas izkuša trenutke večnosti in minljivosti, boj med dobrim in slabim. In vendar smo ljudje svobodni: sami izberemo angela, ki ga želimo poslušati in se mu damo voditi.
Tabu, prir. Samo Ivačič: ANGEL

 

MEŠANI PEVSKI ZBOR VIVA BREŽICE

Zborovodkinja in avtorica sporeda: Simona Rožman Strnad

Daj, da te objamem

Damijan Močnik (1967): BELOKRANJSKI KRES (belokranjske ljudske)
neizdano

JURJEVSKA (ljudska v izvirni obliki)
GNI M 24.476

Marijan Dović (1974): ZELENI JURIJ (po belokranjskih ljudskih motivih)
Naši zbori, JSKD

Tine Bec (1993): IGRAJ KOLO NA DVA DESETINA (belokranjska ljudska)
neizdano, noviteta

 

Obrazložitev teme (avtorica: Mateja Jankovič Čurič)
Ljudske pesmi kažejo življenje v neposredni resničnosti in elementarno močni preprostosti ter segajo v najstarejše čase. Zanje je bil poleg besedila vedno bistven tudi napev. Vsebinsko naša lirska ljudska pesem opeva ljubezen do doma, narave, sočloveka in boga in daje duška ljudskemu občutju ob raznih priložnostih: rojstvu, svatovanju, smrti. Včasih je resna in razmišljujoča, včasih šaljiva in nagajiva.
Tako je tudi zasnovan program, ki smo ga pomenljivo naslovili Daj, da te objamem. Objem je odraz ljubezni, ta pa ima neizmerno moč. Na kresni večer tako kresnice trosijo srečo in ljubezen po hišah in med njimi je tudi dekle, ki se na prvi pogled zagleda v mladega fanta; ta se v skupini preostalih fantov kot zeleni Jurij pridruži skupini kresnic. Spogleduje se z njo in jo osvaja, sama pa mu poglede vrača in ga zapeljuje. Ko jo izzovejo, naj izbere svojega dragega, izbere fanta, ki ji je svojo naklonjenost izkazal že ob snidenju. Takrat resnica pride na dan in mladi par svoje ljubezni ne more več skriti.
Zgodba se prepleta s petjem, plesom, delno podprto z violinami. Sklepna skladba je učinkovita priredba – noviteta Tineta Beca.

 

 

 

 

finale